قتل آقای کارگردان

۱۴۰۲/۰۷/۲۴ - ۰۰:۱۶:۵۶
کد خبر: ۲۱۷۴۸۳
قتل آقای کارگردان

انگار از یک کابوس وحشتناک برخاسته‌ایم، یا فیلمی با ژانر وحشت را به تماشا نشسته‌ایم. خبر به قتل رسیدن داریوش مهرجویی و وحیده محمدی فر همسر او به قدری شوکه‌کننده و دردناک است که از همان ساعات اولیه اتفاق همه به دنبال این بودند تا کسی پیدا شود این خبر را تکذیب کند.

من خواب می‌بینم که در یک سردابه قرون وسطایی سلاخی می‌شوم

دیالوگ ماندگار فیلم  هامون

انگار از یک کابوس وحشتناک برخاسته‌ایم، یا فیلمی با ژانر وحشت را به تماشا نشسته‌ایم. خبر به قتل رسیدن داریوش مهرجویی و وحیده محمدی فر همسر او به قدری شوکه‌کننده و دردناک است که از همان ساعات اولیه اتفاق همه به دنبال این بودند تا کسی پیدا شود این خبر را تکذیب کند.

خالق آثار زیبایی چون هامون، پری، لیلا، درخت گلابی، سنتوری و ده‌ها فیلم سینمایی پر آوازه دیگر کسی نبود که مرگی اینچنین برایش تصویر کرد. اما بر خلاف تمام این تصورها و تلاش‌ها خبر درست بود. کسی اخبار این قتل را تکذیب نکرد. دوربینی مهرجویی را نشان نداد که در آن ویلای ساده بر آن کاناپه همیشگی‌اش نشسته باشد و از دست این اخبار دروغ شکوه کند. همه‌چیز به همان تلخی بود که در اخبار منتشر شده بود. 

کارد آجین شدن داریوش مهرجویی و همسرش در ویلای شخصی شان اتفاق افتاده بود. آنها با ضربات چاقو از پا درآمده بودند و این واقعیت تلخی بود که جامعه ایران را در شوک فرو برد. هنوز هم قابل باور نیست. حتی حالا که پزشکی قانونی هم علت مرگ را اعلام کرده حتی حالا که برخی اخبار می‌گویند ۴ نفر در رابطه با این حادثه شوم دستگیر شده‌اند. مگر می‌شود آن دستان توانمند، آن تخیل شگرف و آن دانش بی‌انتها چنین سرنوشتی داشته باشد. همان سرنوشتی که در یکی از دیالوگ‌های هامون بود «من خواب می‌بینم که در یک سردابه قرون وسطایی سلاخی می‌شوم» انگار مهرجویی مرگش را اینچنین پیشگویی کرده بود. طی این چند روز هفته چقدر تلخی بر سر ما آوار شده است چند هنرمند را از دست دادیم و حالا این اتفاق بسیار تلخ ‌ای کاش نقطه پایانی باشد بر این از دست دادن‌ها بر این جاهای خالی که دیگر هیچ‌وقت پر نخواهد شد. کاش دستی باشد و ما را از این کابوس بیرون بکشد. کاش کسی بیدارمان کند یا تیتراژ پایانی ما را از غرق شدن در این فیلم ژانر وحشت نجات دهد. 

    هنوز ابعاد زیادی از این فاجعه تاریک  مانده است

از لحظه انتشار این خبر همه به مطلبی که همسر مهرجویی در اینستاگرام خود در مورد تجاوز به حریم شخصی خانه شان منتشر کرده بود اشاره می‌کنند. هنوز معلوم نیست این مطلب چه زمانی منتشر شده است. کسانی که دسترسی به صفحه وحیده محمدی فر دارند می‌گویند این مطلب مربوط به ۹ ماه پیش است اما برخی مدعی‌اند این مطلب طی هفته گذشته منتشر شده است. مساله اینجاست که قبلا هم خانه مهرجویی در زمانی که خارج از کشور به سر می‌برد مورد دستبرد قرار گرفته اما پلیس می‌گوید در این زمینه شکایتی ثبت نشده است. متاسفانه خانه این هنرمند بزرگ به انواع و اقسام وسایل حفاظتی مجهز نبوده و تنها یک دوربین بیرون در ورودی بوده است. حال باید دید تحقیقات پلیس این اتفاق تلخ را به کدام سمت و سو می‌برد.

 

آخرین وضعیت پرونده  قتل داریوش مهرجویی و همسرش 

رییس کل دادگستری استان البرز گفت: طبق گزارش پزشکی قانونی علت فوت داریوش مهرجویی و همسرش برخورد چاقو یا جسم برنده و نوک تیز بوده است.حسین فاضلی هریکندی رییس کل دادگستری استان البرز اظهار کرد: گزارش پزشکی قانونی درمورد قتل داریوش مهرجویی و همسرش تهیه شده است. او افزود: براساس گزارش پزشکی قانونی پس از انجام کالبدگشایی علت فوت مرحوم مهرجویی و همسرش خونریزی شدید به دلیل جراحات وارده به واسطه برخورد چاقو یا جسم برنده و نوک تیز به بدن اعلام شده است. رییس کل دادگستری استان البرز بیان کرد: ضرباتی با چوب یا جسم سخت نیز به سر مرحوم مهرجویی برخورد کرده است که منجر به شکستگی سر نشده و علت فوت نبوده است. فاضلی هریکندی گفت: طبق گزارش پزشکی قانونی فرضیه‌ها درمورد تجاوز درمورد هر دو نفر از مقتولین منتفی است. رییس کل دادگستری استان البرز تاکید کرد: دستورات قضایی برای شناسایی و دستگیری عامل یا عوامل این جنایت در سریع‌ترین زمان ممکن به مقامات قضایی و انتظامی استان البرز صادر شده و تاکید می‌شود از هرگونه گمانه‌زنی در خصوص مسبب یا مسببین این جنایت تا زمان روشن شدن ابعاد پرونده خودداری شود.

 

جزییات تازه از بررسی محل قتل  داریوش مهرجویی و همسرش

رییس پلیس آگاهی کشور با اشاره به کشف آثاری متعلق به قاتل خانواده مهرجویی در محل حادثه گفت: آثار ورود جبری در صحنه قتل خانواده مهرجویی دیده نمی‌شود و تخریبی در درب‌ها صورت نگرفته است.

 سردار محمد قنبری، با حضور در منزل داریوش مهرجویی صحنه قتل را از نزدیک بررسی و اظهار کرد: با بررسی صحنه جرم، آثاری در صحنه قتل پیدا شده است که ما احتمال می‌دهیم مربوط به قاتل است. او افزود: آثار ورود جبری در صحنه جرم دیده نمی‌شود و تخریبی در درب‌ها صورت نگرفته است. سردار قنبری بیان کرد: نگهبانی شهرک تا منزل مقتول یک کیلومتر فاصله دارد و تمامی مسیرهای ورود و خروج در منطقه در حال بررسی است.

 او افزود: در این تحقیقات برای نخستین‌بار از سگ‌های ردیاب نیز استفاده شده است تا در اطراف منزل به ردیابی بپردازند. سردار قنبری با اشاره به تلاش ماموران برای پیدا کردن انگیزه قتل گفت: تحقیقات تا رسیدن به قاتل یا قاتلان ادامه خواهد یافت.

 

 

 

ارسال نظر