سیگار؛ مُد جدید بازیگران هالیوود

۱۴۰۲/۰۳/۳۱ - ۲۱:۲۲:۱۹
کد خبر: ۲۰۸۸۵۹
سیگار؛ مُد جدید بازیگران هالیوود

ماه گذشته "لیلی رز دپ" بازیگر و مدل فرانسوی -آمریکایی مراسم اکران سریال "آیدل" در جشنواره فیلم کن را با پوشیدن لباس شنل قدیمی یکی از لباس‌های "بریژیت باردو" و با عینک آفتابی چشم گربه‌ای بر روی صورتش ترک کرد. با این وجود، یکی از اکسسوری‌های او بیش از هر چیز دیگری به چشم آمد: یک سیگار روشن در زمانی که برای پاپاراتزی‌ها دست تکان می‌داد. "براک کولار" نویسنده مجله نیویورک که زندگی شبانه را پوشش می‌دهد می‌گوید:"این عکس به وضوح صحنه سازی شده چرا که او می‌دانست قرار است از او عکس بگیرند و سیگار کشیدنش یک تصمیم آگاهانه بود. با این وجود، متاسفانه در آن عکس فوق العاده به نظر می‌رسد"!

به گزارش فرارو، دپ ۲۴ ساله در سیگار کشیدن خود تنها نیست. پس از سال‌ها ژست‌های بهداشتی سلبریتی‌ها در خانه‌هایشان در کنار آبمیوه‌های سبز یا تشک‌های یوگا بسیاری از ستارگان نسل Z اکنون وسیله‌ای قدیمی هالیوود را در دست دارند: سیگار.

"آنیا تیلور جوی" بازیگر در سال ۲۰۲۱ میلادی از سیگار و قهوه اش در کنار خیابان استفاده کرد و تقریبا هر جا که می‌رود از پارک گرفته تا بالکن و در حالی که عمیقا به چشمان "مالکوم مک داول" بازیگر و شریک زندگی‌اش خیره شده سیگار می‌کشد.

"متی هیلی" خواننده بریتانیایی که بیش‌تر به دلیل رابطه‌اش با "تیلور سوئیفت" شناخته می‌شود به تیتر نشریات به دلیل کار‌های خنده داری که روی صحنه انجام می‌دهد از جمله پک زدن هایش به سیگار در میان آهنگ‌ها شناخته می‌شود.

اگرچه هالیوود مدت‌هاست که برای سیگار کشیدن روی صحنه نمایش جریمه‌هایی را وضع کرده فیلمسازان را تسلیم نشده‌اند. هفت مورد از ۱۰ نامزد بهترین فیلم در سال ۲۰۲۳ شامل تصاویر سیگار کشیدن بودند که تقریبا دو سوم فیلم‌های نامزد اسکار را شامل می‌شوند.

اگر نوستالژی نسل Z برای فرهنگ Y2K باعث احیای شلوار‌های جین کوتاه و وسواس به تیپ بدنی "شیک هروئینی" شده پس منطقی است که سلبریتی‌های جوان دوباره در حال نمایش سیگار کشیدنشان هستند. این در حالیست که پیش‌تر روندی معکوس در جریان بود.

"گیلز هریسون" عکاس پاپاراتزی قدیمی می‌گوید برای دهه‌های متمادی سلبریتی‌ها از او می‌خواستند عکس‌هایی که از آنان در حال سیگار کشیدن گرفته را پاک کند. او می‌گوید: "آنان به من می‌گفتند از هر عکسی می‌خواهی استفاده کن به جز این عکس که در آن با سیگار دیده می‌شوم".

"نیویورک تایمز" پیش‌تر گزارش داده بود که فروش سیگار برای اولین بار در ۲۰ سال گذشته در سال ۲۰۲۰ میلادی افزایش یافت. با توجه به این که سیگار عامل شماره اصلی مرگ و میر قابل پیشگیری در ایالات متحده است ژست گرفتن سلبریتی‌ها با سیگار موضوعی نگران کننده محسوب می‌شود. با این وجود، در عوض به نظر می‌رسد آنان از جذابیت عکس گرفتن با سیگار لذت می‌برند.

در حالی که استفاده از سیگار الکترونیکی اندکی افزایش یافته و از ۴.۹ درصد در سال ۲۰۲۱ به ۶ درصد در سال ۲۰۲۲ میلادی رسیده از نظر بصری استفاده از ویپ فاقد قدرتی است که یک ستاره می‌تواند از طریق نمایش سیگار از خود به نمایش بگذارد.

به نظر می‌رسد سه سال پس از پاندمی کووید یک موضوع برجسته است: همه چیز بدتر، خشن‌تر و شلخته‌تر به نظر می‌رسد.

"تایلر مک کال" نویسنده و سردبیر پیشین "فشنیستا" معتقد است یکی از عوامل موثر در روی آوردن سلبریتی‌ها به سیگار گزارش‌های تازه منتشر شده درباره داروی "اوزمپیک" مورد استفاده برای درمان چاقی است گزارش‌هایی که نشان می‌دهند آن دارو اعتیاد‌هایی مانند سیگار کشیدن و الکل را مهار می‌کند و رسانه‌های مد آن را دلیلی برای بازگشت و مد شدن لاغری ذکر کرده اند. از آنجایی که سیگار نیز مدت هاست برای کاهش اشتها و کاهش گرسنگی مورد استفاده قرار گرفته "مک کال" ارتباطی بین این موارد با یکدیگر می‌بیند. او می‌گوید:"من فکر می‌کنم این دو گرایش در کنار یکدیگر قرار دارند. پیش از آن که دارو‌های تجویزی به طور گسترده پذیرفته شوند بسیاری از ستارگان در رژیم‌های غذایی کلاسیک خود سیگار، کاکائوی رژیمی و قهوه را گنجانده بودند که باعث آسیب دیدن بسیاری از اعضای نسل ما یعنی نسل هزاره شد و از این طریق لاغر ماندند".

"کربی جانسون" نویسنده و مجری پادکست Gloss Angeles می‌گوید:"من حتی از تایید آن نیز نفرت دارم، اما پدیده‌ای جذاب در کشیدن سیگار نازک وجود دارد: لب‌ها، دود، نحوه نشستن آن بین انگشتان". او گمان می‌کند که فرهنگ پرستش لاغری و لاغر ماندن است که سیگار را برای ستاره‌های جوان جذاب می‌کند.

پس از نمایش "آیدل" در ماه گذشته به نظر می‌رسد یکی از مهم‌ترین توئیت‌های کاربران در توئیتر آن بود که "جو سلین" با بازی "لیلی رز دپ" چقدر سیگار می‌کشید. در سکانسی که حتی ممکن بود "همفری بوگارت" نیز سرفه کند! او در حالی که داخل سونا است سیگار روشن می‌کند.

در یکی از توئیت‌ها نوشته شده است:"جو سلین" ۵ نخ سیگار کشیده است و ما فقط ۳۰ دقیقه به اپیزود اول باقی مانده ایم". البته این شخصیتی سریالی است که طرفداران در مورد آن صحبت می‌کردند نه درباره شخص دپ، اما به نظر می‌رسد تفکیک قائل شدن بین شخصیت آن دو از یکدیگر دشوار باشد.

هم چنین، انتشار تصاویری در حال سیگار کشیدن از "جنا اورتگا" بازیگر امریکایی در اینترنت باعث شد تا "ناتالی" مادرش مجموعه‌ای از تصاویر ضد سیگار را در صفحه خود در اینستاگرام منتشر کند.

کولار می‌گوید: "این خود بیانگر همه چیز است. در پایان روز همه می‌دانند که اگر عکسی از خود در حال سیگار کشیدن پست کنند مادرشان برای آنان پیام یا نظر بدی را ارسال می‌کند".

ارسال نظر