برای داشتن پوستی صاف و آینه‌ای باید چه مراقبت‌هایی انجام دهیم؟

۱۴۰۲/۰۷/۰۹ - ۱۷:۴۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۶۴۲۶
برای داشتن پوستی صاف و آینه‌ای باید چه مراقبت‌هایی انجام دهیم؟

تونر ها محصولات مراقبتی از پوست هستند که پس از شستشوی صورت با پاک کننده ها مورد استفاده قرار می گیرند تا منافذ باز شده پوست را بسته و از ورود آلودگی از طریق منافذ جلوگیری کنند، PH نامتعادل پوست پس از استفاده از شوینده ها را به تعادل برسانند، لایه محافظتی بر پوست در برابر آلودگی ها ایجاد کنند، رطوبت سطح پوست را حفظ کرده و از این طریق شادابی را به پوست هدیه دهند. تونر ضد جوش و روشن کننده پوست التهاب و قرمزی در پوست ایجاد نکرده و حتی از بین برنده لک های تیره و قهوه ای سطح پوست نیز هست.

در تونر سفید کننده ترکیباتی چون الکل و موادی از این دست وجود نخواهد داشت. بهترین تونر ضد جوش خارجی نیز ترکیباتی همچون آلوئه ورا، سالیسیلیک اسید و … داشته و فاقد هرگونه الکل و پارابن است. لازم است از تونر بعد از شستشوی صورت با پاک کننده ها و قبل از استفاده از سرم صورت و یا مرطوب کننده استفاده شود و همچنین برای اثرگذاری هرچه بهتر توصیه می شود که تونر در یخچال نگهداری شود. به منظور آشنایی با روش های مدرن مراقبت از پوست مانند استفاده از تونر تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

روش های مدرن مراقبت از پوست چیست؟

برای مراقبت از پوست لازم است روتین مراقبتی مناسبی داشته باشید. استفاده از انواع پاک کننده ها، مرطوب کننده ها، ضد آفتاب ها، نوشیدن آب به میزان کافی و داشتن رژیم غذایی مناسب همگی از روش هایی عمومی برای مراقبت از پوست هستند. اگر افراد بخواهند به طور مدرن تری از پوست خود مراقبت کنند، می توانند از روش های زیر استفاده کنند:

  • استفاده از تونر: تونر مواد مغذی را که ممکن است توسط پاک کننده ها از سطح پوست رفته باشد، مجدداً به پوست باز می گرداند. 

  • استفاده از سرم ویتامین سی: سرم ویتامین سی از پوست در برابر نور خورشید محافظت می کند.

  • استفاده از رتینول: رتینول ها روند پیری را کند کرده و از ایجاد جوش و آکنه بر پوست جلوگیری می کنند.

  • ماساژ پوست صورت: ماساز مناسب پوست صورت خون رسانی را تقویت کرده و سبب رساندن مواد مغذی کافی به پوست می شود، همچنین ماساژ، سطح پوست را سفت و منعطف نگه خواهد داشت. 

محصولاتی مانند تونر باعث درخشندگی پوست می شود؟

تونر ها محصولات مراقبتی از پوست هستند که بعد از شستشوی صورت با پاک کننده ها استفاده می شوند. استفاده از پاک کننده ها PH سطح پوست را نامتعادل می سازد و استفاده از تونر این سطح PH را متعادل خواهد ساخت. همچنین تونر رطوبت سطح پوست را حفظ کرده و از خشکی پوست جلوگیری می کند. ممکن است موقع شستشوی پوست صورت، برخی مواد مغذی از پوست صورت پاک شده باشند که تونرها این مواد مغذی را به سطح پوست باز می گردانند. همچنین تونر ها منافذ باز پوست را بسته و از راهیابی آلودگی ها به سطح پوست توسط بستن منافذ پوستی ممانعت به عمل می آورد. تونر سرشار از آنتی اکسیدان و ترکیباتی برای احیا و ترمیم پوست است و در سلامت پوست نقش مهمی دارد. تونرها از طریق آنتی اکسیدان ها و ترکیبات مفید خود درخشندگی و یکنواختی را به سطح پوست باز می گردانند.

araskharid.com

تونر ضد جوش و روشن کننده چه میزان از پوست محافظت می کند؟

تونر ضد جوش و روشن کننده پوست مزایای زیر را خواهد داشت:

  • تونر روشن کننده، روشن کننده ای فوق العاده قوی است.

  • تونر لک های قهوه ای و تیره را از بین می برد و از این طریق به یکدست سازی پوست کمک می کند. 

  • تونر چین و چروک پوست را کاهش داده و ضد جوش و آکنه است.

  • تونر از طریق بستن منافذ پوست از ورود آلودگی ها ب سطح پوست جلوگیری می کند.

  • تونر مناسب روشن کننده و ضد جوش، التهاب ایجاد نمی کند و بر سطح پوست قرمزی و حساسیت به وجود نمی آورد. 

  • تونر ضد جوش فاقد ترکیباتی چون الکل و موادی از این دست است.

بهترین تونر ضد جوش

بهترین تونر ضد جوش حاوی ترکیبات زیر خواهند بود:

  • آلوئه ورا: تونرهای ضد جوش آلوئه ورا خاصیت ضد باکتریایی دارند و از ایجاد التهاب، جوش و قرمزی جلوگیری می کنند.

  • سالیسیلیک اسید: تونر ضد جوش با اسید سالیسیلیک موجود در خود جوش و آکنه بر سطح پوست را کنترل می کند.

  • ویتامین B5 و E: تونر ضد جوش علاوه بر داشتن ویتامین های B5 و E فاقد هرگونه الکل و پارابن است و به پوست صورت آسیب نمی رساند.

اصول نگهداری از تونر و نحوه استفاده از آن چگونه است؟

به منظور استفاده از تونر بعد از شستشوی صورت و استفاده از پاک کننده، کافی است پد پنبه ای را به تونر آغشته کرده و آن را بر کل پوست صورت و گردن بکشید. توصیه می شود از استعمال آن اطراف چشم خودداری شود. در نظر داشته باشید که تونر بعد از شستشو صورت با پاک کننده ها و قبل از استفاده از مرطوب کننده و سرم صورت می بایست مورد استفاده قرار گیرد. توصیه می شود برای اثرگذاری هرچه بهتر تونر، تونر در یخچال نگهداری شود تا تاثیر بیشتری در از بین بردن التهاب و قرمزی پوست صورت داشته باشد.

 

ارسال نظر