بررسی سه طرح مهم جهاددانشگاهی با حضور مخبر

۱۴۰۲/۰۴/۱۸ - ۰۳:۰۰:۴۶
کد خبر: ۲۱۰۱۵۵

معاون اول رییس‌جمهور در جلسه بررسی سه طرح مهم جهاددانشگاهی با اشاره به ظرفیت‌های گسترده این نهاد در حل مسائل کشور گفت: جهاددانشگاهی در حقیقت نماد ارتباط دانشگاه‌های کشور با بخش صنعت است و می‌تواند با احصا و توزیع مسائل کشور در میان دانشگاه‌ها، نقش موثری در حل مسائل ایفا کند.

دکتر محمد مخبر در جلسه بررسی سه طرح مهم جهاددانشگاهی که با حضور دکتر حسن مسلمی نایینی رییس این نهاد برگزار شد، بر لزوم برنامه‌ریزی برای تقویت ارتباط دانشگاه‌ها با بخش صنعت تاکید کرد و اظهار داشت: جهاددانشگاهی بدلیل داشتن دو ویژگی مهم یعنی وابستگی دولتی و برخورداری از زیست‌بوم دانشگاهی می‌تواند حلقه اتصال و نقطه وصل دانشگاه و صنعت باشد.

معاون اول رییس‌جمهور افزود: جهاد دانشگاهی باید ضمن شناسایی مهم‌ترین مسائل و مشکلات کشور و احصاء ایده‌ها در دانشگاه‌ها، راهکارهای عملیاتی و اجرایی برای حل مسائل را از دانشگاه‌ها مطالبه کرده و همزمان رفع موانع را در دستگاه‌های اجرایی دنبال کند. دکتر مخبر از آمادگی دولت برای پشتیبانی و حمایت از این نهاد در زمینه تامین منابع، صدور مجوزها و تسهیل فرآیندها خبر داد و افزود: جهاد دانشگاهی با ظرفیت‌های استثنایی که دارد باید فعالیت‌های خود را گسترده‌تر کند و از چشم‌اندازی فراتر از وضعیت کنونی بیش از پیش در توسعه و پیشرفت کشور نقش‌آفرین باشد.

معاون اول رییس‌جمهور از جهاددانشگاهی به عنوان کلینیک حل مساله کشور نام برد و از طرح پیشنهادی این نهاد در زمینه ایجاد اولین شهر معدنی با توسعه تکنولوژی غنی‌سازی ذخایر هماتیت کشور استقبال کرد و گفت: در این طرح از ظرفیت دریا استفاده شود تا با حمایت‌ها یک پروژه کارآفرینانه و اجتماعی که امتیاز ویژه‌ای برای کشور دارد راه‌اندازی کنیم. معاون اول رییس‌جمهور همچنین به طرح دیگر جهاددانشگاهی در زمینه توسعه فناوری شکافت هیدرولیکی برای بهبود و ازدیاد برداشت از میادین نفت و گاز کشور پرداخت و گفت: این حوزه اهمیت بسیاری دارد و باید ماموریت و نقش ویژه‌ای برای جهاددانشگاهی در این حوزه در نظر گرفته شود. 

 

ارسال نظر