راهنمای راه‌اندازی 0 تا 100 خط تولید زغال فشرده

۱۴۰۲/۰۴/۲۷ - ۱۹:۰۰:۱۳
کد خبر: ۲۱۰۹۴۱
راهنمای راه‌اندازی 0 تا 100 خط تولید زغال فشرده

این مقاله به عنوان راهنمای راه اندازی 0 تا 100 خط تولید زغال فشرده، برای آشنایی بیشتر شما عزیزان با این کسب و کار در نظر گرفته شده است.

آمادگی های لازم برای راه اندازی خط تولید زغال فشرده

هنگام کسب آمادگی برای ایجاد خط تولید و دستگاه زغال فشرده این نکات را در نظر بگیرید:

یک سوله با متراژ مناسب تهیه کنید

شما باید اندازه سوله را با توجه به تجهیزات مورد نیاز برای خط تولید خود انتخاب کنید. دستگاه بریکت سازی و کوره پخت زغال معمولا به 25 تا 30 متر مربع و انبار نیز به 30 تا 40 متر مربع فضا نیاز دارند. توصیه می‌کنیم سوله از منطقه مسکونی دور بوده و ترجیحا دسترسی راحتی به مواد اولیه داشته باشد.

تجهیزات خود را انتخاب کنید

انتخاب تجهیزات و دستگاه های زغال ساز، یکی از مهم ترین مراحل در ایجاد خط تولید زغال است؛ چرا که تاثیر مستقیمی بر روی کیفیت محصول و سود تجارت شما دارد. خط تولید زغال چینی شامل تجهیزات اصلی خرد کن، خشک کن، دستگاه بریکت سازی (دستگاه اکسترودر) و کوره کربونیزاسیون است.

هنگام انتخاب دستگاه ها، دقت داشته باشید که دارای این ویژگی ها باشند:

  • قیمت مناسب

  • دوام و کیفیت بالا

  • راندمان بالا

  • مصرف انرژی کم

  • سر و صدای کم

  • نصب و بهره برداری آسان

  • تعمیر و نگهداری آسان

  • امکان تولید زغال متنوع

Picture2

مراحل تولید را به طور کامل آموزش ببینید:

کسب آموزش و تجربه کافی در زمینه تولید بهترین زغال فشرده بسیار مهم است. رعایت استانداردها و نکات لازم، در کیفیت محصول نهایی تفاوت زیادی ایجاد می‌کند. مزایای تولید چنین محصولی برای مشتریان افزایش زمان سوختن، ارزش حرارتی بالا، عدم ایجاد دود یا جرقه و سازگاری کامل با محیط زیست است.

سازندگان باید نحوه کار با دستگاه زغال ساز را به شما آموزش دهند. چرا که با روش کار مناسب، قطعا دستگاه زغال شما عملکرد بسیار بهتری خواهد داشت. بر ‌این‌ اساس هزینه تعمیر و نگهداری تجهیزات نیز کاهش یافته و تولید افزایش پیدا می‌کند.

در همین راستا شرکت سازه ابتکار ارشد به عنوان تولید کننده برتر دستگاه های زغال ساز، یک دوره آموزشی رایگان را برای مشتریان در نظر گرفته است.

فرآیند تولید زغال فشرده شامل چه مراحلی است؟

قبل از راه اندازی خط تولید زغال فشرده، یادگیری تمامی مراحل انجام کار بسیار مهم است. همچنین شما باید از نزدیک با عملکرد و نگهداری دستگاه ها آشنا شوید. جهت مشاهده دستگاه‌های زغال در شرکت سازه ابتکار ارشد و آشنایی با نحوه کار آنها حتما با کارشناسان ما تماس بگیرید.

در ادامه فرآیند تولید زغال فشرده را به صورت مختصر توضیح خواهیم داد:

1. تهیه مواد اولیه با‌ کیفیت بالا

کیفیت مواد اولیه ای که برای تولید زغال فشرده از آن استفاده می‌کنید، در کیفیت نهایی محصول شما بسیار تاثیرگذار است. انواع مختلفی از مواد اولیه برای تولید زغال فشرده استفاده می‌شود که شامل تراشه های چوب، پوست گردو، پوسته بادام زمینی، پوسته نارگیل، پوسته برنج و غیره است.

برای ساخت زغال فشرده هر کدام از تولیدکنندگان بسته به دستگاه زغال فشرده و دیگر شرایط تولید، ممکن است از فرمول خاصی استفاده کنند. معمولا بهترین فرمولی که برای تولید زغال فشرده با ‌کیفیت بالا پیشنهاد می‌شود، ترکیب خاک اره به همراه پوست گردو و خاک زغال است.

2. مرحله خرد کردن

ذرات مواد اولیه باید دارای اندازه مشخصی باشند. برای این منظور ابتدا با فرآیندهای آسیاب کردن و غربالگری، به میزان کافی خرد و آسیاب می‌شوند تا به اندازه‌های مورد نیاز برسند.

3. مرحله مخلوط کردن

برای تولید زغال چینی باید چند ماده اولیه با یکدیگر ترکیب شوند. همچنین ممکن است به منظور افزایش چسبندگی مواد و همینطور برای بهبود خاصیت هایی نظیر افزایش زمان سوختن، افزودنی های خاصی نیز به آنها اضافه گردد.

4. مرحله خشک کردن

کیفیت زغال تولیدی ارتباط مستقیمی با میزان رطوبت مواد اولیه دارد. چنانچه مواد اولیه بیش از حد مرطوب یا خیلی خشک باشند محصول نهایی شما مرغوب نخواهد شد. بنابراین اگر به دنبال تولید زغال چینی با کیفیت بالا هستید، حتما حد استاندارد رطوبت مواد (≤15٪) را در نظر بگیرید.

در این مرحله از راه اندازی خط تولید زغال فشرده به دستگاه خشک کن یا سرند احتیاج خواهید داشت. این دستگاه که با مشعل گازوئیلی یا گازی تغذیه می‌شود، کمک می‌کند تا رطوبت اضافی مواد اولیه گرفته شود. به همین منظور محفظه احتراق گرم می‌شود و هوای گرم می‌تواند از محفظه خشک کن عبور کرده تا مواد خشک شوند. دما در این مرحله حدود 20-150 درجه سانتیگراد است.

5. مرحله فشرده سازی یا بریکت سازی

در مرحله فشرده سازی از دستگاه اکسترودر استفاده می‌شود. این دستگاه خاک اره و سایر مواد را در قالب شکل مورد نظر فشرده کرده و آنها را به بریکت یا زغال خام تبدیل می‌کند.

Picture3

6. مرحله پخت زغال

در این مرحله بریکت‌هایی که از مرحله قبلی به دست آمده‌ اند، برای فرآیند کربونیزاسیون درون کوره‌های زغال سازی قرار می‌گیرند. دمای کوره زغال سازی معمولا بین 550 درجه تا 650 درجه است. اندازه ذرات، چگالی و رطوبت مواد اولیه، همگی بر زمان کربن‌ سازی آنها تأثیر می‌‌‌گذارد.

تولید زغال و کربن‌ سازی با کوره های سنتی، سود اقتصادی پایینی به همراه دارد. گذشته از این، فرآیند کربونیزاسیون به روش سنتی دود و گرد و غبار زیادی را آزاد می‌کند و باعث آلودگی هوا می‌شود که بر خلاف سیاست های حفظ محیط زیست است. به همین خاطر راه اندازی خط تولید زغال فشرده، با جدیدترین کوره های پخت زغال پیشنهاد می‌شود که سبب افزایش درآمد با تولید زغال فشرده می‌شود. انواع زغال که با دستگاه زغال ساز تولید می‌شوند عبارتند از:

  • زغال کبابی

  • زغال قلیان (لیمو)

  • ذغال کافه ای

  • زغال بامبو

  • و ...

مرحله بسته‌بندی

زغال‌های پخته شده در کوره، قبل از فروش باید به خوبی بسته بندی شوند. توجه به بسته بندی محصول در حفظ کیفیت و حمل و نقل آسان تر آن اهمیت زیادی دارد. معمولا از کیسه های پلاستیکی برای بسته بندی زغال کبابی و جعبه های مقوایی برای بسته بندی زغال قلیان استفاده می‌شود.

Picture4

نکته: به طور خلاصه، اصل کار تولید زغال فشرده یکسان است اما با توجه به مواد مختلف، در الزامات مختلف محصول نهایی و تجهیزات انتخاب شده تفاوت هایی وجود دارد که هر کدام از سازندگان دستگاه‌های زغال فشرده موظف هستند آنها را به شما آموزش دهند.

جمع بندی

شرکت سازه ابتکار ارشد سازنده برترین دستگاه ها و ماشین‌آلات مورد نیاز برای فرآوری و تولید انواع زغال فشرده، به شما مشتریان گرامی کمک می‌کند تا بهترین و به صرفه ترین خط تولید زغال فشرده را راه اندازی کنید.

مزایای خرید دستگاه‌های زغال فشرده از این شرکت شامل قیمت مناسب، نصب و آموزش رایگان، تامین مواد اولیه و حتی تضمین خرید محصولات پس از تولید است. ما اینجا هستیم تا خریداران را با آخرین روندهای رو به رشد این صنعت به روز نگه داریم و به شما کمک کنیم تا بیشترین سود را از این تجارت کسب کنید. برای دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر همین امروز با ما تماس بگیرید.

ارسال نظر