از چند جبهه توسط ایران محاصره‌ هستیم

۱۴۰۲/۰۵/۰۲ - ۰۱:۰۸:۱۲
کد خبر: ۲۱۱۳۶۴

رییس پیشین سازمان جاسوسی موساد در یادداشتی نسبت به تهدیدات همه‌جانبه ایران علیه رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرد و خواستار توقف لایحه اصلاحات قضایی به دلیل نگرانی‌های امنیتی شد.

یوسی کوهن، رییس سابق موساد و مشاور پیشین امنیت داخلی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در یادداشت خود که در روزنامه یدیعوت آحارونوت منتشر شده است با ابراز نگرانی نسبت به تهدیدات ایران علیه این رژیم خواستار توقف لایحه جنجالی اصلاحات قضایی شد.

کوهن خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اصلاحات قضایی پیشنهادی هم وحدت داخلی و هم نیروهای امنیتی اسراییل را تهدید می‌کند، ما باید از طریق گفت‌وگو به یک اجماع گسترده برای حفظ انعطاف‌پذیری‌ جامعه‌مان برسیم. وی در بخش دیگری از این یادداشت با ادعای اینکه گروه‌های زیادی در منطقه، از جمله عراق، سوریه و لبنان تحت نفوذ ایران قرار دارند، ابراز نگرانی کرد که در حال حاضر ایران یک تهدید مرکزی برای امنیت رژیم صهیونیستی به شمار می‌آید.

یوسی کوهن در ادامه به وجود برخی اختلاف نظرها میان مقامات ارشد امنیتی صهیونیستی در مواجهه با تهدیدات ایران اشاره و تاکید کرد که با وجود این تضاد نظرات، مسوولان در نهایت به دلیل نگرانی از امنیت این رژیم تصمیماتی می‌گرفتند که مورد قبول همگان باشد.

این مقام سابق صهیونیستی تاکید کرد که چند ماه گذشته برای او که بیش از چهل است برای رژیم صهیونیستی خدمت می‌کند، چالش‌برانگیز بوده اما تلاش‌ها برای گردهم آوردن کسانی که مایل به گفت‌وگو علی‌رغم اختلاف نظرهایشان هستند، بی‌نتیجه بوده است. وی خواستار کنار گذاشتن اختلاف نظرها در میان مسوولان امنیتی صهیونیستی شد و تاکید کرد: در زمانی که تهدید ایران از چندین جبهه بر ما سایه افکنده، ما باید اطمینان حاصل کنیم که امنیت اسراییل آسیبی نخواهد دید. تلاش کابینه راستگرای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای اصلاحات در قوه قضاییه، سرزمین‌های اشغالی را در یکی از بزرگ‌ترین بحران‌های سیاسی خود فرو برده است.

این اقدام کابینه، اعتراضات سراسری را برانگیخته؛ اقتصاد را تحت تأثیر قرار داده و موجب نگرانی متحدان غربی تل‌آویو شده است. منابع خبری اعلام کرده‌اند که در بیست‌ونهمین شنبه اعتراضی علیه این لایحه جنجالی کابینه نتانیاهو بیش از نیم میلیون صهیونیست در سراسر سرزمین‌های اشغالی به خیابان‌ها رفتند. به نوشته روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت، سرزمین‌های اشغالی فلسطین در ساعات آینده به ویژه در سایه رأی‌گیری کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) طی فردا (دوشنبه) درباره بند «معقولیت» یا «دلیل منطقی» لایحه اصلاحات قضایی که اجازه تصویب قوانین قضایی مورد نظر کابینه راست افراطی به رهبری بنیامین نتانیاهو را می‌دهد، با رویدادی سرنوشت‌ساز روبرو خواهد شد.

 

ارسال نظر