مبارزه با پولشویی در بازار سرمایه

۱۴۰۲/۰۷/۰۸ - ۰۰:۵۲:۱۸
کد خبر: ۲۱۶۲۸۲

ابوالقاسم فرجی‌نیا، رییس مرکز مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم سازمان بورس و اوراق بهادار، از برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره آموزشی مبارزه با پولشویی برای مدیران عامل و مسوولان مبارزه با پولشویی نهادهای مالی، با همکاری مدیریت پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد.

به گفته فرجی‌نیا، به منظور آشناسازی مدیران عامل نهادهای مالی تحت نظارت با مقررات و رویه‌های مبارزه با پولشویی، دوره آموزشی مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم به صورت اختصاصی و در سطح مقدماتی، ویژه مدیران عامل و مسوولان مبارزه با پولشویی نهادهای مالی از ۲۹ مهر ماه سال جاری و به مدت پنج روز، برای تمامی نهادهای مالی، برگزار خواهد شد.

رییس مرکز مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم اظهار داشت، این دوره با همکاری مدیریت پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی و در راستای رویکرد جدید آموزش تخصصی در بازار سرمایه برگزار می‌شود. وی اذعان داشت، حضور مدیران عامل نهادهای مالی و مسوولان مبارزه با پولشویی در این دوره الزامی بوده و در پایان دوره علاوه بر اینکه گواهینامه شرکت در دوره آموزشی به شرکت‌کنندگان اعطا می‌شود، در رتبه‌بندی اشخاص مشمول موضوع تبصره ۲ ماده (۴۴) آیین نامه اجرایی ماده (۱۴) الحاقی نیز مدنظر قرار گرفته و تأثیر بسزایی خواهد داشت.

این دوره آموزشی با هدف تببین جایگاه و اهمیت مبارزه با پولشویی و آشنایی هرچه بیشتر با مقررات، تکالیف، ادبیات و رویه‌های مبارزه با پولشویی در بازار سرمایه و ارتقای سطح دانش و آگاهی مسوولان مبارزه با پولشویی توسط سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان دستگاه متولی نظارت بر بازار سرمایه برگزار خواهد شد.

 

ارسال نظر