تعطیلی تهران جدی شد/ شرط تعطیل شدن پایتخت و دیگر شهرها چیست؟

۱۴۰۲/۰۵/۱۰ - ۰۹:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۱۹۵۲
تعطیلی تهران جدی شد/ شرط تعطیل شدن پایتخت و دیگر شهرها چیست؟

دمای هوا در روزهای اخیر بی‌سابقه اعلام شده است. اداره کل هواشناسی استان تهران هم اعلام کرده طی سه ماه آینده متوسط دمای هوا در سطح استان ۰.۵ تا ۱ و در بعضی نقاط ۱ تا ۱.۵ درجه سلسیوس بالاتر از نرمال برآورد شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، حالا خبر رسیده که احتمال تعطیلی برخی از شهرها به دلیل افزایش دمای هوا وجود دارد. از آن جمله وزیر بهداشت با اشاره به عوارض گرمای بی‌سابقه هوا برای سلامت شهروندان، از پیشنهاد این وزارتخانه به هیات دولت جهت تعطیلی آخر هفته برای مناطقی که دمای بالای ۴۰ درجه را تجربه می‌کنند، خبر داد.

بهرام عین اللهی اعلام کرده متاسفانه امسال با گرمای بی سابقه‌ای مواجه شدیم که وقتی از ۴۰ درجه بالاتر رود می‌تواند سلامت را دچار اختلال کند؛ بویژه این موضوع در افراد سالخورده، مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای و کودکان بیشتر دیده می‌شود. این مقام مسئول اعلام کرده که با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی احتمال می‌دهیم درجه حرارت در آخر هفته بالا برود برای همین ما پیشنهاد تعطیلی را به هیئت دولت دادیم و امیدواریم پیشنهاد ما را بپذیرند که این موضوع بسته به پیش‌بینی سازمان هواشناسی تا آخر هفته برای مناطق مورد نیاز مشخص می‌شود.

اما شرط تعطیلی تهران و دیگر شهرها چیست؟ به گفته وزیر بهداشت شرط تعطیلی این است که دمای هوا به بالای 40 درجه برسد. اما پیش‌بینی‌ها درباره دمای هوای تهران در روزهای آینده چه می‌گوید؟

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از امروز تا پنجشنبه (۱۲ مرداد) افزایش تدریجی دما در سطح استان تهران مورد انتظار است. همچنین پیش بینی شده که دمای هوای تهران امروز ۱۰ مرداد به ۳۹ درجه برسد. اما روز چهارشنبه و پنج شنبه دمای هوا گرم‌تر می‌شود و احتمال رسیدن درجه حرارت به ۴۰ درجه وجود دارد.

بر این اساس اگر هیات دولت تصویب کند، تهران در دو روز آخر هفته باید تعطیل شود.

چهارشنبه و پنجشنبه به خاطر گرمای هوا تعطیل شد

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در توییتی اعلام کرد: با توجه به گرمای بی‌سابقه هوا در روزهای جاری، به منظور حفظ سلامت شهروندان، هیات دولت با پیشنهاد وزارت بهداشت مبنی بر تعطیلی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در سراسر کشور موافقت کرد.

 

ارسال نظر
نظرات بینندگان
زهرا
|
-
|
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
1
0
ای بابا از کی تا حالا انقدر دلسوز مردم شدین؟ ها؟ چیکار دارین میکنید که مردم رو از تهران میخواهید بیرون کنید. اینا هم ساده خوشحال هم میشن مثلا دولت دلش براشون سوخته. اگر به ۴۰ درجه باشه که طرف جنوب همیشه باید تعطیل کنن. اقلا پول سفرشون رو هم بدین که هوار نشن سر فامیل و دوست و آشنا... در به در میکنید چرا مردم رو اقلا ثروت خودشون رو بدین که خوشحال باشن اقلا. والله بخدا چی بگم دیگه بنده خداها رو از خونه زندگیشون دور نکنید... چقدر تعطیلی؟ بسه دیگه که شماها به کارهاتون برسید...