معرفی آزمایشگاه 5G و اینترنت اشیا همراه اول در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران

۱۴۰۲/۰۶/۲۹ - ۰۲:۳۶:۵۸
کد خبر: ۲۱۵۶۳۴

آزمایشگاه فناوری 5Gو اینترنت اشیا همراه اول با هدف توانمندسازی حوزه ICT کشور معرفی و نخستین فراخوان هکاتون نسل ۵ مرکز تحقیق و توسعه این اپراتور رونمایی شد.

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، آیین معرفی و نشست خبری تشریح فعالیت‌های آزمایشگاه نسل پنجم مرکز تحقیق و توسعه همراه اول صبح امروز سه شنبه 28 شهریور 1402 با حضور وحید شاه منصوری رییس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول، سیدمحمد کرباسی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی ریاست‌جمهوری، آزاد روانشید رییس آزمایشگاه 5Gهمراه اول و اصحاب رسانه در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار شد.

   راه‌اندازی آزمایشگاه 5G  با هدف توانمندسازی حوزه ICT کشور

شاه منصوری، رییس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول در ابتدای این نشست، ماهیت این آزمایشگاه راه‌اندازی شده و تخصیص یافته به فناوری 5G را مانند آزمایشگاه‌های باز (Open Laboratory) دانست و اظهار کرد: رویکرد ما مبتنی بر طراحی مدرن، انعطاف پذیر و با محوریت کار تیمی بوده است. معمولا آزمایشگاه‌های باز به عنوان مکانی برای رفت و آمد پارتنرهای شرکت‌ها در راستای توسعه سرویس و محصول تدارک دیده می‌شوند.

وی ادامه داد: در واقع ما با راه‌اندازی این آزمایشگاه درصدد توانمندسازی حوزه ICT کشور با محوریت فناوری 5Gهستیم و اکنون در این نقطه تمامی زیرساخت‌های موردنیاز این نسل و آنچه موردنیاز تیم‌های فناور و استارتاپی است، تدارک دیده شده و اکنون می‌توانیم با همکاری معاونت علمی ریاست‌جمهوری که به نوعی هاب استارتاپی کشور به حساب می‌آید، صاحبان ایده را به استفاده از این ظرفیت موجود سوق دهیم.

   برگزاری اولین رویداد هکاتون 5G

رییس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول با تأکید بر یکی از اهداف مهم این آزمایشگاه نوآوری که «فرهنگ‌سازی و توسعه آموزش در زمینه فناوری نوین صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات» است، گفت: در همین راستا رویداد «هکاتون 5G» را هم برنامه‌ریزی کردیم تا محیطی رقابتی برای شناسایی افراد و تیم‌های مستعد در حوزه فناوری شبکه‌های مخابراتی نسل پنجم و راهی به سوی توسعه محصولات و خدمات مبتنی بر فناوری شبکه‌های مخابراتی نسل پنجم در شبکه همراه اول باشد.

به گفته شاه منصوری تمامی علاقه‌مندان به مشارکت در هکاتون شماره یک مرکز تحقیق و توسعه همراه اول که در برگیرنده فرصتی برای شبکه‌سازی و جذب کاربران علاقه‌مند و نخبه در زیست بوم فناوری شبکه‌های مخابراتی نسل پنجم است، می‌توانند به نشانی https: //mci.ir/web/rd مراجعه و خود را برای رقابت در آنکه جوایز نفرات و تیم‌های اول تا سوم آن به ترتیب 100، 60 و 40 میلیون تومان است که با همکاری همراه اول و معاونت علمی ریاست‌جمهوری تأمین می‌شود، آماده کنند.

 

ارسال نظر