آیا مک بوک ایر ارزش خرید دارد؟

۱۴۰۲/۰۶/۱۸ - ۱۸:۴۲:۴۰
کد خبر: ۲۱۴۸۶۸
آیا مک بوک ایر ارزش خرید دارد؟

بسیاری از افراد به هنگام خرید مک بوک ایر m1 و m2 از خود می‌پرسند که آیا این محصولات ارزش خرید دارند؟ آیا قیمت مک بوک ایر m2 به کارایی آن‌ می‌ارزد؟ در مورد مک بوک ایر ام 1 چطور؟ در این مطلب قصد داریم تا به بررسی این موضوع بپردازیم.

نقد و بررسی مک بوک ایر m1

اخیرا آیتم‌هایی جدیدی به مجموعه لپ تاپ‌های اپل اضافه شده‌اند که پردازنده m1 یکی از آن‍ها است. اگر از علاقه مندان به محصولات اپل باشید، احتمالا نام مک بوک ایر m1 به گوش شما خورده است. مک بوک ایر M1 لپ تاپی قدرتمند، سریع و دارای باتری با عملکرد بهبود یافته‌ای است. از آنجایی که ممکن است این محصول انتخاب بسیاری از افراد برای خرید باشد، قصد داریم تا به بررسی مک بوک ایر m1 بپردازیم:

عملکرد قدرتمند چیپست M1

یکی از اصلی‌ترین مزایای چیپست M1، عملکرد قدرتمند آن است. این چیپست قدرتمند توسط اپل طراحی شده است و به طور قابل توجهی عملکرد سیستم را بهبوده بخشیده است. با این چیپست، فناوری به کار رفته در مک بوک ایر پیشرفته‌تر و بهینه سازی‌تر شده است. مک بوک ایر m1 می‌تواند با سرعت بالاتری برنامه‌ها را اجرا کند و همین امر باعث شده تا تجربه کاربری آن افزایش پیدا کند.

عمر باتری با ماندگاری بالا

یکی از مهم‌ترین مشکلات لپ تاپ‌های مک بوک، عمر باتری ضعیف آن‌ است. با استفاده از چیپست m1 عملکرد باتری‌ها در این لپ تاپ‌ افزایش یافته است. با استفاده از این تکنولوژی، کاربر می‌تواند تا چندین ساعت بدون نیاز به شارژ مجدد، از لپ تاپ خود استفاده کند.

طراحی زیبا و سبک مک بوک ایر m1

مک بوک ایر m1  طراحی فوق‌العاده زیبا و سبکی دارد. این لپ تاپ سبک وزن، ضخامت کمی دارد. علاوه بر این، سیستم خنک کننده بهبود یافته آن در این مدل، سبب شده تا مک بوک ایر m1 همیشه خنک بماند.

محدودیت ذخیره سازی در مک بوک ایر m1

مک بوک ایر m1 دارای نسخه‌های مختلف با ظرفیت‌های متفاوت است. مدل‌های مختلف مک بوک ایر M1 با ظرفیت‌های مختلف 256 گیگابایت، 512 گیگابایت، 1 ترابایت و 2 ترابایت عرضه می‌شوند. بخشی از فضای درایو توسط سیستم عامل macOS و برنامه‌های پیش فرض مانند Mail، Safari  و غیره استفاده می‌شود. برای کارکرد صحیح سیستم، حداقل بیش از 10 درصد فضای درایو باید خالی باشد.

از سوی دیگر برنامه‌ها و فایل‌های شخصی نیز به فضای ذخیره سازی نیاز دارند. قبل از خرید مک بوک ایر m1 بهتر است نیازهای خود را برای ذخیره سازی فایل‌ها مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید مک بوک ایر با ظرفیت متناسب با نیازهای خود را تهیه کنید.

قیمت بالای مک بوک ایر m1

مک بوک ایر m1 قیمت نسبتا بالایی در مقایسه با سایر مک بوک‌های اپل دارد، اما با توجه به کارایی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد، می‌توان آن را مقرون به صرفه نامید.

مک بوک ایر M1 با پردازنده Apple Silicon M1 بسیار قدرتمند و بهینه عرضه شده است. این پردازنده جدید توانایی اجرای برنامه‌های گرافیکی و حرفه‌ای با کارایی بالا را دارد.

در مقایسه با نسل‌های قبلی مک بوک ایر، سرعت و کارایی مک بوک ایر M1، به طور قابل توجهی افزایش یافته است. همانطور که بالاتر اشاره کردیم، مصرف باتری این مدل نیز بهبود یافته و می‌توانید برای مدت طولانی‌ترین از آن استفاده کنید.

به علاوه قیمت مک بوک ایر m1 نسبت به دیگر مدل‌های مک بوک ایر نسل‌های قبل مناسب‌تر است. در نظر داشته باشید که قیمت‌ها ممکن است بسته به مشخصات فنی و حافظه داخلی مورد نظر، متفاوت باشد. اما با این وجود، همچنان خرید مک بوک ایر M1 گزینه‌ای بسیار مناسب است، زیرا علاوه بر کارایی بالا و بهره‌وری بهتر، قیمت مناسبی هم دارد.

نقد و بررسی مک بوک ایر m2

پس از مک بوک ایر m1، اپل با عرضه مک بوک ایر M2 دوباره توانست توجه مخاطبان خود را جلب کند. اما مک بوک ایر m2 چه تفاوت‌هایی با نمونه m1  این محصول دارد؟

نمایشگری با ناچ

نمایشگر 13.6 اینچی سری M2 مک بوک ایر، دارای حاشیه کمتری در مقایسه با نسل‌های قبلی است؛ به این ترتیب فضای بیشتر در اختیار افراد قرار می‌گیرد. اما نکته حائز اهمیت آن، ناچ  لپ تاپ  خواهد بود که محل تعبیه وب کم 1080 در آن است.

چیپست M2

درست است که چیپست M2 درون این لپ تاپ قرار داده شده است، ولی با اما و اگرهایی همراه است. گفته می‌شود که از آنجایی که این لپ تاپ فاقد سیستم خنک کننده است، پس از گذشت مدتی محدودیت ایجاد خواهد کرد. اما این مک بوک دارای پردازنده 8 هسته‌ای با پردازنده گرافیکی 8 هسته‌ای و رم 8 گیگابایتی است.

باتری دهی 18 ساعته

اپل ادعا می‌کند که این لپ تاپ می‌تواند بدون وقفه 18 ساعت برای اپل تی‌وی و مشاهده فیلم و سریال، به کاربران شارژ ارائه دهد. برای آنکه این لپ تاپ را شارژ کنید، دو گزینه پیش روی شما است. هم می‌توانید از شارژر مگ سیف 35 واتی داخل جعبه استفاده کنیدو یا اینکه می‌توانید به از شارژر USB Type C بهره مند شوید.

مک ایر بوک ایر بخریم یا نه؟

خریدن یا نخریدن مک بوک ایر به عوامل متعددی بستگی دارد و ممکن است دلایل مختلفی برای نخریدن آن وجود داشته باشد. برخی از این دلایل به شرح زیر هستند:

قدرت پردازش

 مک بوک ایر تا حدی، قدرت پردازش کمتری نسبت به برخی مدل‌های دیگر از مک بوک‌ها دارد. اگر برنامه‌های سنگینی را اجرا می‌کنید یا نیازمند برنامه‌هایی هستید که نیاز به قدرت پردازش بالایی دارند، ممکن است مک بوک ایر برای شما مناسب نباشد.

صفحه نمایش

مک بوک ایر دارای صفحه نمایش باکیفیت بالاست، اما در مقایسه با برخی مدل‌های دیگر از مک بوک‌ها، اندازه آن کوچکتر است. اگر نیاز به صفحه نمایش بزرگتری دارید، ممکن است این مدل برای شما مناسب نباشد.

برخی قابلیت‌های تقلیل یافته

باتوجه به طراحی باریک و سبک مک بوک ایر، برخی قابلیت‌های که در مدل‌های دیگر از مک بوک‌ها وجود دارد، ممکن است در این مدل کمتر باشد. مثلا تعداد پورت‌ها و اسلات‌ها در این سری از لپ تاپ محدودتر است.

قیمت

بسته به نیازها و بودجه شخصی شما، قیمت مک بوک ایر ممکن است برایتان جذاب نباشد. ممکن است مدل‌های دیگری با امکانات بیشتری در رنج قیمتی مشابه یا کمتر موجود باشد.

در نهایت در صورتی که نیازها و ترجیحات شما با ویژگی‌ها و قابلیت‌های مک بوک ایر همخوانی نداشته باشد، بهتر است از یک مدل دیگر از مک بوک یا حتی دستگاه دیگری استفاده کنید. قبل از خرید همیشه مزایا و معایب هر دستگاهی را به دقت بررسی کرده و با توجه به نیازهای شخصی خود تصمیم بگیرید.

نتیجه گیری

به طور کلی، خرید مک بوک ایر به دلیل قیمت بالایی که نسبت به سایر لپ تاپ‌های اپل دارد، می‌تواند مورد بحث قرار گیرد. با توجه به آنچه که در بالا ارائه شد، در ابتدا لازم است تا نیازهای خود را بسنجید و در نهایت ببینید که آیا این لپ تاپ آنچه که مد نظر دارید را در اختیارتان قرار می‌دهد یا نه.

 

ارسال نظر