نشست رسانه‌ای چهارمین رویداد ملی عصر امید در حوزه تخصصی هوش مصنوعی و اینترنت اشیا

۱۴۰۲/۰۷/۲۰ - ۰۰:۰۵:۰۱
کد خبر: ۲۱۷۲۱۴

نشست رسانه‌ای چهارمین رویداد ملی عصر امید در حوزه هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء با حضور دکتر حسین کلانتری دبیر هیات امنا و رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در محل سالن جلسات حوزه ریاست واحد کرج برگزار گردید.

نشست رسانه‌ای چهارمین رویداد ملی عصر امید در حوزه هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء با حضور دکتر حسین کلانتری دبیر هیات امنا و رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در محل سالن جلسات حوزه ریاست واحد کرج برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسیلامی واحد کرج دکتر حسین کلانتری ضمن تبریک به مناسبت آغاز سال تحصلی و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و تشکر از فعالین بخش رسانه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز اولین دانشگاهی است که دانشکده هوش مصنوعی را تأسیس نموده و در حال حاضر این دانشکده با شش هزار دانشجو در ۲۴ رشته متنوع در این حوزه فعالیت دارد و امسال هم ۲ رشته بازی‌های رایانه‌ای و هوش مصنوعی و رباتیک در مقطع کارشناسی ارشد به این دانشکده افزوده شده است. 

وی عنوان نمود: در راستای بیانات مقام معظم رهبری که ایران باید در زمره 10 کشور برتر در حوزه هوش مصنوعی باشد و بر همین اساس رویداد ملی عصر امید در بازه زمانی 22 لغایت 25 مهر به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار می‌گردد. کلانتری با اینکه سه دوره قبلی این رویداد در تهران، عسلویه و سیرجان برگزار شده است؛ گفت: امروز کمتر کسی است که به اهمیت هوش مصنوعی واقف نباشد این رویداد یکی از مهم‌ترین رویدادهای علمی کشور است که میزبانی چهارمین دوره آن به البرز سپرده شده است، به همین دلیل این رویداد برای استان البرز اهمیت زیادی دارد. دبیر هیات امنا و رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز خاطرنشان کرد: این رویداد در قالب ۱۵ کمیته‌ تخصصی و با حضور ۲۰۰ شرکت دانش بنیان در حوزه هوش مصنوعی برگزار خواهد شد.

تاکنون ۳۸۵ چکیده مقاله و از این تعداد ۲۸۰ مقاله اصلی دریافت شده که ۹۱ مقاله پذیرش و ۷۵ مقاله در حال نهایی شدن است. کلانتری ادامه داد: شرکت‌هایی که در این همایش علمی شرکت کنند می‌توانند با بخش‌های مختلف استان از جمله صنایع ارتباط برقرار کرده و تحول‌آفرین باشند. این استاد تمام دانشگاه اظهار داشت: از خروجی این رویداد می‌توان به چند مورد اصلی اشاره نمود و اینکه در ابتدا با کمک مجموعه استانداری البرز، کمیته هم‌آفرینی البرز هوشمند می‌تواند سال‌های سال ادامه داشته باشد تا استان را در حوزه هوشمند‌سازی تقویت کند. نکته دیگر تدوین نقشه راه هوشمند‌سازی و بحث فراجهانی کردن استان می‌باشد که می‌توان به شبکه هوشمند‌سازی سراسری و صندوق نوآوری هوش مصنوعی، ایجاد مرکز مطالعات و تحقیقات هوش مصنوعی با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری اشاره نمود. 

در ادامه این نشست علیرضا نیک روان رییس دانشکده هوش مصنوعی دانشگاه آزاد البرز هم با بیان اینکه از هوش مصنوعی به عنوان انقلاب صنعتی دوم یاد می‌شود؛ گفت: هدف از برگزاری این رویداد با محوریت هوش مصنوعی فرهنگ‌سازی و آشنایی بخش‌های مختلف کشور با هوش مصنوعی است بنابراین سعی کردیم در این رویداد همه شرکت‌های دانش بنیان از کل ایران را که در زمینه هوش مصنوعی فعال هستند دعوت کنیم تا استان البرز هم از توانمندی‌های آنان بهره‌مند شود. در این رویداد ۴ روزه، ۲ روز کنفرانس تخصصی هوش مصنوعی برگزار خواهد شد. براین اساس این رویداد برای استان البرز حائز اهمیت محسوب می‌شود، چراکه بیش از ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان در این رویداد حضور خواهند یافت.

 

ارسال نظر