راهنمای خرید فرش مناسب آشپزخانه

۱۴۰۲/۰۴/۲۰ - ۱۸:۳۸:۳۳
کد خبر: ۲۱۰۳۷۸
راهنمای خرید فرش مناسب آشپزخانه

انتخاب فرش آشپزخانه بسیار مهم است زیرا آشپزخانه قلب منزل است و پهن‌کردن یک فرش مناسب در آن، زیبایی و جذابیت این محیط را ۲ چندان می‌کند اما چه نوع فرشی برای محیط آشپزخانه مناسب‌تر است؟ در این مقاله به پاسخ این سوال مهم می‌پردازیم تا بتوانید دکوراسیون منزل خود را بهتر کنید.

ویژگی‌های فرش مناسب آشپزخانه

همان‌طور که گفته‌شد از مهم‌ترین بخش‌های خانه، آشپزخانه است که همه افراد دفعات زیادی در طول روز به آن رفت‌وآمد می‌کنند بنابراین، در این بخش به ویژگی‌های یک فرش مناسب برای آشپزخانه می‌پردازیم.

  • به‌طور کلی فرش‌های دست‌بافت و گران‌قیمت برای آشپزخانه کاربردی نیستند به همین خاطر بهتر است از فرش ماشینی برای این محیط استفاده کنید. همچنین گلیم و گبه، موکت و گلیم فرش برای فضای آشپزخانه بسیار مناسب است.

  • یکی دیگر از ویژگی‌های فرش آشپزخانه این است که می‌تواند دارای طرح‌های مدرن و فانتزی یا سنتی و اصیل باشد و در هر ۲ صورت ظاهر جذابی ایجاد می‌کند.

  • یک ویژگی دیگر فرش مناسب آشپزخانه، نخ فرش است زیرا فرشی که در آشپزخانه پهن می‌شود در معرض آلودگی و کثیف‌شدن قرار دارد بنابراین، باید نخ در تولید آن استفاده شده باشد که زودبه‌زود تمیز شود که نخ پلی‌استر این ویژگی را دارد.

  • یک ویژگی دیگر ابعاد فرش است که معمولا باید کمتر از ابعاد آشپزخانه باشد، برای این کار می‌توانید باتوجه به فضای آشپزخانه، متراژ فرش را انتخاب کنید. به‌عنوان مثال برای یک آشپزخانه ۹ متری، یک فرش ۶ متری بسیار مناسب است.

انواع فرش برای آشپزخانه

فرش آشپزخانه انواع مختلفی دارد که هر کدام باتوجه به سلیقه و علاقه فرد و دکوراسیون محیط انتخاب  می‌شوند. در این بخش انواع این محصول را بررسی می‌کنیم.

  • گلیم فرش یکی از انواع فرش است که نسبت به دیگر انواع فرش، وزن سبک‌تری دارد و به همین خاطر جابه‌جایی و شست‌وشوی آن راحت‌تر است. گلیم فرش دارای تراکم و شانه پایینی است و به‌ همین دلیل قیمت آن نسبت به دیگر فرش‌ها کمتر است.

  • قالیچه ترک آشپزخانه یک انتخاب دیگر است که با دکوراسیون مدرن سازگاری دارد و علاوه‌بر آن، دارای کیفیت و دوام بالایی است و همین موضوع بر افزایش قیمت فرش موثر است.

  • فرش‌های فانتزی آشپزخانه که دارای طرح‌های شلوغ است نیز برای آشپزخانه مناسب هستند که چرک فرش را پنهان می‌کنند که باعث می‌شود دیرتر آن را بشویید.

  • فرش ماشینی در ابعاد مختلف نیز برای آشپزخانه مناسب هستند که هرچه ابعاد آن بالاتر رود، قیمت کالا بیشتر می‌شود.

  • فرش آشپزخانه ۲ لایه نیز یکی از محصولات جدید است که مزایای آن مانند شست‌وشوی آسان، آنتی باکتریال‌‌بودن، قیمت مناسب و ضدلغزش‌بودن باعث محبوبیت این محصول شده است.

  • فرش آشپزخانه دیجیتال یا چاپی نیز از مدل‌های جدید در بازار است که برای فضای آشپزخانه طراحی می‌شود و تنوع طرح و رنگ بسیاری دارد. علاوه‌بر این، این فرش‌ها قیمت بسیار ارزان‌تری نسبت به انواع دیگر دارند که همین موضوع میزان فروش آنها را افزایش داده است.

عوامل موثر بر قیمت فرش آشپزخانه

اگر می‌خواهید یک فرش مناسب برای آشپزخانه خود خریداری کنید لازم است تا عوامل موثر بر تغییر قیمت این محصول را بدانید به همین خاطر در این بخش می‌خواهیم برخی از فاکتورهای مهم که بر افزایش قیمت فرش تاثیر‌گذار هستند را بررسی کنیم.

  • یکی از مهم‌ترین این عوامل ابعاد و اندازه فرش است که همان‌طور که گفته‌شد هر چه بیشتر باشد، قیمت آن نیز افزایش می‌یابد. به‌عنوان مثال قیمت فرش 9متری بیشتر از فرش ۶ متری و کمتر از فرش ۱۲ متری است.

  • از دیگر فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت، شانه و تراکم فرش است. هر چه این ۲ بیشتر باشند، قیمت کالا نیز افزایش می‌یابد اما بهتر است برای آشپزخانه از فرشی با تراکم و شانه کم استفاده کنید.

  • نخ استفاده‌شده در تولید فرش آشپزخانه نیز بر قیمت آن تاثیر بسزایی دارد و هر چه نخ استفاده‌شده در آن کیفیت بالاتری داشته باشد، دوام فرش بیشتر شده و درنتیجه قیمت آن بالاتر می‌رود.

  • یک عامل تاثیرگذار دیگر طرح فرش است که هر چه شلوغ‌تر باشد، باعث افزایش قیمت محصول می‌شود. همچنین فرش‌هایی که طرح برجسته دارند گران‌تر از انواع دیگر هستند.

  • همچنین فرش‌ها براساس شرکت تولیدکننده و فروشگاه آن، قیمت متفاوتی دارند و هر چه شرکت مورد نظر محبوب‌تر و معتبرتر باشد، قیمت کالا بیشتر می‌شود.

معرفی مدل‌های جدید فرش آشپزخانه

با انواع فرش‌های مناسب آشپزخانه و ویژگی‌های آنها آشنا شدید بنابراین، تا اینجای مقاله اطلاعاتی در مورد اینکه چگونه یک فرش آشپزخانه مناسب خریداری کنید، پیدا کرده‌اید. امروزه شرکت‌های تولیدکننده مدل‌های مختلفی برای آشپزخانه تولید می‌کنند که مناسب هر سلیقه‌ای باشد‌.

شما می‌توانید برای آشپزخانه، فرش‌های فانتزی، مدرن، ۲ لایه، ماشینی، گلیم و گلیم فرش را انتخاب کنید زیرا هر کدام جذابیت خاصی به فضای شما می‌دهند اما یک نکته مهم این است که این محصولات را از کدام فروشگاه تهیه کنید. همان‌طور که توضیح داده شد هر مدل ویژگی‌ها و مزایای مخصوص به خود را دارد که همین موضوع می‌تواند در انتخاب به شما کمک کند تا براساس اولویت‌های خود، یک کالای مناسب تهیه کنید.

فرش کوروش یک فروشگاه معتبر در زمینه عرضه و فروش فرش آشپزخانه است که تنوع بی‌نظیری دارد و هر فرد با هر سلیقه‌ای می‌تواند فرش مورد علاقه خود را در وب‌سایت آن پیدا کند. همچنین این تنوع باعث شده است تا قیمت‌ها بسیار متنوع باشند و به همین خاطر با هر بودجه‌ای می‌توانید فرش مناسب برای آشپزخانه خود را خریداری کنید.

این فروشگاه دارای مشاورانی است که می‌توانند در زمینه انتخاب فرش مناسب به شما راهنمایی دهند پس می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت این فروشگاه، با مشاوران این مجموعه تماس گرفته و اطلاعات لازم را کسب کنید.

جمع‌بندی

حال که با انواع فرش آشپزخانه و ویژگی‌های آن آشنا شدید و همچنین عوامل تاثیرگذار بر قیمت فرش را یاد گرفتید، می‌توانید با اطلاعات کامل‌تری اقدام به خرید فرش کنید. قبل از خرید لازم است تا در مورد برندهای مختلف نیز تحقیق کنید تا بتوانید یک کالا باکیفیت و مرغوب تهیه کنید.

مجموعه فرش کوروش به شما در انتخاب فرش کمک کرده و همچنین محصولاتی با کیفیت عالی عرضه می‌کند. بنابراین، می‌توانید برای خرید فرش، به وب‌سایت این مجموعه مراجعه کرده و پس از انتخاب، سفارش خود را ثبت کنید. این فرایند چند دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد پس در زمان شما صرفه‌جویی می‌شود.

از دیگر مزیت‌های خرید آنلاین این است که می‌توانید محصول مورد نظر را توسط سرویس حمل‌ونقل فروشگاه، درب منزل دریافت کنید پس از فروشگاه‌های فرش در شهرهای دیگر نیز می‌توانید خرید کنید.

 

ارسال نظر