کاهش ۱۳ درصدی مصرف کیسه‌های پلاستیکی

۱۴۰۲/۰۶/۰۹ - ۰۱:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۴۲۹۵

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به اجرای آزمایشی طرح «صندوق سبز» گفت: این طرح از نیمه دوم امسال در تعداد بیشتری از فروشگاه‌های شهروند و میادین میوه و تره‌بار شهرداری اجرا خواهد شد.

حلیا حسینی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: طرح «صندوق سبز» پیرو مصوبه شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر کاهش تدریجی استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در شهرداری تهران در شش میدان میوه تره و بار و پنج فروشگاه شهروند در پنج پهنه شهر تهران به‌صورت آزمایشی اجرا شد.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران درباره مبنای انتخاب میادین و فروشگاه‌های شهروند برای اجرای پایلوت طرح صندوق سبز گفت: در هر پنج پهنه شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز تهران یک فروشگاه شهروند و میدان میوه و تره بار را پایلوت و تلاش کردیم بزرگ‌ترین و پرمراجعه‌کننده فروشگاه‌ و میدان هر کدام از این مناطق باشد تا بتوانیم نتیجه را به کل شهر تهران تعمیم دهیم.

به عنوان مثال در منطقه ۱ میدان میوه و تره بار لواسانی را اننخاب کردیم. در واقع تعداد مراجعه کننده برای ما اهمیت داشت. حسینی درباره نتایج به دست آمده از اجرای طرح صندوق سبز گفت: آماری که از فروشگاه‌های شهروند به دست ما رسید، بسیار خوب بود. مصرف کیسه‌های پلاستیکی در میادین میوه و تره‌بار حدود ۱۳ درصد کاهش یافته بود البته این نتایج نیازمند بررسی بیشتری است.

 

ارسال نظر