آجیل بخورید تا افسرده نشوید

۱۴۰۲/۰۶/۰۱ - ۲۲:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۳۷۰۹
آجیل بخورید تا افسرده نشوید

 آجیل حاوی مواد شیمیایی گیاهی است که می‌تواند به خاطر داشتن خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی، با بهبود سلامت روان مرتبط باشد.

به گزارش مهر، مطالعات متعدد تأثیر رژیم غذایی بر خلق و خو را نشان می‌دهد.

تغییرات سبک زندگی برای کمک به فرد برای مدیریت افسردگی شامل عدم مصرف الکل، افزایش مصرف میوه‌ها و سبزیجات، خواب کافی و ورزش منظم است.

محققان داده‌های پایگاه داده از اطلاعات سلامت تقریباً نیم میلیون شهروند بریتانیا را تجزیه و تحلیل کردند. آنها داده‌های بیش از ۱۳۰۰۰ فرد میانسال و مسن را با میانگین سنی ۵۸ سال بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۲۰ بررسی کردند.

به شرکت کنندگان پرسشنامه‌هایی برای اندازه گیری مصرف آجیل داده شد و در طول مطالعه، علائم افسردگی یا مصرف داروهای ضد افسردگی مورد توجه قرار گرفت. کسانی که شرکت کردند در ابتدای مطالعه افسردگی را گزارش نکردند.

نتایج نشان داد که افراد میانسال و مسن‌تر که روزانه ۳۰ گرم آجیل (بادام، گردو، بادام هندی، فندق، پسته و آجیل برزیلی) مصرف می‌کردند، احتمال کمتری برای مصرف داروهای ضدافسردگی یا افسردگی داشتند.

به گفته محققان، آجیل سرشار از اسیدهای آمینه است که ممکن است برای تنظیم خلق و خو مفید باشد. این اسیدهای آمینه شامل آرژنین، گلوتامین، سرین و تریپتوفان است و سطوح پایین این اسیدهای آمینه با افسردگی مرتبط است.

آجیل همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی از جمله ویتامین E و اسیدهای چرب امگا ۳ است.

محققان می‌گویند این مواد مغذی از التهاب در سراسر بدن، از جمله مغز جلوگیری می‌کنند. محققان بر این باورند که التهاب در مغز عامل بسیاری از بیماری‌ها مانند زوال عقل و افسردگی است.

ارسال نظر