ثبت نام بدون کنکور دانشگاه

۱۴۰۲/۰۵/۲۱ - ۱۷:۳۲:۲۱
کد خبر: ۲۱۲۷۹۲
ثبت نام بدون کنکور دانشگاه

برای اطلاع از زمان و فرایند ثبت نام دانشگاه های مختلف،‌تا انتهای محتوا همراه ما باشید.

زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

زمان ثبت نام برای ترم مهر:  بعد از انتشار دفترچه ثبت نام علمی کاربردی توسط سازمان سنجش در خرداد ماه، تمامی علاقه‌مندان می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. فرآیند ثبت‌نام در هفته اول ماه شهریور آغاز خواهد شد و در زمان آغاز ثبت نام، اطلاعات لازم به شما ارائه خواهد شد.

زمان ثبت نام برای ترم بهمن: براساس اعلامیه‌های اخیر از سازمان سنجش آموزش کشور، زمان ثبت نام برای ترم بهمن سال گذشته از تاریخ ۵ دی ماه شروع شده و تا ۱۷ دی ماه ادامه داشته است.

هزینه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

هزینه ثبت‌نام در ترم مهر هنوز اعلام نشده است، اما طبق اطلاعیه‌ای که در سال گذشته توسط سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد، این هزینه به مبلغ 957,000 ریال (نود و پنج هزار و هفتصد تومان) بوده است و افراد قادر بودند این هزینه را از طریق خرید کارت اعتباری تهیه نمایند.

آموزش ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

به منظور ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی، داوطلبان می‌بایست ابتدا به وب‌سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه کنند. سپس، از میان گزینه‌های مختلف، گزینه جامع علمی کاربردی را انتخاب کرده و به صفحه‌ای منتقل شوند که به ثبت نام علمی کاربردی مربوط می‌شود.

با ورود به این صفحه، داوطلبان می‌توانند از تمامی اطلاعیه‌های مرتبط با دانشگاه علمی کاربردی باخبر شوند و سپس به تکمیل فرم ثبت نام بپردازند. پس از تأیید کامل اطلاعات مورد نیاز و تکمیل فرم ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی، داوطلبان با انتخاب رشته‌ی تحصیلی خود در وب‌سایت سازمان سنجش مراحل ثبت نام خود را به پایان می‌رسانند. داوطلبان باید به یاد داشته باشند که کد رهگیری در پایان ثبت نام به ایشان اختصاص داده می‌شود و این کد به عنوان تأییدیه ثبت نام شان عمل می‌کند. برای دریافت نتایج نهایی، ضروری است که این کد را حفظ کنند.

دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد اسلامی دو دوره ثبت نام بدون کنکور را در ماه‌های مهر و بهمن به متقاضیان ارائه می‌دهد. هر یک از این دوره‌ها، زمان خاصی برای ثبت نام دارند که از طریق اطلاعیه‌های سایت دانشگاه آزاد برای عموم اعلام می‌شود.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

معمولاً دوره ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد نوبت مهر از اواخر تیرماه آغاز می‌شود و تا اواسط مرداد ادامه دارد. بنابراین، زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ورودی مهر سال جدید نیز انتظار می‌رود که از تاریخ تقریبی اواخر تیرماه آغاز شود.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد برای ورود بهمن ماه نیز معمولا از اواسط آذر ماه آغاز می شود بنابراین داوطلبان در آذر ماه باید منتظر اعلام شروع ثبت نام باشند.

ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد

هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

هزینه ثبت نام به نام «کارت اعتباری» شناخته می‌شود و در مرحله اول ثبت نام، افراد باید این کارت اعتباری را تهیه و مبلغ مورد نظر را به صورت آنلاین واریز کنند. این کارت اعتباری به نام فرد خریداری می‌شود و امکان تغییر نام یا انتقال به دیگر شخصی را ندارد.

در سال گذشته، هزینه ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه آزاد در نوبت مهر ماه به مبلغ 96 هزار تومان بود و متقاضیان در زمان اعلام آزادی ثبت‌نام خود، کارت اعتباری خود را تهیه کرده و هزینه را پرداخت کردند. اما به دلیل اینکه در حال حاضر زمان ثبت نام بدون آزمون آزاد اعلام نشده است، مبلغ هزینه ثبت نام بدون کنکور برای دوره جدید مشخص نشده است.

آموزش ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

در ابتدا، در مرحله اول از فرآیند ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد ، متقاضیان ثبت نام باید به سایت دانشگاه آزاد مراجعه کنند و از میان لینک‌های مختلف مربوط به دوره و مقطع تحصیلی مورد نظر خود، یکی را انتخاب کنند

بعد از انتخاب لینک مورد نظر، صفحه ثبت نام بدون کنکور برای فرد نمایش داده می‌شود. در این مرحله، داوطلب ثبت نام باید با انتخاب گزینه مربوط به «ثبت نام» به مرحله بعدی ادامه دهد. در این قسمت، اطلاعات مرتبط با کد ملی، سریال کارت اعتباری که خریداری کرده است و سایر جزئیات مورد نیاز را با دقت و به صورت صحیح وارد کند.

پس از تکمیل فرم اطلاعات و ثبت تمامی موارد، فرد به عنوان ثبت نام کننده بدون کنکور نهایی محسوب می‌شود و کد رهگیری مرتبط با ثبت نام به او ارائه می‌شود. سپس، افراد باید منتظر اعلام نتایج ثبت نام بدون کنکور خود باشند و این نتایج را از طریق همان سایت مربوط به ثبت نام دریافت کنند. در صورتی که فرد به عنوان داوطلب پذیرفته شده انتخاب شود، باید به دانشگاه مربوطه جهت ارائه مدارک مورد نیاز مراجعه کنند.

زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور در مهر ماه: طبق تجربیات سال‌های گذشته، معمولاً زمان ثبت‌نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور برای نیمسال اول تحصیلی (مهر ماه) در مرداد ماه هر سال اعلام می‌شود. زمان ثبت‌نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور در سال گذشته از ۱۸ مرداد ماه آغاز و تا ۲۴ مرداد ماه ادامه داشت.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور در بهمن ماه: داوطلبان علاقه‌مند به ثبت نام بدون آزمون دانشگاه پیام نور برای نیمسال دوم تحصیلی (بهمن ماه) می‌توانند از اواخر آذر ماه تا اوایل دی ماه منتظر اعلام ثبت نام باشند. زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور (در مرحله تکمیل ظرفیت) سال گذشته از ۳۰ آذر ماه آغاز و تا ۱۰ دی ماه ادامه داشت.

هزینه ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور

هزینه ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور چیزی در حدود 100 هزار تومان برای نیمسال جدید خواهد بود. مقدار دقیق هنوز از سوی سازمان سنجش اعلام نشده ولی طبق تجربیات گذشته هزینه ثبت نام کمی بیش تر یا کمتر از 100 هزار تومان در نظر بگیرید.

راهنمای ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور

  1. پیش از هر چیز، به سایت رسمی سازمان سنجش مراجعه کنید.
  2. پس از ورود به سایت، به بخش مربوط به ثبت‌نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور در سال ۱۴۰۲ رفته و از آنجا وارد بخش سراسری سازمان سنجش شوید.
  3. در این مرحله، بر اساس دستورالعمل تصویری، بر روی گزینه «ثبت‌نام بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه‌های سراسری» کلیک کنید.
  4. پس از پرداخت هزینه ثبت‌نام، بر روی گزینه "ثبت نام جدید" کلیک کرده و شماره سریال کارت اعتباری خریداری شده و کد ملی خود را وارد کنید. سپس به صفحه اصلی ثبت‌نام و انتخاب رشته منتقل می‌شوید.
  5. در این مرحله، می‌توانید حداکثر تا ۱۰۰ کد رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که علاوه بر رشته‌های دانشگاه پیام نور، می‌توانید از دانشگاه‌های سراسری مانند روزانه، نوبت دوم، پردیس‌های خودگردان و دانشگاه‌های غیرانتفاعی نیز انتخاب کنید.
  6. بعد از تکمیل مراحل ثبت‌نام، سازمان سنجش به شما کد رهگیری ثبت‌نام و شماره پرونده‌تان را اعلام خواهد کرد. این اطلاعات اهمیت بالایی برای پیگیری و اطمینان از درستی ثبت‌نام دارند.

در انتها در صورت نیاز به مشاوره تحصیلی می توانید از مقالات و خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی سامانه ندای مشاور به نشانی اینترنتی moshaverin.org استفاده کنید تا شما را در انتخاب بهترین رشته تحصیلی کمک کنند.

 

ارسال نظر