چاپ مش تبلیغاتی چیست؟

۱۴۰۲/۰۴/۰۷ - ۱۷:۴۳:۳۰
کد خبر: ۲۰۹۴۲۸
چاپ مش تبلیغاتی چیست؟

کاربرد چاپ مش به اندازه‌ای است که می‌توان از این نوع چاپ برای تمامی سطوح استفاده کرد. مقاوت در برابر باد یا هر گونه شرایط آب و هوایی از جمله ویژگی‌های ممتاز چاپ مش محسوب می شود.

در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با جزئیات چاپ مش آشنا شوید.

چاپ مش چیست؟

در یک تعریف ساده چاپ مش را می‌توان یک نوع استیکر چسبدار عنوان کرد. سوراخ‌های توری شکل روی این نوع چاپ تبلیغاتی به گونه‌ای است که به راحتی بر روی سطوح مختلف مانند شیشه، فلز و ...نصب می‌شود. عبور کردن نور از بافت این نوع چاپ سبب می‌شود تا حتی در شب به خوبی قابل دیدن باشد.

ویژگی‌های چاپ مش چیست؟

همانطور که در مقدمه گفته شد، چاپ مش به عنوان یکی از محبوب‌ترین شیوه‌های تبلیغاتی شناخته شده است. در این بخش به برخی از ویژگی‌های ممتاز چاپ مش اشاره می کنیم.

۱. مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی مختلف

چاپ مش به دلیل جنس متریال و سوراخ‌های توری شکل، مقاومت بالایی در برابر باد، باران و شرایط آب و هوایی مختلف دارد.

۲. قابلیت عبور نور و باد

بافت توری شکل چاپ مش، اجازه عبور نور و باد را به محتوای تبلیغاتی می‌دهد. در نتیجه از نظر بصری دارای جذابیت خاص تبلیغاتی است.

۳. قابلیت چاپ در اندازه‌های مختلف

چاپ مش به راحتی در اندازه‌های مختلف، از جمله بزرگنمایی‌های بزرگ، بنرهای بزرگ خیابانی، بنرهای کوچک و بنرهای بیلبوردی می‌توان چاپ زد.

4. قابلیت چاپ تصاویر و لوگو

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های چاپ مش امکان درج تصاویر، متن و لوگوهای تبلیغاتی است.

۵. قابلیت بازیافت‌پذیری

جنس چاپ مش به گونه‌ای است که قابلیت بازیافت را دارا است. به همین جهت به عنوان یکی از پایدارترین گزینه‌های تبلیغاتی استفاده می‌شود.

۶. هزینه مقرون به صرفه

چاپ مش تبلیغاتی به دلیل استفاده از مواد ارزان‌تر و همچنین فرآیند چاپ سریعتر، هزینه کمتری را نسبت به سایر تبلیغات چاپی شامل می‌شود.

۷. نصب آسان

نصب چاپ مش تبلیغاتی نسبت به سایر بنرهای قدیمی به راحتی انجام می‌شود. به همین دلیل می‌توان از این نوع چاپ در مکان‌های مختلفی از جمله ساختمان‌ها، بلوارها و سطوح خارجی استفاده کرد.

۸. مقاومت و پایداری بالا

بدون شک هیچ نوع چاپی به اندازه چاپ مش مقاوم و پایدار نیست. عدم پارگی در شرایط محیطی مختلف از جمله ویژگی‌های شاخص این نوع چاپ است. علاوه بر آن امکان شستشوی چاپ مش و یا حتی تمیز کردن آن به راحتی امکان‌پذیر است.

کاربردهای چاپ مش کدامند؟

با توجه به ویژگی‌های عنوان شده، نوبت به کاربردهای چاپ مش می رسد. همانطور که گفته شد کاربردهای چاپ مش بسیار است. از جمله کاربردهای این نوع چاپ تبلیغاتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

تبلیغات خارجی

چاپ مش تبلیغاتی به دلیل مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی، قابلیت عبور نور و باد و همچنین امکان چاپ در اندازه های مختلف، برای تبلیغات خارجی مانند تبلیغات روی ساختمان ها، بلوارها، پارک ها و رویدادهای خارجی استفاده می‌شود.

نصب چاپ مش برای تبلیغات ورزشی

چاپ مش تبلیغاتی برای تبلیغات ورزشی نیز بسیار مناسب است، چرا که این نوع تبلیغات می‌تواند در هنگام برگزاری رویدادهای ورزشی مانند فوتبال، بسکتبال، والیبال و ... به عنوان بنرهای تبلیغاتی استفاده شود.

نصب چاپ مش برای تبلیغات در رویدادهای عمومی

چاپ مش تبلیغاتی می‌تواند در رویدادهای عمومی مانند نمایشگاه‌ها، نمایشگاه‌ها، کنفرانس‌ها و ... به عنوان بنرهای تبلیغاتی استفاده شود.

نصب چاپ مش برای تبلیغات در فضاهای باز

چاپ مش تبلیغاتی برای تبلیغات در فضاهای باز هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای نمونه می‌توان از این نوع چاپ به عنوان بنرهای تبلیغاتی در پارک‌ها و بوستان‌ها برای تبلیغات محیط زیست استفاده کرد.

نصب چاپ مش برای تبلیغات در فروشگاه‌ها

چاپ مش تبلیغاتی برای تبلیغات در فروشگاه‌ها و مراکز خرید نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای نمونه می توان از این نوع چاپ به عنوان بنرهای تبلیغاتی در ویترین‌های فروشگاه‌ها، برای تبلیغات فروش و تخفیف‌های ویژه استفاده کرد.

نصب چاپ مش بر روی وسایل نقلیه عمومی

از دیگر کارکردهای چاپ مش می‌توان به نصب آن بر روی وسایل نقلیه عمومی اشاره کرد. از آنجایی که وسایل نقلیه مسافت‌های طولانی در داخل و خارج شهر طی می‌کنند، بیشتر در معرض دید مخاطبان هستند. در نتیجه معمولاً چاپ مش برای تبلیغات جمعی و گروهی بسیار مناسب است.

جمع‌بندی

با توجه به توضیحاتی که داده شد می‌توان گفت چاپ مش تبلیغاتی در بسیاری از صنایع و کسب و کارها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در‌واقع به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردی که داراست، به یکی از گزینه‌های محبوب برای تبلیغات خارجی تبدیل شده است. نصب آسان، هزینه مقرون به صرفه و مقاومت و پایداری این نوع چاپ سبب شده تا اکثر بازاریابان از این نوع تبلیغ برای ارائه خدمات خود استفاده کنند.

 

ارسال نظر