کیفیت اینترنت بهتر می‌شود

۱۴۰۲/۰۶/۰۷ - ۰۱:۱۹:۵۷
کد خبر: ۲۱۴۱۲۱

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه کیفیت اینترنت بهتر خواهد شد، گفت: خدمات ارتباطی و رفاهی برای زائران اربعین در نظر گرفته شده است.

به گزارش مهر عیسی زارع‌پور با اشاره به دستاوردهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در یکسال گذشته گفت: فیبرنوری یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های در دستور کار وزارت ارتباطات است که به منظور تحول در اینترنت کشور انجام می‌شود و ان‌شاءالله تا پایان دولت همه شهرهای کشورمان تحت پوشش فیبر نوری قرار خواهند گرفت. وی افزود: برای این منظور در حال حاضر از میان هزار و ۴۰۰ شهر کوچک و بزرگ کشورمان غیر از ۸ کلان‌شهر اصلی حدود هزار و ۲۰۰ شهر تعیین تکلیف شدند و اپراتورشان مشخص شده است.

ده روز گذشته پروانه جدید یکپارچه خدمات شبکه به اپراتورهای ارتباطی واگذار کردیم و به این ترتیب پروژه فیبر نوری بین ۷ اپراتوری که مجوز گرفتند تقسیم شد. اکنون در هزار و ۲۰۰ شهر مشخص است که کدام یک از این ۷ اپراتور مسوولیت توسعه فیبر نوری در آن شهر را دارند. زارع پور با اشاره به لزوم همکاری همه دستگاه‌ها برای پیشرفت فیبر نوری و اتمام پروژه تا پایان سال ۱۴۰۴ تصریح کرد: گاهی اوقات مقاومت‌هایی وجود داد تا این پروژه شکل نگیرد اما با همکاری همه عوامل از جمله فراهم شدن زیرساخت‌های شهری، پروژه فیبر نوری با سرعت بیشتری انجام می‌شود. وی همچنین افزود: پروژه فیبرنوری به ۴۰ درصد پیشرفت می‌رسد و ۸ میلیون خانوار تحت پوشش قرار می‌گیرند.

   کیفیت اینترنت بهتر خواهد شد

وی در خصوص افزایش کیفیت اینترنت و پایداری وضعیت اینترنت در کشور گفت: همه زیر مجموعه‌های وزارت ارتباطات اقدامات لازم را انجام می‌دهند تا هر گونه اختلال را شناسایی و آن را رفع کنند و و اخیراً هم طبق دستور رییس‌جمهور کمیته‌ای برای رفع کندی اینترنت تشکیل شد که استقبال کردیم و برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان مدت و بلندمدتی را در کنار برنامه‌های خودمان داشتیم اعلام کردیم بخشی از آن اجرا شده و ان‌شاالله کیفیت اینترنت بهتر خواهد شد البته نیازمند سرمایه‌گذاری نیاز است. 

   خدمات سکوهای بومی در ایام اربعین

زارع‌پور در خصوص اقدامات و تمهیدات ارتباطی اربعین گفت: در چند محور ستاد اربعین وزارتخانه تشکیل شد. بخشی از خدمات داخل کشور انجام می‌شود که قبلاً ما فقط از طریق سایت‌های سیار و ثابت ارتباطات را تقویت می‌کردیم و امسال کار ویژه‌ای انجام دادیم و استفاده از ارایه خدمات فناورانه به هموطنان در داخل و خارج از کشور است که یک نمونه از آن سکوهای جابه‌جایی مسافر است. یک کار بین دستگاهی خوب صورت گرفته و مردم می‌توانند از طریق این سکوها به مرزها سفر کنند و سفرشان را به اشتراک بگذارند.

علاوه بر این برخی سکو‌های ارتباطی تأمین ارز و خرید دینار را به صورت غیرحضوری انجام می‌دهند. وی با اشاره به تهیه بسته‌های فناورانه برای زوار گفت: یکی از خدمات فناورانه اربعین که از سال قبل در دستور کار سازمان فناوری اطلاعات بود، استفاده از ظرفیت سکوها برای جابه‌جایی زوار بود که الحمدلله، امسال با مصوبه دولت و پیگیری‌های ویژه معاون اول و همراهی وزارت راه، پلیس، بیمه، ستاد اربعین و البته تلاش و همدلی مدیران این سکوها، به ثمر نشست.

 

ارسال نظر