پوشش بیمه خبرنگاری از جامعیت کافی برخوردار نیست

۱۴۰۲/۰۵/۱۷ - ۰۳:۰۴:۳۱
کد خبر: ۲۱۲۴۱۹
پوشش بیمه خبرنگاری از جامعیت کافی برخوردار نیست

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به چالش‌های فراسوی خبرنگاران، از دولت خواست که تمام آوانتاژهایی که به مشاغل سخت و حرفه‌های پرخطر تعلق می‌گیرد به جامعه خبرنگاران نیز تعلق گیرد.

  دکتر علیرضا زالی گفت: امروز ظرفیت رسانه‌ای و کالبد خبرنگاری کشور در اوج قله خودکفایی و توسعه فرهنگی و اجتماعی قرار دارد و همه رسانه‌های کشور مزین به حضور سخت‌کوشانی در کسوت خبرنگاری هستند که هم از نظر دانش و هم مهارت توانایی‌های فراوانی دارند. او خطاب به سخنگوی دولت گفت: با افتخار اعلام می‌کنم که در حال حاضر باید قوی‌ترین، حرفه‌ای‌ترین، بسیط‌ترین حوزه‌های پرافتخار خبرنگاری را به حوزه سلامت اختصاص داد و از همه خبرنگاران حوزه سلامت تشکر می‌کنم.

 زالی با بیان اینکه همزمان با روز خبرنگار جا دارد که چند درخواست را از دولت مطرح کنیم. افزود: به دلیل تعاملات و استمرار آن با جامعه خبرنگاری، با برخی چالش‌های فراسوی این قشر روبرو و آشنا هستیم؛ بر همین اساس به عنوان اولین درخواست از دولت مردمی می‌خواهم که به معنای واقعی ضوابط و اصول مربوطه، شغل خبرنگاری جزو مشاغل سخت و زیان‌آور تلقی شود؛ هرچند که بعضاً اقداماتی در این زمینه انجام شده، اما کافی نیست.

او افزود: بنابراین درخواست داریم تمام آوانتاژهایی که به مشاغل سخت و حرفه‌های پرخطر تعلق می‌گیرد به جامعه خبرنگاران نیز تعلق گیرد. زالی ادامه داد: در همین راستا نیازمند یک بسته حمایتی حقوقی، معنوی، معیشتی، رفاهی و اجتماعی برای قشر پرافتخار خبرنگاری هستیم. امیدواریم دولت چنین بسته‌ای را در مصوبات خود بگنجاند تا جامعه خبرنگاری بتواند خدمات بیشتری را در عرصه اطلاع‌رسانی داشته باشد.

 

ارسال نظر