جایگزینی مینی‌بوس به جای اتوبوس در پایتخت

۱۴۰۲/۰۳/۲۹ - ۰۳:۱۸:۲۶
کد خبر: ۲۰۸۶۳۸

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران از تغییر ناوگان خطوط اتوبوسرانی در برخی خطوط خبر داد. به گزارش ایسنا، مهدی علیزاده در حساب توییتری خود نوشت: «در ادامه اجرای طرح نوسازی و تغییر ناوگان خطوط اتوبوسرانی، خط ۳۳۴ (متروی شهرری- پارکینگ شهرری) از صبح امروز با استفاده از مینی‌بوس‌های نو به جای اتوبوس، نوسازی شد.

روز جمعه هم خط شهرک رسالت به میدان محمدیه نیز با ناوگان جدید، نوسازی شده بود.» در همین حال، رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر اینکه ساخت اتوبوس به دلایل مختلف در کشور کاهش‌یافته و تولید آن نسبت به نیاز کشور جوابگو نیست، گفت: موانع اداری نیز بر سر راه واردکردن اتوبوس هست که کار را مشکل کرده است. محمد نورصالحی در نطق پیش از دستور نود و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، گفت: کلان‌شهرها برای رفع نیازهای خود در این زمینه در تلاش هستند، مدیریت شهری اصفهان نیز سال گذشته و امسال منابع خوبی برای این امر پیش‌بینی کرد که لازم است با کمک دولت نیاز کشور در طرق دیگر مانند واردکردن اتوبوس‌های شهری رفع شود.

تعداد اتوبوس‌ها به مقصد دیگر شهرها کاهش‌یافته درحالی که درگذشته مردم در کشور با فراوانی اتوبوس برای تردد بین‌شهری روبرو بودند. اکنون مردم در اوج سفرها قادر به دریافت بلیت نیستند. رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در حمل‌ونقل هوایی نیز روزانه پروازهای متعددی وجود داشت و کسانی که سفر اداری و تجاری و دانشگاهی داشتند می‌توانستند سریع بلیط تأمین کنند، درحالی که مدتی است دراین‌خصوص مضیقه وجود دارد به‌طوری‌که حتی برای ماه‌های آینده هم تهیه بلیت مشکل شده است.

 

ارسال نظر