آیفون ۱۴ بالاخره رجیستر می‌شود یا نه؟

۱۴۰۲/۰۷/۱۸ - ۱۳:۲۰:۲۳
کد خبر: ۲۱۷۰۸۷
آیفون ۱۴ بالاخره رجیستر می‌شود یا نه؟

رئیس سازمان ملی استاندارد در پاسخ به سوالی در رابطه با رجیستر شدن آیفون ۱۴ اظهار کرد: اگر محدویت‌های ارزی کم شده و وزارت ارتباطات صلاح بداند این کالا در آینده ریجیستر خواهد شد اما در مجموع این گوشی از نظر تکنولوژی مشکلی ندارد.

مهدی اسلام پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد، در نشست خبری اظهار کرد: بحث کم‌فروشی بین دستگاهی است و سازمان استاندارد مسئولیت اوزان را دارد. سال گذشته اعلام کردیم میزان کم‌فروشی بیش از ۴۱ درصد است، اما در حال حاضر این رقم ۱۸.۵ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه شاخص‌های کیفیت کالا به زودی رونمایی می‌شود، گفت: با همکاری دانشگاه شریف این شاخص‌ها بررسی شده در همه استان‌ها در حوزه ۵۶ قلم کالا بررسی شده که نشان می‌دهد خودرو و دخانیات کم‌ترین رضایت مردم را به خود اختصاص داده و در مورد برخی کالاها مثل شوینده‌ها نیز رضایت در سطح بین‌المللی بوده است.

اسلام پناه با اشاره به جایگاه بیست و دوم ایران در استاندارد جهانی، در پاسخ به سوالی در رابطه با رجیستر شدن آیفون ۱۴ اظهار کرد: اگر محدویت‌های ارزی کم شده و وزارت ارتباطات صلاح بداند این کالا در آینده ریجیستر خواهد شد اما در مجموع این گوشی از نظر تکنولوژی مشکلی ندارد، پول ذخیره کنید که به زودی بتوانید آیفون ۱۴ بخرید.

تکذیب رجیستری آیفون ۱۴

این اظهارنظر در حالی از سوی رئیس سازمان استاندارد مطرح شده که سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تکذیب خبر رجیستر شدن آیفون ۱۴ اظهار داشت: طبق برنامه، جمع‌آوری ایفون های ۱۴ و ۱۵ در سطح بازار ادامه پیدا خواهد کرد.

به گزارش تسنیم، حمیدرضا دهقانی‌نیا، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در با اشاره به تداوم ممنوعیت واردات مسافری و تجاری آیفون‌های ۱۴ و ۱۵ گفت: پیرو ابلاغیه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در هفته گذشته فرایند جمع‌آوری گوشی‌های آیفون قاچاق ۱۴ و ۱۵ از بازار آغاز شده و این روند ادامه داشته و خللی در اجرای آن صورت نگرفته است.

 

وی با تکذیب اظهارات رئیس سازمان ملی استاندارد درخصوص ریجیستری آیفون ۱۴ گفت: موضوع رجیستر شدن یا نشدن تلفن‌های همراه مربوط به حوزه استاندارد نیست و نباید در این خصوص اظهارنظری صورت گیرد.

 

ارسال نظر