شرایط استفاده رایگان از مترو اعلام شد

۱۴۰۲/۰۷/۰۱ - ۰۹:۴۵:۴۹
کد خبر: ۲۱۵۸۵۰
شرایط استفاده رایگان از مترو اعلام شد

حسن صداقت پور، مدیر ارشد خط ۲ شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با اشاره به اینکه در مهر ماه با افزایش تعداد مسافر روبرو خواهیم شد گفت: به منظور افزایش رفاه حال مسافران، هماهنگی‌های لازم برای افزایش قطارهای فعال و اعزام قطارهای فوق‌العاده انجام شده است. در این راستا برنامه‌ریزی و پیگیری‌های لازم برای رفع نواقص عمرانی، تجهیزاتی و تأسیساتی ایستگاه‌ها از جمله آماده به کار بودن تجهیزات ثابت مانند پله‌برقی‌ها، آسانسورها، گیت‌ها و دستگاه‌های تهویه هوا انجام شده است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به رایگان بودن مترو در مهرماه برای دانش‌آموزان و دانشجویان تصریح کرد: هماهنگی لازم برای تردد رایگان دانش‌آموزان و دانشجویان با لباس فرم و با ارائه کارت دانش‌آموزی و یا دانشجویی در این ایام انجام شده است.

انجام تعمیرات اساسی و بازبینی کامل تجهیزات و تأسیسات در خط ۳ مترو تهران

جواد محمدی فرد، مدیر ارشد خط ۳ مترو نیز ضمن اشاره به بازگشایی مراکز آموزشی و افزایش مسافران از مهر ماه، گفت: به منظور خدمات‌رسانی مطلوب‌تر از چند ماه قبل اقدامات و فعالیت‌هایی در قالب طرح استقبال از مهر در دستور کار قرار گرفت که در این راستا می‌توان به افتتاح ورودی دوم ایستگاه جوادیه و اضافه‌شدن یک دستگاه پله برقی در ایستگاه مهدیه، رفع ایرادات ناوگان و تعمیر آن‌ها، پایش روزانه قطارها خصوصاً سیستم تهویه و روشنایی، بررسی صحت عملکرد گیت‌های ورودی و خروجی ایستگاه اشاره کرد.

وی با بیان اینکه سرویس و نگهداری تجهیزات کنترلی هواسازها، روشنایی ایستگاه‌ها و سیستم اعلام حریق نیز در حال انجام است گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده آمادگی برای استقرار نیروهای تعمیراتی در ایستگاه‌های تقاطعی مهدیه و میدان حضرت ولی‌عصر (عج) برای رفع نواقص احتمالی صورت گرفته است همچنین رفع نواقص تأسیساتی در اماکن اداری و تأمین روشنایی اماکن ایستگاه‌ها از دیگر برنامه‌هایی است که برای آماده‌سازی ایستگاه‌ها در آغاز سال تحصیلی جدید انجام شده است.

برای استقبال از مهر در خط ۴ مترو چه اقداماتی صورت گرفت؟

در ایستگاه‌های خط ۴ نیز در طرح استقبال از مهر ۱۶ دستگاه پله برقی اورهال شده و مراحل اورهال سایر پله‌برقی‌ها طبق برنامه‌ریزی و اولویت تعیین شده در دست اجرا است و به گفته مجتبی بیات، مدیر ارشد خط ۴ اقداماتی همچون اقدامات متعددی جهت انجام تعمیرات اساسی و به‌روزرسانی مواردی چون پله برقی، هواساز و هواکش، آب‌سردکن‌ها، روشنایی ایستگاه‌ها انجام شده است.

وی ادامه داد: صحت عملکرد کارت‌خوان‌ها، گیت‌های مسافری و کلیدهای توقف اضطراری نیز بررسی شده و در دست اقدام است همچنین برای جهت تعمیرات اضطراری در حوزه‌های کاری مختلف برای رفع فوری نواقص احتمالی در قطارها، ایستگاه‌ها اقدامات لازم جهت استقرار تیم‌ها و اکیپ‌های تعمیراتی انجام شده و همچنین پاک‌سازی نمای ایستگاه‌ها، نظافت کف و دیوار سالن‌ها، حریم ریلی، صندلی‌ها و نظافت و شستشوی واگن‌ها نیز در حال انجام است.

استقبال از پاییز در خط ۵ مترو با رنگ‌آمیزی نمادهای مترو و رفع نقص‌ها

نصراله رجایی، مدیر ارشد خط ۵ نیز با اشاره به اینکه در طرح استقبال از مهر به هر آنچه که مستقیم با رضایت مسافری ارتباط دارد تمرکز و توجه بیشتری شده است گفت: در این طرح ۱۸ رام قطار از ۲۰ رام قطار موجود در این خط صفرشویی شده و به‌طور متوسط روزانه ۵۰۰ روکش پارچه‌ای صندلی‌ها شستشو و تعویض شدند. همچنین در راستای آماده سازی مترو برای مسافرین و شهروندان اقداماتی همچون اصلاح سیستم‌های تهویه و اطلاع‌رسانی مسافری و روشنایی قطارها همچنین تعمیر تجهیزاتی همچون پله‌برقی‌ها، آسانسورها و گیت‌های ورود مسافری به‌صورت ویژه انجام شده است.

به گفته  رجایی، مدیر ارشد خط ۵ در قسمت ابنیه و آراستگی ایستگاه‌ها- اقداماتی از قبیل رنگ‌آمیزی نمادهای مترو، رنگ‌آمیزی قسمت‌هایی از بناها، ترمیم سقف کاذب ایستگاه‌ها، تثبیت پلیت‌های لبه سکو، ترمیم سنگ‌فرش‌های محوطه ورودی ایستگاه‌ها، تعویض سنگ‌های شکسته پله‌های ایستگاه و رفع نواقص سرویس‌های بهداشتی عمومی انجام شده و نظافت و شست‌وشوی ویژه در مساحتی حدود ۱۷۴ هزار مترمربع و پاک‌سازی حریم ریلی در فضای ۴۱ هزار مترمربع نیز در ایستگاه‌های این خط در دستور کار قرار گرفته است همچنین کنترل و رفع نقص سیستم‌های اطلاع‌رسانی و بلندگوهای ایستگاهی نیز از دیگر اقدامات انجام شده در طرح استقبال از مهر است.

در طرح استقبال از مهر در ایستگاه‌های خط ۶ مترو چه اقداماتی انجام شده است؟

منوچهر دست پیمان ـ مدیر ارشد خط ۶ شرکت بهره‌برداری مترو با بیان اینکه خط ۶ مترو دارای ۲۷ ایستگاه است که تا کنون ۱۷ ایستگاه آن به بهره‌برداری رسیده افزود: در حال حاضر خدمات‌رسانی به مسافران حدفاصل ایستگاه شهدای دولت‌آباد تا ایستگاه شهید ستاری انجام می‌شود؛ اما به‌زودی ۵.۵ کیلومتر دیگر از این خط که شامل ایستگاه‌های شهر زیبا، شهران و کوهسار می‌شود نیز به بهره‌برداری خواهد رسید. آمادگی و برنامه‌ریزی‌های لازم جهت ارائه خدمات به مسافران در این ۳ ایستگاه جدید که توسط همکاران شرکت مترو در حال آماده‌سازی است انجام شده است. این خط در محدود ایستگاه میدان حضرت ولی‌عصر (عج) تا ایستگاه تربیت‌مدرس با خلأ آنتن‌دهی تلفن همراه مواجه است که پیگیری‌ها برای برقراری این سرویس انجام و مشکل به‌زودی حل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شستشوی فضای ایستگاه‌ها و حریم ریلی محدوده ایستگاه طبق برنامه‌ریزی و به‌صورت دوره‌ای انجام می‌شود گفت: نظافت و شستشوی ناوگان و رفع نواقص سیستم‌های روشنایی و اطلاع‌رسانی قطارها نیز در حال انجام است.

تعویض ۱۸۵ متر ریل فرسوده در خط ۷ مترو پایتخت

مهدی سقائی، مدیر ارشد خط ۷ شرکت بهره‌برداری مترو نیز گفت: در راستای طرح استقبال از مهر ایمن‌سازی فضاهای مسافری و رفع نواقص ساختمانی در ایستگاه‌های در حال بهره‌برداری خط ۷ انجام شد همچنین مواردی چون رفع نشتی و آب‌ریزش‌های موضعی ایستگاه‌ها نیز توسط واحد ابنیه رفع شد همچنین اقداماتی همچون انجام سرویس‌های دوره‌ای پله‌برقی‌ها و آسانسورهای فعال در ایستگاه‌های خط ۷ و رفع نقص آب‌سردکن‌ها، سیستم‌های تهویه، شیرآلات ایستگاه و همچنین تعویض ۱۸۵ متر ریل فرسوده در طرح استقبال از مهر انجام شده است.

ارسال نظر