ثبت اطلاعات متقاضیان داوطلبی مجلس به بیش از ۳۲ هزار نفر رسید

۱۴۰۲/۰۵/۲۲ - ۰۱:۴۱:۱۱
کد خبر: ۲۱۲۸۰۹

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت تا ساعت ۱۴روز شنبه، ۳۲ هزار و ۳۱۸ نفر از متقاضیان داوطلبی انتخابات مجلس شورای اسلامی، اطلاعات خود را در سامانه پنجره واحد خدمات وزارت کشور، ثبت کرده‌اند.

محسن اسلامی با اعلام این خبر افزود: ۴ هزار و ۵۸۷ نفر متقاضی داوطلبی انتخابات تا نیمروز ششمین روز پیش ثبت نام، اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کرده‌اند. سخنگوی ستاد انتخابات کشور اضافه کرد: ۳۹ درصد از متقاضیان داوطلبی نمایندگی ۳۰ تا ۴۰ ساله؛ ۳۶ درصد ۴۰ تا ۵۰ سال، ۲۰ درصد ۵۰ تا ۶۰ سال و ۵ درصد هم ۶۰ تا ۷۵ سال هستند.

به گفته اسلامی، تاکنون ۱۳ درصد متقاضی‌ها زنان و ۸۷ درصد از مردان بوده‌اند.  وی درباره وضعیت تحصیلات متقاضیان هم اظهار کرد: «۷۲ درصد پیش‌ثبت‌نام‌کنندگان با مدرک کارشناسی ارشد، ۱۴ درصد دکترا، ۱۱ درصد با مدرک کارشناسی با سابقه ایثارگری و نمایندگی مجلس و ۳ درصد هم تحصیلات حوزوی داشته‌اند.»  طبق قانون جدید انتخابات، 

پیش ثبت نام متقاضیان داوطلبی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ۱۶ مرداد آغاز شد و تا ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۲۲ مرداد ماه ادامه دارد. این مهلت تمدید نخواهد شد و ثبت نام قطعی داوطلبان که از ۲۷ مهرماه به مدت یک هفته انجام خواهد شد، منوط به انجام پیش ثبت نام است.

 

ارسال نظر