قیمت نان منطقه‌ای و استانی تعیین می‌شود

۱۴۰۲/۰۶/۳۰ - ۰۱:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۵۶۹۲

احسان خاندوزی در حاشیه جلسه چهارشنبه هیات دولت در جمع خبرنگاران در واکنش به اقدام برخی پلتفرم‌ها در عرضه گران‌تر قیمت نان و همچنین گران‌فروشی نان توسط برخی نانوایی‌ها، گفت: قیمت‌گذاری نان به صورت منطقه‌ای انجام می‌شود و قیمت آن در سراسر کشور یکسان نیست.

استان‌ها نان‌های منطقه‌ای و محلی‌شان را با وزن و قیمت‌های متفاوت می‌فروشند. در سیستان و بلوچستان وزن یک چانه نان در حدود یک کیلو و در سایر استان‌ها ۳۰۰-۴۰۰ گرم است.

وزارت کشور درخواست افزایش قیمت نان توسط مقامات استانی را پس از بررسی، اعلام می‌کنند و پلتفرم‌ها و نانوانی‌ها نیز موظف به رعایت قیمت مصوب این وزارتخانه هستند. وزیر اقتصاد ادامه داد: بنده گزارش قیمت‌گذاری انواع نان منطقه‌ای و محلی را از وزیر کشور می‌گیرم و سیستم نظارتی بر نانوایی‌ها را ویژه‌تر می‌کنم. خاندوزی در عین حال بر تنظیم‌گری و قاعده‌مند کردن هزینه‌های پلتفرم‌ها و درگاه‌های اینترنتی فروش نان تاکید کرد و گفت: در ستاد تنظیم بازار این مساله را مطرح می‌کنم و اگر مصوبه‌ای باشد آن را اجرای خواهیم کرد. وی کمک به رشد تولید را از محورهای بسته حمایتی دولت از تجار و صادرکنندگان کشور اعلام کرد و افزود: آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های پی‌درپی و غافلگیر‌کننده دستگاه‌های اجرایی از گلایه‌های فراوان و طولانی مدت صاحبان حرف و مشاغل و از تذکرات مقام معظم رهبری به دولت بود.

براساس دستور رییس‌جمهور در شش ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بخش زیادی از بخشنامه‌ها حوزه تجاری و گمرکی را کاهش دادیم. در شش ماهه اول سال گذشته به درخواست دستگاه‌های اجرایی و گمرکی روزی یک آیین‌نامه و بخشنامه و در مجموع ۱۸۰ آیین‌نامه و بخشنامه صادر شد که این عدد در شش ماهه اول سال جاری به ۱۰۳ آیین‌نامه و بخشنامه کاهش یافت و این عدد در شش ماهه دوم سال بیشتر کاهش می‌یابد.

وزیر اقتصاد کنترل سرمنشأ رانت‌های اطلاعاتی در بخش‌های اقتصادی را از دیگر اقدامات وزارت امور اقتصادی اعلام کرد و افزود: با اصلاح این رویه هم در مسیر رشد تولید و هم در مسیر مبارزه با رانت و فساد شاهد اتفاقات خوبی در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۲ خواهید بود. وی در واکنش به سختگیری بانک‌های عامل در پرداخت وام‌های خرد به مردم، گفت: طولانی بودن زمان پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری با توجه به تاکید رییس‌جمهور و ابلاغ بانک مرکزی مبنی بر تخلیه صف متقاضیان، همچنان در دستور کار بانک مرکزی است و در گزارش مهرماه رییس‌کل این بانک اعلام خواهد شد.

 

ارسال نظر