این ارزهای دیجیتال در بازدهی سالانه بیت‌کوین را شکست دادند

۱۴۰۲/۰۴/۲۳ - ۱۴:۳۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۰۵۷۶
این ارزهای دیجیتال در بازدهی سالانه بیت‌کوین را شکست دادند

قیمت بیت‌کوین نسبت به یک سال قبل از پله ۲۰ هزار و ۷۰۰ دلار به مرز ۳۱ هزار دلار رسیده است.

به گزارش فرارو، به‌خاطر اتفاقات بازار ارز خودمان رشد تقریبا ۵۰ درصدی قیمت بیت‌کوین ارزش سرمایه هولدر‌های ایرانی آن را ۱۳۰ درصد بالا برده اما در همین مدت آنهایی که اتریوم، لایت‌کوین و بیت‌کوین‌کش داشتند باید خوشحال‌تر باشند.

بازدهی اتریوم؛ مثبت ۵۵ درصد

نمودار اتریوم بازدهی سالانه مثبت ۵۵ درصد را نشان می‌دهد. قیمت اتریوم به‌عنوان دومین ارز دیجیتال مهم دنیا در این مدت از جایگاه هزار و ۲۵۰ دلار به هزار و ۹۴۰ دلار رسیده است. البته رشد ۶۹۰ هزار دلاری قیمت اتریوم برای سرمایه‌گذاران ایرانی آن به‌خاطر جهش نرخ دلار در بازار ارز معادل بازدهی ۱۳۸ درصدی است.

اتریوم با سهم تقریبا ۱۸ درصدی از بازار ارز دیجیتال بعد بیت‌کوین بیشترین تسلط را به بازار دارد و حجم بازار آن به حدود ۲۲۵ میلیارد دلار رسیده است. در این مدت که قیمت اتریوم ۵۵ درصد افزایش پیدا کرده است، کمترین قیمت لحظه‌ای اتریوم هزار و ۱۰۳ دلار بوده و اواخر فروردین امسال اتریوم با سرکشی تا محدوده دو هزار و ۱۳۰ دلار بالاترین سطح سالانه خودش را تجربه کرد.

قیمت اتریوم البته با بهترین روز‌های خودش فاصله زیادی پیدا کرده است. آبان ۱۴۰۰ و همزمان با رکوردشکنی بیت‌کوین، اتریوم هم موفق شد برای اولین بار تا محدوده چهار هزار و ۸۵۰ دلار بالا برود که خب الان قیمت اترویم درمقایسه با آن روز‌ها حدود ۶۱ درصد ریخته است. افت سرمایه هولدر‌های ایرانی اتریوم در این قضیه کمتر از ۳۳ درصد محاسبه می‌شود.

بازدهی لایت‌کوین؛ ۱۰۰ درصد

لایت‌کوین با سهم تقریبا شش‌دهم درصدی از بازار، دهمین ارز دیجیتال مهم دنیاست که هولدر‌های آن درمقایسه با یک سال قبل به سود تقریبا ۱۰۰ درصدی رسیدند. چون قیمت لایت‌کوین از تیر پارسال تا الان دوبرابر شده و از ۵۱.۳ دلار به ۱۰۲.۳ دلار رسیده است. به‌همان دلیلی که درجریان قرار گرفتید، لازم است یادآوری کنیم هولدر‌های ایرانی لایت‌کوین درمقایسه با تیر پارسال ۲۰۷ درصد سود کردند.

لایت‌کوین با نماد LTC چیزی نزدیک هفت میلیارد دلار از حجم معاملات فعلی بازار را مال خود کرده و در ۲۴ ساعت قبلی قریب ۴۲۰ میلیون دلار برای خریدوفروش‌های آن بین معامله‌گران بازار ارز دیجیتال جابجا شده است. روز ۲۶ مهر پارسال لایت‌کوین با رسیدن به محدوده ۵۱.۲ دلار، کف قیمت سالانه خودش را لمس کرد و ۱۲ تیرماه امسال که بهترین فرم یک سال اخیر محسوب می‌شود، قیمت لایت‌کوین به ۱۱۳ دلار ارتقا پیدا کرد.

قیمت لایت‌کوین در اردیبهشت ۱۴۰۰ برای اولین بار به مرز ۴۱۰ دلار رسید. حالا درقیاس با آن مقطع قیمت لایت‌کوین ریزش ۷۵ درصدی را تجربه می‌کند. بابت افت تقریبا ۳۱۰ دلاری قیمت لایت‌کوین در این دو سال و چند ماه، سرمایه هولدر‌های ایرانی آن به‌جای ۷۵ درصد، ۴۶ درصد آب رفته است.

بازدهی بیت‌کوین‌کش؛ ۱۷۸ درصد

بیت‌کوین‌کش از شش سال قبل به فهرست ارز‌های دیجیتال اضافه شده و توانسته در یک سال قبلی برای هولدر‌های خودش بازدهی ۱۷۸ درصدی داشته باشد. درحال حاضر قیمت بیت‌کوین‌کش به ۲۸۲ دلار رسیده که نزدیک ۱۸۴ دلار بیشتر از پارسال است. البته نکته جالب قضیه اینجاست که مهمترین دوره در بازدهی شگفت‌انگیز و ۱۷۸ درصدی بیت‌کوین‌کش به‌همین هفته‌های اخیر برمی‌گردد.

قیمت بیت‌کوین‌کش از تیر پارسال تا پایان خرداد امسال بین دو محدوده ۱۰۰ تا ۱۳۵ دلار نوسان داشته، اما از آن موقع تا الان بیت‌کوین‌کش توانسته خودش را به مرز ۲۸۵ دلار نزدیک کند. البته این را هم باید بگوییم که قیمت بیت‌کوین‌کش نسبت به قله تاریخی خودش یعنی محدوده چهار هزار و ۳۵۵ دلار، حدود ۹۳ درصد ریخته است. ایرانی‌هایی که از یک سال قبل در کیف پولشان بیت‌کوین‌کش داشتند، الان به سود ۳۲۷ درصدی رسیدند.

شکست بیت‌کوین در برابر اتریوم، لایت‌کوین و بیت‌کوین کش

در جدول زیر بازدهی اتریوم، لایت‌کوین و بیت‌کوین کش را در یک سال گذشته در مقایسه با بازدهی بیت‌کوین مشاهده می‌کنید.

انواع ارز دیجیتال

قیمت تیر 1401

قیمت امروز

میزان بازدهی

بیت‌کوین

20 هزار و 700 دلار

30 هزار و 900 دلار

50 درصد

اتریوم

هزار و 250 دلار

هزار و 940 دلار

55 درصد

لایت‌کوین

51.3 دلار

102.3 دلار

100 درصد

بیت‌کوین‌کش

103.2 دلار

287 دلار

178 درصد

 

ارسال نظر