قیمت پراید، سمند، تیبا، پژو ۴۰۵ و ۲۰۶ کارکرده در بازار/ محبوب‌ترین خودروی دست‌دوم داخلی کدام است؟+ جدول قیمت‌ها

۱۴۰۲/۰۷/۰۴ - ۰۸:۵۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۵۸۸۸
قیمت پراید، سمند، تیبا، پژو ۴۰۵ و ۲۰۶ کارکرده در بازار/ محبوب‌ترین خودروی دست‌دوم داخلی کدام است؟+ جدول قیمت‌ها

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ صفرکیلومتر که اوایل سال از خط تولید ایران‌خودرو کنار گذاشته شد، در بازار آزاد به ۴۸۰ میلیون رسیده اما مدل‌های دست‌دومی که نهایتا پنج سال راه رفتند، تقریبا ۱۰۰ میلیون کمتر معامله می‌شوند.

به گزارش فرارو، قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ کارکرده مدل ۹۷ در بازه ۳۵۶ تا ۳۸۲ میلیون تومان قرار می‌گیرد و اضافه شدن یک لکه رنگ روی کاپوت خودرو حدود ۱۰ میلیون تومان از ارزش آن کم می‌کند.

علاوه بر پژو ۲۰۶ تیپ ۲، تولید سمند و پژو ۴۰۵ اوایل سال متوقف شد و سرنوشت پراید، پارسال برای تیبا تکرار شد. الان معدود مدل‌های پراید صفرکیلومتر بین ۳۰۰ تا ۳۳۰ میلیون فروخته می‌شوند، ولی قیمت منصفانه پراید دست‌دوم با فرض پنج سال کارکرد نهایتا ۲۴۲ میلیون تومان است.

تیبا صندقدار را با همین شرایط می‌توانیم نهایتا ۲۶۷ میلیون تومان برای فروش بگذاریم و اگر کسی بابت پژو ۴۰۵ مدل ۹۷ رقمی بیش از ۳۶۲ میلیون تومان طلب کند، قیمت پیشنهادی او در بازه غیرمنصفانه قرار می‌گیرد.

قیمت پراید دست‌دوم با حداکثر پنج سال کارکرد چند؟

پراید صفرکیلومتر کمیاب شده است. تقریبا سه سال از تولید آخرین نسخه پراید صندوقدار در خط تولید سایپا می‌گذرد و قیمت منصفانه همان مدل در آخرین روز‌های تابستان ۱۴۰۲ به ۳۱۵ میلیون تومان رسیده است. الان معدود مدل‌های پراید صفرکیلومتر را بین ۳۰۰ تا ۳۳۰ میلیون تومان آگهی می‌کنند. مثل فروشنده‌ای که در یافت‌آباد تهران پراید صفرکیلومتر مدل ۹۹ را ۳۲۰ میلیون می‌فروشد یا فروشنده دیگری که در شهرری حاضر به رد کردن همین پراید صفرکیلومتر مدل ۹۹ با قیمت ۳۰۲ میلیون تومان است.

قیمت پراید در بازار مدل‌های دست‌دوم به‌شرطی که نهایتا پنج سال از تولیدش گذشته باشد، به‌شکل منصفانه و با احتساب ۵۰ هزار کیلومتر کارکرد (سالی ۱۰ هزار) در بازه ۲۲۴ تا ۲۴۲ میلیون تومان قرار می‌گیرد و حد وسط آن را ۲۳۳ میلیون تومان درنظر می‌گیرند. مثلا فروشنده پراید ۱۳۱ مدل ۹۷ در یکی از محله‌های جنوبی تهران آن را با قیمت ۲۳۸ میلیون تومان برای فروش گذاشته است. در قسمت توضیحات به کارکرد ۴۸ هزار کیلومتری اشاره کرده و مدعی شده شرایط فنی و بدنی خودرو سالم است. از این لحاظ قیمت پیشنهادی فروشنده در بازه منصفانه قرار می‌گیرد.

قیمت تیبا دست‌دوم با حداکثر پنج سال کارکرد چند؟

قیمت تیبا صندوقدار مدل ۹۷ با فرض ۵۰ هزار کیلومتر کارکرد و شرایط فنی و بدنی سالم حول‌وحوش ۲۵۹ میلیون تومان تخمین زده می‌شود. حداقل قیمت منصفانه تیبا صندوقدار مدل ۹۷ با شرایطی که گفتیم ۲۴۷ میلیون تومان است و اگر فروشنده عددی بالاتر ۲۶۷ میلیون تومان را مدنظر داشته باشد، رقم پیشنهادی او در بازه غیرمنصفانه قرار می‌گیرد.

قیمت تیبا صندوقدار مدل ۹۷ با فرض ۵۰ هزار کیلومتر کارکرد و داشتن رنگ‌شدگی در ناحیه کاپوت به ۲۴۷ میلیون تومان می‌رسد و اگر یکی از در‌های ماشین هم رنگ‌شدگی داشته باشد، حدود ۱۰ میلیون تومان دیگر از قیمت ماشین کم می‌شود. مثلا قیمت تیبا صندوقدار مدل ۹۷ با ۴۷ هزارکیلومتر کارکرد توسط فروشنده‌ای در کرج ۲۴۹ میلیون تومان اعلام شده است و فروشنده دیگری در تهران تیبا صندوقدار مدل ۹۷ را که در این سال ۵۲ هزار کیلومتر راه رفته، ۲۶۵ میلیون تومان می‌فروشد.

تیبا صندوقدار پارسال از خط تولید سایپا کنار رفته و اگر بتوانید تیبا صندوقدار مدل ۱۴۰۱ صفرکیلومتر را در بازار پیدا کنید، ارزش منصفانه آن ۳۳۰ میلیون برآورد می‌شود.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با حداکثر پنج سال کارکرد چند؟

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ کارکرده مدل ۹۷ توسط فروشنده‌ای در یافت‌آباد تهران دقیقا ۴۰۰ میلیون تومان درنظر گرفته شده، اما رقم پیشنهادی فروشنده، حداقل ۱۸ میلیون تومان از بازه منصفانه قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ کارکرده بیشتر است.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ کارکرده با فرض پنج سال کارکرد (سالی ۱۰ هزار کیلومتر) و با احتساب اینکه هیچ لکه‌ای روی بدنه نباشد و از نظر فنی هم ایرادی وجود نداشته باشد، نهایتا ۳۸۲ میلیون تومان است و کف قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ کارکرده مدل ۹۷ به ۳۵۶ میلیون تومان می‌رسد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ کارکرده مدل ۹۷ در یک آگهی دیگر که مربوط به فرشنده‌ای در محله نیرو هوایی تهران می‌شود، ۳۶۸ میلیون تومان اعلام شده است. یک نفر دیگر ۲۰۶ تیپ ۲ کارکرده مدل ۹۷ را که ۵۵ هزار کیلومتر از آن کار کشیده و یک لکه رنگ هم روی بدنه دارد، ۳۶۵ میلیون آگهی کرده است. ارزش منصفانه همین مدل ۳۵۷ میلیون تومان است.

قیمت پژو ۴۰۵ دست‌دوم با حداکثر پنج سال کارکرد چند؟

قیمت پژو ۴۰۵ کارکرده سفید مدل ۹۷ که در این سال‌ها ۵۰ هزار کیلومتر راه رفته و از نظر فنی و بدنی ایرادی ندارد، به‌شکل منصفانه در بازه ۳۳۷ تا ۳۶۲ میلیون تومان قرار می‌گیرد. اگر رنگ خودرو مشکی باشد حد وسط قیمت منصفانه از ۳۵۲ به ۳۴۶ میلیون تومان می‌رسد، اما قیمت پژو ۴۰۵ نقره‌ای مدل ۹۷ از همه بیشتر است و حدود ۳۵۷ میلیون تومان تخمین زده می‌شود.

قیمت پژو ۴۰۵ کارکرده مدل ۹۷ با اضافه شدن یک لکه رنگ به گلگیر جلو حدود ۹ میلیون تقلیل پیدا می‌کند و دوررنگ بودن خودرو می‌تواند ارزش آن را تا حدود ۱۰۰ میلیون تومان کاهش بدهد.

قیمت پژو ۴۰۵ کارکرده سفید مدل ۹۷ درحالی به ۳۵۲ میلیون تومان رسیده که فروشنده‌های همین مدل در خرداد و اردیبهشت امسال روی رقمی نزدیک به ۳۷۰ میلیون تومان دست می‌گذاشتند، اما اگر به روز‌های پایانی شهریور پارسال یعنی درست یک سال قبل برگردیم، قیمت پژو ۴۰۵ کارکرده حدود ۶۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

قیمت سمند کارکرده با حداکثر پنج سال کارکرد چند؟

سمند یکی دیگر از خودرو‌هایی است که اوایل امسال همزمان با ۴۰۵ و ۲۰۶ از خط تولید ایرانخودرو کنار رفت و الان ارزش مدل‌های صفرکیلومتر آن در بازار آزاد به ۴۹۰ میلیون تومان رسیده است. در بازار خودرو دست‌دوم اگر روی سمند LX مدل ۹۷ دست بگذاریم که در این مدت ۵۰ هزار کیلومتر راه رفته، اما ایراد فنی و بدنی ندارد، ارزش آن به شکل منصفانه در بازه ۳۴۵ تا ۳۷۰ میلیون تومان قرار می‌گیرد.

قیمت سمند نوک‌مدادی در بازار بیشتر است و رقم پیشنهادی فروشنده‌ها تا ۳۷۵ میلیون هم بالا می‌رود. مثل فروشنده سمند LX نوک‌مدادی در تهران که عدد ۳۷۴ میلیون تومان را در کادر قیمت گذاشته یا فروشنده دیگری که سمند LX مدل ۹۷ سفید را دقیقا ۳۷۰ میلیون تومان می‌فروشد.

قیمت سمند کارکرده مدل ۹۷ که الان به‌شکل متوسط ۳۶۰ میلیون تومان تخمین زده می‌شود، در اردیبهشت امسال تا مرز ۴۴۰ میلیون هم بالا رفته بود. البته درمقایسه با یک سال قبل شاهد رشد ۶۰ درصدی قیمت سمند LX کارکرده هستیم، چون شهریور پارسال قیمت همین مدل حول‌وحوش ۲۲۰ میلیون تومان بود.

حداقل و حداکثر قیمت خودروهای محبوب داخلی کارکرده در بازار

در جدول زیر حداقل و حداکثر قیمت پراید، تیبا، پژو ۲۰۶، پژو ۴۰۵ و سمند کارکرده (۵۰ هزار کیلومتر کارکرد) در بازار آزاد را مشاهده می‌کنید.

خودرو

حداقل قیمت منصفانه

حداکثر قیمت منصفانه

پراید صندوقدار

224 میلیون تومان

242 میلیون تومان

تیبا صندوقدار

247 میلیون تومان

267 میلیون تومان

پژو 206 تیپ 2

356 میلیون تومان

382 میلیون تومان

پژو 405  

337 میلیون تومان

362 میلیون تومان

سمند LX

345 میلیون تومان

370 میلیون تومان

 

ارسال نظر