نماز روز عاشورا در قامت نماز جمعه برگ زرینی بر تاریخ عزاداری

۱۴۰۲/۰۵/۰۷ - ۰۱:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۱۶۵۰

ستاد اقامه نماز کشور با صدور بیانیه‌ای از حسن همکاری هیات‌های عزاداری سیدالشهدا(ع) و اقدامات مدبرانه امامان جمعه و ستاد‌های اقامه نماز برای اقامه باشکوه نماز جماعت روز عاشورا قدردانی کرد.

در بیانیه ستاد اقامه نماز کشور آمده است: تلاقی روز عاشورای حسینی با جمعه و اقامه نماز جماعت روز عاشورا در قامت نماز باشکوه جمعه در جای جای کشور برگ زرینی بر تاریخ عزاداری و تکریم شهدای کربلا افزود و نشان داد که پیوند ولایت با توحید و عبادت خدای یکتا جاودانه و خلل ناپذیر است.

تلفیق مراسم عزاداری سیدالشهدا علیه‌السلام با ذکر الهی و اقامه نماز برخاسته از عظمت مکتب تربیتی اسلام و ابعاد معرفتی سوگواران اباعبدالله الحسین

 است‌. مسلمانان آزاده جهان می‌دانند که امام حسین علیه‌السلام در شب عاشورا تا سپیده‌دم به اقامه نماز و نوافل و قرائت قران و مناجات پرداخت و در ظهر عاشورا در گرماگرم جهاد نماز اول وقت را بر جنگ و دفاع ترجیح داد و در زیر رگبار تیرها و نیزه‌های اشقیاء در پیشگاه محبوب با آرامش به نماز ایستاد و به پیروان موحد خود آموخت که نماز بر هر کاری رجحان دارد و مساله اول مسلمین است.

ستاد اقامه نماز کشور از حسن همکاری هیات‌های عزاداری سیدالشهدا علیه‌السلام و اقدامات مدبرانه امامان جمعه و ستادهای اقامه نماز برای این تعامل افتخار آفرین صمیمانه قدردانی می‌کند.

سرفصل اول درس انسان‌ساز کتاب کربلا اقامه نماز و عبادت خدای واحد است. رهاورد این حرکت مبارک استمرار حضور مومنان بالاخص نوجوانان و جوانان برومند ایران و جهان اسلام در مساجد و روشن نگاه داشتن خورشید ذکر الهی در رواق جان‌ها خواهد بود.

 

ارسال نظر