تیم‌های ایرانی چقدر از فیفا طلبکارند؟

۱۴۰۲/۰۷/۰۱ - ۱۰:۴۵:۰۸
کد خبر: ۲۱۵۸۵۴
تیم‌های ایرانی چقدر از فیفا طلبکارند؟

این مجموع رقمی است که فدراسیون فوتبال ایران بابت صعود به جام جهانی و حضور در این مسابقات طلبکار است و همچنین باشگاه‌ها نیز به دلیل داشتن نماینده در جام جهانی، عددی را به درآمدهای خود اضافه کردند.

به گزارش همشهری، رئیس فدراسیون در این باره گفت: ما و باشگاه‌ها 28 میلیون دلار در حساب فیفا طلبکار هستیم. ببینید ما الان همه وظایف فدراسیون را انجام می‌دهیم اما اگر چنین پولی در فوتبال کشورمان بیاید یک کار زیربنایی و ساخت و ساز را انجام خواهیم داد.

او در خصوص رقم مربوط به ای اف سی اظهار داشت: مبلغ 28 میلیون دلار فقط برای فیفا است و 5 میلیون دلار هم در ای اف سی داریم. رایزنی ما با فیفا و ای اف سی خیلی خوب است اما مثل آدم خیلی ثروتمندی هستیم که پول ندارد.

به این ترتیب حدود 1400 میلیارد تومان درآمدزایی فدراسیون از نهاد فیفاست که به دلیل پایبندی فیفا و بانک‌های مرتبط به تحریم جهانی، امکان انتقال آن وجود ندارد.

همچنین تیم پرسپولیس به عنوان اصلی‌ترین طلبکار باشگاهی ایران نزدیک به 200 میلیارد تومان طلب دارد که این رقم نیز می‌تواند دستکم بدهی‌های این باشگاه را رفع و رجوع کند یا محلی برای توسعه نسبی امکانات سرخپوشان باشد.

ارسال نظر