پیشنهاد ساخت برج ۲۸ طبقه نزدیک فرودگاه مهرآباد

۱۴۰۲/۰۴/۲۶ - ۰۴:۱۵:۵۸
کد خبر: ۲۱۰۷۸۶

معاون شهرسازی شهرداری تهران خبر ساخت ساختمان ۲۸ طبقه در نزدیکی فرودگاه مهرآباد را تنها پیشنهاد سازنده اعلام کرد و گفت: با این تعداد طبقات موافقت نمی‌شود. صارمی در حاشیه جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه شورای شهر معتقد بود مشوق‌های بافت فرسوده کم است، گفت:

بر همین اساس واحدهای تجمیعی بالای ۱۰۰ متر از ۱۰۰ درصد تخفیف و واحدهای تجمیعی تا ۱۰۰ متر ۸۰ درصد تخفیف و مابقی اماکن غیر تجمیعی در بافت فرسوده تا ۵۰ درصد تخفیف برای صدور پروانه ساختمانی بهره مند می‌شوند. وی در خصوص انتشار خبری مبنی بر ساخت ساختمان ۲۸ طبقه در حریم فرودگاه مهرآباد، گفت: ما دلمان می‌خواهد در بافت فرسوده تجمیع صورت گیرد و مسبوق به سابقه نبوده که یک پیمانکار ۹۶ واحد را تجمیع کند.

سازنده این ساختمان درخواست ساخت ساختمان ۲۸ طبقه داده اما به‌طور قطع با این تعداد طبقات موافقت نمی‌شود. وی با بیان اینکه ما در همه صدور پروانه‌ها محدودیت‌های کریدور هوایی را اعمال می‌کنیم، گفت: افرادی که بتوانند در بافت فرسوده به‌طور گسترده تجمیع کنند حتما از سوی شهرداری حمایت می‌شوند اما ساخت ساختمان ۲۸ طبقه تنها یک پیشنهاد از سوی سازنده بوده که نه در کمیسیون ماده ۵ و نه کارشناسان آن را تایید نکردند. وی افزود: تاکنون بیش از ۶۰۰ مورد تجمیع بالای ۲۰۰ متر داشتیم که حتما برای افزایش تجمیع به آنها مشوق می‌دهیم.

 

ارسال نظر