محدودیت جدید توییتر به نفع رقیب آلمانی شد

۱۴۰۲/۰۴/۱۴ - ۰۱:۴۴:۰۶
کد خبر: ۲۰۹۸۶۱

به نظر می‌رسد آشفتگی در توییتر به دنبال محدودیت‌های جدیدی که برای تعداد پست‌های قابل مشاهده توسط کاربران این پلتفرم اعمال شده، باعث افزایش فعالیت شبکه اجتماعی غیرمتمرکز و کاربرمحور آلمانی ماستودون (Mastodon) شده است.

به گزارش ایسنا، اوژن روچکو، خالق و مدیر اجرایی ماستودون، در این پلتفرم نوشت: به نظر می‌رسد تعداد کاربران فعال ماستودون در روز شنبه، ۱۱۰ هزار نفر افزایش پیدا کرده است. بد نیست. روچکو در پست دیگری نوشت: ترجیح می‌دهم ایلان ماسک در طول هفته کاری سایت خود را تخریب کند؛ این اولین‌بار نیست. ایلان ماسک، مالک میلیاردر توییتر، روز شنبه محدودیت‌های جدیدی برای تعداد پست‌هایی که کاربران می‌توانند در یک روز بخوانند، اعلام کرد و در توییتی نوشت: داده‌های توییتر به حدی چپاول می‌شوند که این سرویس را برای کاربران عادی تنزل داده است. صدها سازمان یا بیشتر، در حال جمع‌آوری داده‌های توییتر هستند و این مساله، روی تجربه کاربر، تاثیر منفی گذاشته است.

ماسک پیش‌تر، از اینکه شرکت‌های هوش مصنوعی مانند OpenAI که مالک برنامه چت جی‌پی‌تی است، از داده‌های توییتر برای آموزش مدل‌های زبان طبیعی خود استفاده می‌کنند، ابراز ناخوشنودی کرده بود. او گفته بود ما قطعات علیه کسانی که داده‌های ما را به سرقت می‌برند، اقدام حقوقی انجام خواهیم داد و آنها را به دادگاه می‌کشانیم. ماسک در اکتبر ۲۰۲۲ توئیتر را خریداری کرد و از آن زمان، سبک مدیریت نامنظم او، باعث فراری شدن برخی از کاربران و تبلیغات‌کنندگان از این پلتفرم شده است. بر اساس گزارش رویترز، ماستودون دارای ویژگی‌های مشابه توییتر است، اما به جای اینکه توسط یک شرکت کنترل شود، روی هزاران سرور رایانه نصب می‌شود که عمدتا توسط مدیران داوطلبی اجرا می‌شوند که سیستم‌های خود را در یک فدراسیون گرد آورده‌اند.

 

ارسال نظر