آماده‌باش و تمهیدات پلیس برای محرم

۱۴۰۲/۰۴/۲۸ - ۰۴:۳۸:۲۸
کد خبر: ۲۱۰۹۴۵

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ضمن اعلام آماده باش و تشدید تمهیدات پلیس برای ماه محرم توصیه‌ها و هشدارهای ایمنی و ترافیکی را نیز به مردم و عزاداران ارایه کرد. سردار محمدحسین حمیدی اظهار کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی تسهیلات ویژه‌ای را برای تسهیل تردد در ایام عزاداری و به خصوص ساعت پایانی شب و همچنین ارتقای ایمنی عزاداران اتخاذ کرده‌ است و در همین راستا نیز در تمامی این شب‌ها ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی در آماده باش صددرصد خواهند بود.

او با بیان اینکه ماموران پلیس راهور در کنار دسته‌های عزاداری و هیات‌ها و تکایا و همچنین محل‌های پر تجمع عزاداری مستقر خواهند بود، گفت: علاوه بر آن هماهنگی‌ها و آموزش‌های لازم با اکثر هیات‌ها و تکایا انجام شده و توصیه‌های ترافیکی لازم به همیاران انتظامی آنان ارایه شده است. سردار حمیدی در ادامه توصیه‌ها و هشدارهایی را نیز به عزاداران ارایه کرد و گفت: گاهی اوقات در ایام محرم شاهد گل مالی خودروها هستیم، این اقدام به هیچ عنوان نباید بر روی پلاک خودرو یا شیشه‌ها انجام شود و در صورت انجام امری غیرقانونی محسوب می‌شود. بغل نویسی روی خودروها و شیشه‌ها نیز باید به گونه‌ای انجام شود که دید داخل خودرو مخدوش نشود. طبیعی است که اگر مواردی غیر از این انجام شود ماموران پلیس راهور بر حسب وظیفه قانونی خود نسبت به تذکر و برخورد با این تخلف اقدام خواهند کرد. او با اشاره به پوشش تیره عزاداران در هنگام شب، گفت: رعایت دو نکته بسیار ضروری است. اول اینکه عزاداران محترم حتما از محل‌های مناسب برای عبور از عرض خیابان استفاده کرده و از توقف در حاشیه کم نور معابر پرهیز کنند.

همچنین توصیه می‌شود که عزاداران در کنار پیراهن تیره‌ای که بر تن می‌کنند شلواری به رنگ روشن‌تر داشته باشند تا در ساعات پایانی شب از سوی رانندگان رویت شوند. رییس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: دومین نکته‌ای که باید رعایت شود از سوی رانندگان درخواست ما این است که رانندگان نیز با دقت کافی و بیشتر از قبل در معابر رانندگی کرده و توجه داشته باشند که در این ایام احتمال وجود عابران پیاده با لباس تیره در معابر و اطراف آن زیاد است.

 

ارسال نظر