برای دریافت خدمات حسابرسی از شرکت‌ها به چه صورت اقدام کنیم؟ (مشاوره پاره وقت و دائم)

۱۴۰۲/۰۶/۲۳ - ۱۴:۱۶:۲۰
کد خبر: ۲۱۵۲۴۴
برای دریافت خدمات حسابرسی از شرکت‌ها به چه صورت اقدام کنیم؟ (مشاوره پاره وقت و دائم)

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چگونه می‌توانید از راهنمایی‌ها و حمایت حسابرسی یک شرکت حرفه‌ای حسابداری برای سازمان یا کسب‌وکار خود استفاده کنید؟ آیا تاکنون به فکر استفاده از مشاوره و راهنمایی یک شرکت معتبر و قوی برای تصمیم‌گیری‌های مالی بوده‌اید؟

دنیای کسب‌وکار، دنیای اخذ تصمیمات مهم است؛ تصمیماتی که بیشتر آن‌ها از روی گزارشات و وضعیت مالی شرکت اتخاذ می‌شود و وجود کوچک‌ترین خطا در آن، شما را از گردانه رقابت این دنیای سخت و پویا حذف خواهد کرد. خدمات حسابداری به شما این امکان را خواهد داد تا با اطمینان بیشتر و درصد خطای پایین‌تری به تصمیم‌گیری در مورد معاملات، مالیات و عملکرد کسب‌وکار خود بپردازید. اگر مشتاق دریافت خدمات حسابداری از یک شرکت معتبر هستید و یا اگر نمی‌دانید برای دریافت خدمات حسابداری از شرکت‌ها باید به چه صورت اقدام کرد، در ادامه ما را همراهی کنید.

چه افرادی مشمول حسابرسی صورت‌های مالی هستند؟

تمامی شرکت‌های پذیرفته شده یا متقاضی پذیرش در بورس اوراق بهادار، شعب یا نمایندگی‌های شرکت‌های خارجی در ایران، تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی که طبق آخرین اظهارنامه مالیاتی درآمد ناخالص آن ها بیش از 5 میلیارد تومان و یا سمت راست ترازنامه آن‌ها بیش از 8 میلیاردتومان است، تمام معاملات، بیمه، مالیات‌ها و رویه‌های تولیدی و سوابق مالی نیازمند ارائه حسابرسی صورت‌های مالی خواهند بود.

انواع خدمات حسابرسی

دامنه خدمات حسابرسی بسیار متفاوت است و اکثر شرکت‌ها قادر به استفاده از این خدمات خواهند بود. به طور کلی انواع خدمات حسابرسی شامل موارد زیر خواهد بود:

خدمات مالیاتی

تهیه اظهارنامه، تهیه دادنامه مالیاتی برای هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی و مشاوره در حوزه امور مالیاتی از دیگر خدمات حسابرسی ارائه شده توسط شرکت‌های ارائه‌دهنده این خدمات است. به یاد داشته باشید که ارائه‌دهنده این نوع از خدمات باید به صورت کامل با قوانین و بخشنامه‌های مالیاتی آشنا بوده و تجربه کافی در ارائه این خدمات را داشته باشد.

خدمات مالی

خدماتی همچون بستن حساب‌ها، اصلاح حساب و تهیه و تنظیم صورت‌های مالی از جمله خدمات مالی ارائه شده توسط شرکت‌های حسابداری به شمار می‌رود. برای انجام این نوع از خدمات، لازم است تا حسابداران دانش و تجربه کافی در این زمینه را داشته باشند.

خدمات حسابرسی مالی

حسابرسی افزایش سرمایه و حسابرسی صورت‌های مالی در دسته خدمات حسابرسی مالی قرار دارند. تسلط کامل به استانداردهای حسابرسی و عضویت در جامعه حسابداران رسمی از ضروریات ارائه‌دهنده این خدمات است.

خدمات حسابرسی عملیاتی

این نوع از خدمات شامل حسابرسی عملیاتی یک شرکت یا بخشی از آن، عملیات یک دایره خاص یا عملیات خاصی در یک شرکت و به طور کلی تمام خدماتی است که فرد حسابرس به دادگاه، اشخاص حقیقی یا حقوقی ارائه می‌کند. این نوع از خدمات همچون سایر انواع آن نیازمند تخصص و تجربه بالا خواهد بود.

خدمات کارشناس رسمی

ارزش‌گزاری شرکت و ارزیابی شرکت‌ها برای تعیین قیمت برای عرضه شرکت در بازارهای خاص در حوزه خدمات کارشناس رسمی حسابرسی قرار می‌گیرد. به یاد داشته باشید که انجام این خدمات تنها برای حسابداران عضو کانون کارشناسان رسمی قوه قضائیه یا کانون کارشناسان رسمی دادگستری مجاز است.

حسابرسی رعایت

خدمات حسابرسی مالیاتی و خدماتی که مبنای آن‌ها بررسی رعایت قوانین خاص است، در این دسته از خدمات حسابرسی قرار می‌گیرند.

چرا باید از شرکت‌های حسابرسی کمک بگیریم؟

همان طور که می‌دانید امور مالی از مهم‌ترین فعالیت‌های هر کسب‌وکار به شمار می‌رود. مدیران برخی از شرکت‌های بزرگ و کسب‌وکارها برای انجام امور مالی خود، اقدام به استخدام یک حسابدار می‌کنند در حالی که بسیاری از مدیران نیز خدمات امور حسابرسی و حسابداری خود را به شرکت‌های متخصص در این زمینه می‌سپارند. جالب است بدانید حتی اگر یک حسابدار امور شرکت شما را انجام می‌دهد، وجود یک شرکت حسابرسی ناظر بر امور می‌تواند از ایجاد خطاهای احتمالی جلوگیری کرده و نظارت کاملی بر امور مالی شما داشته باشد.

ارائه خدمات باتوجه به نیاز شما، وجود اشخاص بسیار باتجربه و متخصص در این شرکت‌ها، ارائه مشاوره دائم یا پاره وقت، ارزیابی خطرات موجود در سیستم مالی، جلوگیری از پرداخت‌های اضافی و انجام امور مالی به بهترین شیوه از جمله مزایای مهم استفاده از خدمات حسابرسی شرکت‌های متخصص در این زمینه خواهد بود.

مراحل درخواست خدمات حسابرسی از شرکت‌ها

برای درخواست خدمات حسابداری ابتدا با شرکت مورد نظر تماس حاصل کرده یا فرم تماس با ما شرکت موردنظر را پر کنید تا کارشناسان مجموعه با شما تماس بگیرند. بعد از نیاز سنجی و براساس خواسته شما قراردادی تنظیم شده و بعد از آن پروژه انجام خواهد شد.

بهترین و معتبرترین شرکت حسابرسی

مدیریت مالی یکی از مهم‌ترین جنبه‌های هر کسب‌وکار به شمار می‌رود؛ به طوری که نقش این امور در پیشرفت و توسعه سازمان‌ها را نمی‌توان نادیده گرفت. امروزه موسسات حسابرسی بسیاری در حال فعالیت هستند و همین امر انتخاب بهترین و معتبرترین شرکت حسابداری را اندکی دشوار کرده است. رزومه کاری، دارا بودن افراد متخصص در زمینه حسابرسی، نحوه پاسخگویی، در دسترس بودن و تجربه افراد دیگر از جمله فاکتورهای مهم برای انتخاب بهترین شرکت حسابرسی به شمار می‌رود.

شرکت رایان محاسبان با بیش از 20 سال سابقه، یکی از معتبرترین و بهترین شرکت‌های حسابرسی در ایران است. این شرکت فعالیت خود را از سال 79 آغاز کرده و تا امروز در زمینه ارائه خدمات حسابرسی و حسابداری موفق عمل کرده است. وجود کارشناسان و افراد متخصص در رایان محاسبان، خیال مدیران را راحت کرده و بسیاری از مدیران کسب‌وکارهای بزرگ امور حسابرسی خود را به این شرکت می‌سپارند.

اگر از آن دسته از مدیران سخت‌گیر و کمال‌طلبی هستید که دوست دارید همواره تمامی امور کسب‌وکارتان به درستی و با کمترین میزان خطا انجام شود، خدمات حسابرسی رایان محاسبان بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

 

ارسال نظر