دولت به‌دنبال گشایش بازارهای جدید

۱۴۰۲/۰۵/۲۲ - ۰۲:۳۶:۳۴
کد خبر: ۲۱۲۸۴۳

سرپرست سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه گشایش بازارهای جدید را در دستور کار داریم، گفت: طی یکی دو سال آینده اتفاقات خوبی در حوزه تجارت خواهد افتاد.

مهدی ضیغمی در گفت‌وگوی رادیویی با اشاره به اینکه قرارگاهی واحد برای امر صادرات در کشور وجود ندارد، گفت: سازمان توسعه تجارت سخنگوی صادرکنندگان در نهاد حاکمیتی است و اختیاراتی نیز دارد و بسیاری از قوانین را تسهیل کرده و با همکاری بانک مرکزی، گمرک و اداره مالیات می‌کوشد قوانین خلق الساعه نباشند.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران افزود: گشایش بازارهای جدید را در دستور کار داریم و ورود به آفریقا، امریکای لاتین و شرق آسیا از این جمله‌اند و منجر به ایجاد بازار جدید برای گروه‌هایی که پیشتر صادرات می‌کردند، می‌شود و همچنین زمینه صادرات جدید را فراهم می‌کند. ضیغمی ادامه داد: سازمان توسعه تجارت اقداماتی نظیر راه‌اندازی ایران اکسپو را در دستور کار دارد؛ چراکه بسیاری کشورها امکان سفر به ایران را ندارند و از این رو ۱۳۰۰ تاجر را دعوت کردیم تا پتانسیل شرکت‌های ایرانی را شاهد باشند و از این رو به هم رسانی تجار با صادرکنندگان ایرانی اتفاق افتاده است.

وی حضور در بازارهای بین‌المللی را نیز از جمله رخدادهایی دانست که در سال‌های اخیر بسیار مشهود است و از طرفی پذیرش شرکت‌های خارجی را در نمایشگاه‌های معتبر داخلی داریم. سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران از رخدادهایی مثبت در حوزه بریکس نیز سخن گفت و اضافه کرد: شاهد افزایش تعداد موافقتنامه‌های تجارت ترجیحی هستیم که شامل اوراسیا، شانگهای، بریکس و… می‌شود که به تسهیل تجارت کمک می‌کند و در یکی دو سال آینده اتفاقات خوبی در این زمینه خواهد افتاد.

 

ارسال نظر