تغییر نام توییتر به X باعث کاهش دانلود اپلیکیشن شده است

۱۴۰۲/۰۶/۰۱ - ۰۱:۱۲:۱۴
کد خبر: ۲۱۳۶۴۹

خرید توییتر توسط ایلان ماسک تحولات زیادی را در این شبکه اجتماعی ایجاد کرد اما تغییر برند به «ایکس» (X) را می‌توان آخرین میخ بر تابوت یکی از غول‌های تکنولوژی دانست.

به گزارش پیوست به نقل از مشبل، ماسک روز ۲۳ جولای از تغییر نام توییتر به X خبر داد. در تاریخ ۳۱ جولای نیز نام اپلیکیشن توییتر به‌طور رسمی در فروشگاه اپل به X تغییر کرد. همین تغییر خیلی سریع تاثیر خود را بر تعداد دانلود این اپلیکیشن نشان داده است. تحلیل اریک سیوفرت، استراتژیست رسانه‌ای، نشان می‌دهد که تغییر برند توییتر خیلی زود باعث کاهش تعداد دانلود‌های اپلیکیشن شده است.

سیوفرت با نگاهی به رده‌بندی توییتر/X در نمودار «Top  Downloaded» اپ استور می‌گوید میانگین رتبه دانلود این اپلیکیشن به شکل چشمگیری در بازه ۲۷ جولای تا ۱۵ آگوست کاهش یافته است. براساس این بررسی، رتبه دانلود این اپلیکیشن در همین دوره از رتبه ۳۵ به ۵۴ سقوط کرده است. سیوفرت در پستی با اشاره به یافته‌های خود گفت: «من فکر می‌کنم، با اینکه مردم فعال آنلاین کاملا از تغییر نام توییتر به X اطلاع دارند، اما بیشتر مصرف‌کنندگان متوجه آن نیستند و جست‌وجو‌ برای عبارت Twitter در اپ استور به تبلیغات و نتایجی منتهی می‌شود که بویی از توییتر ندارند.»

بحث تنها تغییر نام توییتر نیست، چهره آن هم تغییر کرده است. با جست‌وجوی کلمه «Twitter»، در حال حاضر اپلیکیشن X به عنوان اولین گزینه ارایه می‌شود اما چهره سیاه این اپلیکیشن هیچ ارتباطی با توییتر سابق ندارد. در این بین هیچ اشاره‌ای به لوگوی پرنده آبی قدیمی نشده یا هیچ توضیحی در این باره ارایه نمی‌شود. دیگر بررسی‌های سیوفرت نشان می‌دهد که عملکرد توییتر/ایکس در رده‌بندی اپ‌استور، برخلاف عملکرد دیگر شبکه‌های اجتماعی در بازه یک تا ۱۱ آگوست است.

 

ارسال نظر