ممنوعیت پروازهای چارتری به مناطق آزاد تا پایان تابستان

۱۴۰۲/۰۶/۰۵ - ۰۲:۳۱:۰۰
کد خبر: ۲۱۳۹۳۹

وی با اشاره به اینکه با توجه به پروازهای اربعین، فروش چارتری پروازها تا پایان تابستان ممنوع است، افزود: با شروع فصل پاییز مجدداً بررسی‌ها صورت می‌گیرد و بر اساس نظرات کارشناسی اقدام می‌کنیم. وی با تأکید بر اینکه به‌دنبال رونق مناطق آزادیم، اما باید چارچوب‌های لازم رعایت شود و قیمت مصوب را کنترل می‌کنیم، تصریح کرد: بر اساس قانون و مصوبات به مناطق آزاد کمک می‌کنیم تا بسته سفری هتل همراه با بلیت هواپیما به مردم عرضه شود.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری یادآور شد: معمولاً در تابستان و ایام محرم و صفر مسافر کمتری به این مناطق مراجعه می‌کنند، اما اجازه فروش بلیت با قیمت‌های چندبرابری را نمی‌دهیم. اینکه در ایام نوروز پرواز‌های چندبرابری به کیش و قشم داشتیم نشان‌دهنده نظر حمایتی بخش هوایی از مناطق آزاد است. جعفر یازرلو، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری نیز با تاکید بر اینکه فروش پروازهای چارتری تا اطلاع ثانوی ممنوع است، گفت: جزیره کیش نیز مشمول این ممنوعیت بوده و اتفاق جدیدی در این رابطه نیفتاده است.

یازرلو با یادآوری ابلاغ بخشنامه توقف پروازهای چارتری در تمامی مسیرهای داخلی اظهار کرد: سازمان هواپیمایی طی بخشنامه‌ای فروش بلیت تقاضای چارتری مسیرهای داخلی و مناطق آزاد را از تاریخ 10 مرداد امسال تا اطلاع ثانوی ممنوع کرد. وی افزود: این بخشنامه به قوت خود باقی است و هیچ اتفاقی در رابطه با پروازهای چارتری نیفتاده است. سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با یادآوری اینکه پروازهای چارتری به میادین نفتی برقرار است تصریح کرد: جزیره کیش نیز همچنان مشمول ممنوعیت پروازهای چارتری است. یازرلو تاکید کرد: با توجه به برقراری پروازهای اربعین، این اقدام سازمان هواپیمایی با هدف ساماندهی بازار حمل و نقل هوایی صورت گرفته و هیچ ایرلاین و سایتی مجاز به فروش بلیت به صورت چارتری نیست.

بر اساس این گزارش، مهرداد بذرپاش اوایل ماه گذشته گفت با اینکه باید در حمل‌ونقل هوایی بساط سوداگری جمع شود از لغو مجوز پروازهای چارتری تا اطلاع ثانوی خبر داده و گفته بود: شرکت‌های هواپیمایی متضرر اصلی شرایط سوداگری در بازار بلیت پروازها هستند. وی با تأکید بر اینکه مجوز پروازهای چارتری به هر صورت تا اطلاع ثانوی لغو شده است، تصریح کرد: البته به‌جز پرواز به میادین نفتی که قرار شده با سازمان‌های متقاضی جزییات آن مشخص شود.وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه پروازهای چارتری به هر صورت متوقف شده است، اضافه کرد: عدول از نرخ مصوب تخلف است و سازمان تعزیرات به گران‌فروشی ورود خواهد کرد.در تعداد بلیت و پروازها نه‌تنها کاهش نداشتیم بلکه با رشد 5درصدی مواجه بوده‌ایم. 

 

ارسال نظر