کلاهبردار قمی دستگیر شد

۱۴۰۲/۰۶/۰۷ - ۱۵:۱۰:۲۴
کد خبر: ۲۱۴۱۵۶
کلاهبردار قمی دستگیر شد

به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قم، حجت الاسلام و المسلمین غریب از دستگیری متهم با وعده اعطاء وام ۶۰ میلیونی کم بهره خبر داد و اظهار کرد: این متهم طی قراردادی از هر یک از مالباختگان مبلغ ۵ تا ۹ میلیون تومان در ازای پرداخت هر وام ۶۰ میلیون تومانی قرض الحسنه دریافت و بدون عمل به تعهدات خود متواری شده بود.

به گزارش ایسنا، دادستان قم با اعلام اینکه با وصول شکایات متعدد در دادسرای قم و صدور دستورات قضایی و پیگیری شعبه ۳ دادیاری متهم در یکی از مسافرخانه های قم دستگیر شد، گفت: متهم با وعده معرفی به صندوق قرض الحسنه برای اخذ بیش از ۵۰ وام کم بهره حدود ۳۸۰ میلیون تومان از متقاضیان دریافت کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین غریب در خصوص شگرد این کلاهبردار اظهار کرد: متهم به دلیل دارا بودن حساب مالی نزد یکی از صندوق های قرض الحسنه امکان معرفی متقاضی نیازمند برای دریافت وام را داشته است و بر این اساس طی قرار داد اخذ وام از متقاضیان در ازای دریافت وام ۶۰ میلیون تومانی مبالغی در حدود ۵ تا ۹ میلیون تومان دریافت کرده است و در مرحله اول تعدادی از متقاضیان به صندوق قرض الحسنه معرفی و وام ها نیز پرداخت شده است.

وی افزود: متهم پس از جلب اعتماد و دریافت مبالغ از اطرافیان و متقاضیان، نسبت به معرفی متقاضیان به صندوق قرض الحسنه و پاسخگویی به تماس های آنان اجتناب نموده و محل کار خود را تخلیه و متواری شده بود. 

این مقام قضایی در پایان با بیان اینکه متهم با صدور قرار بازداشت موقت در زندان به سر می برد به شهروندان در خصوص عدم اعتماد و اطمینان به افراد سودجو و وعده های فریبکارانه آنان هشدار داد و خاطر نشان کرد: پیش از هرگونه امضاء قرارداد و پرداخت وجه به اشخاص حقیقی و حقوقی از صحت و مجاز بودن فعالیت آنان اطمینان حاصل کنند و مدارک مربوطه را مطالبه نمایند.

ارسال نظر