حمایت از طرح‌های توسعه فناوری‌های نوظهور

۱۴۰۲/۰۶/۱۳ - ۰۱:۳۳:۳۶
کد خبر: ۲۱۴۵۶۷

 ستاد هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری حمایت از طرح‌های توسعه فناوری‌های نوظهور و تحول‌آفرین اولویت‌دار را از برنامه‌های خود اعلام کرد. به گزارش مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست‌جمهوری، امروزه هوش مصنوعی یکی از علوم و فناوری‌هایی است که از ویژگی مفید بودن برخوردار بوده و به دلیل اثرگذاری بالای آن در شؤون مختلف فردی و اجتماعی از سوی دولت‌ها، بخش خصوصی و حتی مردم عادی به‌شدت مورد توجه قرار گرفته است.

با توجه به اهمیت فراوان موضوع، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست‌جمهوری اقدام به راه‌اندازی ستاد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی و رباتیک کرده است. رصد و شناسایی ظرفیت‌ها و چالش‌های توسعه فناوری در داخل کشور و جایگاه آن در آینده در تعامل با بازیگران مختلف این حوزه، بهره‌گیری از نتایج مطالعات آینده نگری فناوری با هدف تعیین اولویت‌های کاری ستاد و مشارکت فعال در تدوین نقشه راه توسعه فناوری با هدف ارتقای همه ابعاد کارکردی نظام نوآوری و فناوری از اهم ماموریت‌های محول شده به ستاد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی و رباتیک است.

همچنین توسعه فناوری‌های نوظهور و تحول آفرین اولویت‌دار به منظور پاسخ به نیازمندی‌های آینده کشور، سرعت بخشیدن به حمایت هدفمند از توسعه زیرساخت‌های تحقیق و توسعه فناوری‌های اولویت‌دار، برگزاری رویدادها و اجرای فعالیت‌های ترویجی موثر با هدف شبکه‌سازی میان بازیگران مختلف این حوزه و ایجاد مشروعیت در نهادهای سیاست‌گذار، از دیگر ماموریت‌های این ستاد است. 

 

ارسال نظر