زیان بزرگ تراشه‌ساز امریکایی از ممنوعیت وارداتی چین

۱۴۰۲/۰۳/۲۸ - ۰۲:۵۳:۲۵
کد خبر: ۲۰۸۵۶۲

شرکت میکرون تکنولوژی هشدار داد ممنوعیت پکن برای فروش تراشه‌های این شرکت به برخی از صنایع مهم چینی، باعث زیان بزرگ‌تر در درآمدش خواهد شد. به گزارش ایسنا، میکرون اعلام کرد اکنون انتظار دارد نیمی از درآمد خود از شرکت‌های مستقر در چین را از دست بدهد که معادل درصد دو رقمی پایینی از کل درآمدش خواهد بود.

این شرکت، پیش از این، ضرر درصدی تک رقمی اندک تا بالا را پیش‌بینی کرده بود. میکرون اولین شرکت تراشه‌ساز امریکایی است که پس از اعمال کنترل‌های صادراتی واشنگتن برای فروش برخی از قطعات و ابزارهای ساخت تراشه امریکایی به چین، هدف پکن قرار گرفت. اداره فضای سایبری چین در ماه مه اعلام کرد که خطرات امنیت سایبری نسبتا جدی را در محصولات این شرکت امریکایی که در این کشور به فروش رفته، یافته است و به اپراتورهای زیرساخت‌های حساس، نسبت به خرید محصولات میکرون هشدار داد. این آژانس هیچ جزییاتی درباره ریسک‌های شناسایی شده‌ای که پیدا کرده است یا محصولات میکرون که هدف ممنوعیت قرار می‌گیرند، ارایه نکرد. این شرکت روز جمعه اعلام کرد که نتیجه‌گیری این رگولاتور چینی، همچنان نامشخص و سیال مانده است.

همچنین افزود که نمایندگان دولت چین با چندین مشتری از جمله تولیدکنندگان تلفن همراه در خصوص استفاده از محصولات میکرون در آینده، گفت‌وگو کرده‌اند. درآمد میکرون از شرکت‌های مستقر در سرزمین اصلی چین و هنگ کنگ شامل فروش مستقیم و فروش غیرمستقیم از طریق توزیع‌کنندگان، حدود یک چهارم کل درآمد این شرکت امریکایی را تشکیل می‌دهد. بر اساس گزارش رویترز، این تراشه ساز امریکایی روز جمعه اعلام کرد که ظرف چند سال آینده، ۴.۳ میلیارد یوان (۶۰۳.۸ میلیون دلار) در تاسیسات پکیجینگ تراشه خود در شهر شیان چین سرمایه‌گذاری خواهد کرد که به گفته سانجی مهروترا، مدیرعامل میکرون، نشان‌دهنده تعهد تزلزل ناپذیر این شرکت به کسب و کار و تیم خود در چین است.

 

ارسال نظر