رشد ۹۰ درصدی مراجعه اتوبوس‌ها به مراکز معاینه فنی

۱۴۰۲/۰۴/۲۲ - ۰۲:۴۸:۳۶
کد خبر: ۲۱۰۴۸۷

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از رشد ۹۰ درصدی مراجعات اتوبوس‌های شرکت واحد به مراکز معاینه فنی شهر تهران خبر داد.

شادی مالکی در گفت‌وگو با ایسنا، به مراجعه ۱۶۰۰ دستگاه اتوبوس شرکت واحد به مراکز معاینه فنی پایتخت اشاره کرد و گفت: ذرات معلق یکی از مهم‌ترین آلاینده‌ها در شهر تهران هستند که بر اساس سیاهه انتشار سال ۱۳۹۶ شهرداری تهران، اتوبوس‌های شرکت واحد در انتشار آن سهم ۵.۷ درصدی دارند. وی ادامه داد: بر همین اساس با توجه به اهمیت موضوع کاهش آلودگی هوا و حفظ ایمنی و سلامت شهروندان برای مدیران شهری، جهت تدقیق در کنترل دوره‌ای وضعیت آلایندگی و ایمنی این خودروها بنا بر هماهنگی انجام شده با شرکت واحد اتوبوسرانی، امسال نسبت به برنامه‌ریزی جهت اعزام اتوبوس‌های شرکت واحد به مراکز معاینه فنی شهر تهران اقدام شده است که خوشبختانه آمار نشان می‌دهد در سه ماهه ابتدایی امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته حداقل میزان مراجعات، ۹۰ درصد افزایش داشته است.

مالکی در خصوص وضعیت مراجعات خودروهای سبک در سه ماهه ابتدایی امسال نیز توضیح داد: در این بازه زمانی در حدود ۵۰۵ هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کرده که در مقایسه با سال گذشته میزان مراجعات تغییر چندانی نداشته است. از این آمار، ۳۹۵ هزار دستگاه خودرو مربوط به مراجعات اول بوده و نقص مربوط به آلایندگی ۴۷ هزار، همراستایی۲۶ هزار، کمک فنر ۱۴ هزار، تست ترمز ۳۴ هزار و وضعیت ظاهری ۵۳ هزار دستگاه خودرو مراجعه‌کننده به مراکز معاینه فنی شهر تهران شناسایی و در نهایت جهت اخذ معاینه فنی توسط راکبین آن رفع ایراد گردیده است. 

 

ارسال نظر