پاسخ سازمان دامپزشکی کشور به گزارش تعادل

۱۴۰۲/۰۶/۳۰ - ۰۱:۲۶:۴۳
کد خبر: ۲۱۵۷۱۹

در پی انتشار گزارشی با محوریت ذرت‌های آلوده در روزنامه تعادل سازمان دامپزشکی کشور جوابیه را به دفتر روزنامه ارسال کرده است که عینا در زیر می‌خوانید

با سلام و احترام

نظر به مطلب منتشر شده آن روزنامه مورخ ٢٦/٠٦/١٤٠٢ کدخبر ٢١٥٣٤٧ باعنوان «تکرار ماجرای ذرت‌های آلوده» مقتضی است دستور فرمایید، طبق قانون مطبوعات، توضیحات سازمان دامپزشکی کشور را درآن روزنامه درهمان صفحه وستون برای روشنگری افکار عمومی منتشر نمایند.

همان‌گونه که در مصاحبه‌های قبلی این سازمان اعلام گردید، محموله ذرت دپو شده در انبار شرکت پشتیبانی امور دام درشهرستان اسدآباد مورد ارزیابی و نمونه‌برداری قرار گرفت و در نتایج حاصله صرفاً فراسنجه قارچ و کپک بیش از حد استاندارد مشاهده شد که مطابق با ضوابط بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور منحصراً مجاز به مصرف در کارخانجات خوراک دام در فرایند حرارت‌دهی به منظور تولید پلیت و همزمان سالم‌سازی محصول می‌باشد و شرط صدور مجوز مصرف در خوراک دام، استاندارد بودن محصول نهایی از نظر تمامی فراسنجه‌های مندرج در استاندارد ملی شماره ١٤٤٥ است. در این راستا باهماهنگی انجام شده فیمابین اداره کل دامپزشکی استان‌های همدان و گلستان، محموله موصوف به یکی از کارخانجات خوراک دام در استان گلستان منتقل تا فرایند صدرالاشاره بر روی آنها صورت پذیرد. 

سازمان دامپزشکی کشور اعلام می‌دارد در راستای انجام وظایف محوله قانونی؛ به‌هیچ‌وجه اجازه مصرف محموله‌هایی که از نظر بهداشتی غیرمنطبق باشند در مصرف خوراک دام و طیور داده نشده و انبارهای نگهداری نهاده‌ها تحت نظارت بهداشتی مستمر توسط ادارات کل دامپزشکی استان‌ها قرار دارند. به محض احراز آلودگی در این محموله‌ها، ضوابط و مقررات ملی درخصوص آنها اعمال و در صورت عدم امکان مصرف؛ با اخذ حکم از مقام محترم قضایی فرایند امحاء در دستور کار قرار خواهدگرفت.

فاطمه زارعان

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی

 

ارسال نظر