الزام پزشکان و مراکز پزشکی به عقد قرارداد با بیمه‌ها

۱۴۰۲/۰۴/۱۴ - ۰۱:۵۷:۴۰
کد خبر: ۲۰۹۸۷۲
الزام پزشکان و مراکز پزشکی به عقد قرارداد با بیمه‌ها

مدیرکل نظارت بر خدمات بیمه سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به قانون «الزام عقد قرارداد پزشکان و موسسات پزشکی با بیمه‌ها»، از مکاتبه با سازمان نظام پزشکی و دانشگاه‌های علوم پزشکی در جهت اطلاع‌رسانی به کلیه پزشکان و مراکز پزشکی غیرطرف قرارداد خبر داد.

دکتر کیوان تاج بخش توضیح داد: طبق جز ۵ بند «ک» تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و بند «ل» تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ همه مراکز سلامت (اعم از مطب پزشکان، داروخانه‌ها، بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و...) ملزم شده‌اند که اقدام به عقد قرارداد با سازمان‌های بیمه‌گر پایه کنند و در صورت عدم عقد قرارداد، مراجع صاحب صلاحیت صدور پروانه، مانند سازمان نظام پزشکی، وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو و... می‌توانند صدور یا تمدید پروانه‌ها را انجام ندهند.

این قانون از سال گذشته ابلاغ شده و لازم‌الاجرا است. او در خصوص اقدامات سازمان بیمه سلامت در این رابطه، بیان کرد: با توجه به تکالیف قانونی خود، بخشنامه‌ای به کلیه ادارات کل استانی ابلاغ کردیم تا لیست مراکز غیر طرف قرارداد را با توجه به بازدیدهای میدانی احصا کنند و علاوه بر آن کلیه مراکز را با فراخوان جهت عقد قرارداد با بیمه‌ها دعوت کنند.

اقدام مهم دیگر مکاتبه با سازمان نظام پزشکی و دانشگاه‌های علوم پزشکی در جهت اطلاع‌رسانی به کلیه مراکز غیرطرف قرارداد است. تاج بخش افزود: تاکنون حدود ۲۰ هزار مطب شخصی، حدود ۱۳ هزار داروخانه، ۹۵۳ بیمارستان و ۵۵ مرکز درمان ناباروری در کل کشور اقدام به عقد قرارداد با سازمان بیمه سلامت کرده‌اند و آمار عقد قرارداد از سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

 

ارسال نظر