باز هم خلف وعده دولت به کشاورزان/ شهریور تمام شد و پول گندمکاران پرداخت نشد

۱۴۰۲/۰۷/۰۱ - ۱۴:۴۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۵۸۷۴
باز هم خلف وعده دولت به کشاورزان/ شهریور تمام شد و پول گندمکاران پرداخت نشد

رئیس بنیاد ملی گندمکاران امروز در برنامه شبکه سیما با بیان اینکه هنوز پول گندمکاران پرداخت نشده، گفت:‌ 48 هزار میلیارد تومان پولی را که گفته بودند تا پایان شهریور پرداخت می‌شود هنوز پرداخت نکرده اند.

به گزارش فارس، هاشمی افزود: کلا 155 هزار میلیارد تومان باید به کشاورزان گندمکار بپردازند که ۱۱۰ هزار میلیارد تومان پرداخت شده است و تکلیف بقیه بدهی هنوز مشخص نیست.

این مسئول افزود: این در حالی است که برخی از گندمکاران پنج ماه پیش گندم خود را به سیلوهای دولتی تحویل داده اند و در برخی استان ها هم پول گندم به صورت علی الحساب پرداخت شده است.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران افزود:‌ بر اساس تبصره دو قانون شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی، شرکت بازرگانی دولتی و سازمان مرکزی تعاون روستایی موظفند نهایتا ۲۴ ساعت پس از تحویل گندم، پول کشاورزان را بپردازند.

وی ادامه داد: در تبصره ۳ این قانون هم تاکید شده است که در صورت دیرکرد در پرداخت، باید پول کشاورز به همراه سود بر پایه بلند مدت محاسبه و پرداخت شود.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه عدم پرداخت به هنگام پول گندمکاران باعث دلسردی آنها شده است، گفت: کشاورزان امسال در بدترین شرایط آب و هوایی و وضعیت اقتصادی این افتخار ملی را خلق کردند که وظیفه دولت بود حداقل پول آنها را به موقع پرداخت کند.

 

ارسال نظر