قیمت خودروهای داخلی و خارجی در بازار آزاد ۹ تیر ۱۴۰۲/ بازار خودرو تکان نمی‌خورد مگر با شنیدن این خبرهای خاص+ جدول قیمت‌ها

۱۴۰۲/۰۴/۰۹ - ۱۵:۴۰:۳۰
کد خبر: ۲۰۹۴۹۲
قیمت خودروهای داخلی و خارجی در بازار آزاد ۹ تیر ۱۴۰۲/ بازار خودرو تکان نمی‌خورد مگر با شنیدن این خبرهای خاص+ جدول قیمت‌ها

سال ۱۴۰۲ را می‌توان بدترین سال بازار خودرو برای فعالان این بازار دانست، چراکه بازار دچار شوکی ناگهانی و تا حدودی بدون دلیل شد. برکناری وزیر صمت موجب کاهش قیمت‌ها شد ولی در رشد حجم معاملات هیچ اثری نداشت تا جایی که می‌توان گفت شاید حتی وضعیت را بدتر کرد. این بار نوبت صنعت خودرو بود تا سرنوشتش با مذاکرات برجامی و قیمت دلار گره بخورد.

به گزارش تجارت‌نیوز، روند کلی بازار در ظاهر خود را  نزولی نشان می‌دهد اما طی دو هفته اخیر نسبت روزهای صعودی بودن بازار بر روز های نزولی برتری کامل داشته؛ مضاف بر آنکه در روزهای نزولی اکثر خودروها و به‌ویژه مونتاژی‌ها در ثبات قیمت قرار داشتند.

در نتیجه ‌می‌توان گفت که کاهش قیمت‌ها به خودی خود امری مطلوب است اما این کاهش نه تنها منجر به رونق بازار نشده است بلکه مصر‌ف‌کنندگان واقعی هم به دلیل ترس از کاهش بیشتر اقدام به خرید خودرو نمی‌کنند.

قیمت خودروهای داخلی در بازار آزاد نهم تیر

پراید ۱۱۱ و 131، که پر‌فروش ترین‌های بازار هستند؛ بدون هیچ تغییر قیمتی به ترتیب با قیمت‌های 340 و 325 در بازار حضور داشتند.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲، هاچ‌بک اسپرت و پرفروش آبی‌های جاده مخصوص نیز بدون هیچ تغییر قیمتی با رقم 505 میلون تومان در بازار، اعلام قیمت شد.

تارا اتوماتیک، به‌روز ترین محصول ایران‌خودرو نیز با همان قیمت روزهای قبل خود یعنی 820 میلیون تومان در بازار قیمت‌گذاری شد.

جدول قیمت انواع خودرو داخلی در بازار آزاد ۹ تیر ۱۴۰۲

قیمت خودروهای مونتاژی در بازار آزاد امروز

در بازار مونتاژی‌ها وضعیتی کاملاً مشابه با بازار داخلی‌ها حاکم بود و هیچ نوسانی رخ نداد.

دوخودروی فردا ۵۱۱ و فردا Sx۶، به ترتیب با قیمت‌های یک میلیارد و یک میلیارد و 400 میلیون تومان با ثبات‌ترین محصولات بازار مونتاژی‌ها بودند و بیش از یک هفته است که در همین جایگاه‌های قیمتی قرار دارند.

فیدلیتی پرایم ۵ نفره، به عنوان یکی از محبوب‌ترین و در عین حال پرحاشیه ترین خودروها، این هفته نوسانات بسیاری را تجربه کرد اما سرانجام در پله یک میلیارد و 720 میلیون تومان آرام گرفت.

جدول قیمت انواع خودرو خارجی در بازار آزاد ۹ تیر ۱۴۰۲

پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته آینده

برای هفته آینده باید منتظر نتایج بازار‌های دیگر نظیر دلار بود اما به طور کل معمولا بازار خودرو برای شروع کار خود از آخرین قیمت هفته قبل خود کمک می‌گیرد مگر آنکه خبر خاصی مثل نتایج مذاکرات یا اعلام طرح‌های فروش توسط کارخانه‌ها طی تعطیلات اعلام شود.

 

ارسال نظر