آیفون ۱۵ هم به بازار ایران رسید/ نسخه رجیسترنشده آیفون جدید ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیون قیمت خورد

۱۴۰۲/۰۷/۰۳ - ۱۷:۰۵:۰۰
کد خبر: ۲۱۵۹۷۷
آیفون ۱۵ هم به بازار ایران رسید/ نسخه رجیسترنشده آیفون جدید ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیون قیمت خورد

آن‌طور که محمدرضا عالیان، دبیر کنگره موبایل ایران، می‌گوید، با توجه به تصمیمات دولت مبنی بر ممنوعیت واردات گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار چه به صورت گمرکی و چه به شکل مسافری و عدم امکان رجیستر پرچم‌دار جدید اپل، امکان واردات رسمی این گوشی‌ها به ایران وجود ندارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، نسخه آیفون ۱۵ پرو مکس ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت هم اکنون در بازار حدود ۱۰۰ میلیون تومان قیمت دارد.

طبق گزارش‌های جدید، گوشی‌های خانواده آیفون ۱۵ با قیمت نجومی وارد بازار ایران شدند. ظاهراً ممنوعیت واردات نتوانسته سد راه ورود پرچمدار جدید اپل به ایران شود.

آن‌طور که مشاهدات بازار گوشی‌های موبایل در ایران نشان می‌دهد، خانواده گوشی‌های آیفون ۱۵ با قیمت نجومی وارد بازار شده‌اند و این موضوع درست یک روز پس از عرضه این گوشی‌ها در بازار جهانی رخ داده که نشان از عرضه و تقاضای بسیار بالای این پرچمدار‌ها دارد.

اما اینکه چطور با وجود ممنوعیت واردات خانواده آیفون ۱۵، گوشی‌های جدید اپل وارد کشور می‌شوند معلوم نیست. لازم به ذکر است که در هنگام خرید اسمارت‌فون‌های تازه نفس اپل باید به این موضوع توجه داشت که این گوشی‌ها در کشور ما رجیستر نخواهند شد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرومکس با ظرفیت ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت در همان ساعات اولیه عرضه ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان قیمت خورده است. حتی برخی فروشنده‌ها این گوشی‌ها را در دیوار و شیپور با قیمتی در حدود ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان آگهی کرده‌اند.

به گفته فعالان بازار گوشی‌های هوشمند با وجود ممنوعیت واردات، آنچه در میان علاقه‌مندان به گوشی‌های آیفون دیده می‌شود افزایش میزان استفاده از آیفون ۱۴ و پس از آن آیفون ۱۵ است که در کنار گوشی رجیسترشده دیگری، بدون نصب سیم‌کارت، از قابلیت‌های آن استفاده می‌کنند.

پیش از این مهدی عبقری، دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، منع واردات آیفون را به‌نوعی اقدام متقابلی که دانسته است که ممکن است واکنشی به منع واردات فرش و پسته ایران از سوی آمریکا تلقی شود. همچنین عبقری مسئله خروج ارز ناشی از آزادسازی رجیستری آیفون ۱۴ و ۱۵ را دلیل اصلی موضوع قاچاق اعلام شدن هرگونه واردات این دو نسل از گوشی‌های هوشمند شرکت اپل دانسته است.

 

ارسال نظر