بیت‌کوین رکوردی جدید ثبت کرد

۱۴۰۲/۰۳/۲۱ - ۱۲:۴۶:۴۷
کد خبر: ۲۰۷۹۷۷
بیت‌کوین رکوردی جدید ثبت کرد

تا روز شنبه، ۱۰ ژوئن، بیت‌کوین (BTC) همچنان با ارزش بازار ۴۹۶ میلیارد دلار، رهبر بی‌چون و چرای رمزارزهای دیجیتال بوده است که ۴۷.۵ درصد از کل ارزش بازار ۱.۰۴ تریلیون دلاری اقتصاد کریپتو را تشکیل می‌داد با این حال، بر اساس داده‌های فعلی، بیت‌کوین در روز گذشته افت جزئی ۳.۳۲ درصدی و ۵.۷۹ درصدی را در طول هفته در برابر دلار آمریکا تجربه کرد.

به گزارش ایسنا، جالب توجه است، در حالی که بیت‌کوین طوفان را به خوبی پشت سر گذاشته است، بسیاری دیگر از دارایی‌های برتر ارزهای دیجیتال، به ویژه آنهایی که در ۲۰ دارایی برتر قرار گرفتند، از نظر کاهش ارزش، ضربه بسیار سخت‌تری را متحمل شده‌اند.

در این هفته ۲۰ دارایی ارزهای دیجیتال برتر ضررهای عمده‌ و تعداد انگشت شماری از آنها افت دو رقمی را تجربه کرده‌اند. اتریوم (ETH)، دومین دارایی پیشرو ارزهای دیجیتال، تنها ۸.۲۹ درصد از دست داد در حالی که بیت‌کوین افزایش کوتاهی در تسلط به ۴۷.۱۸ درصد در پنجم ژوئن تجربه کرد، رتبه برتری فعلی آن حتی بالاتر از ۴۷.۵ درصد است. جالب اینجاست، آخرین باری که تسلط بیت‌کوین تا این حد بالا بود تقریبا یک سال پیش در ۱۱ ژوئن ۲۰۲۲ و حدود ۴۷.۴۹ درصد بود.

در حالی که بیت‌کوین بر دنیای کریپتو تسلط دارد، اتریوم توانسته است با برتری ۲۰ درصدی و ارزش بازار ۲۰۸ میلیارد دلار جایگاه خود را حفظ کند. در همین حال، تتر استیبل کوین (USDT) با ارزش بازار ۸۳.۳۹ میلیارد دلار همچنان قوی است و ۷.۹۶ درصد از کل ارزش ۱.۰۴ تریلیون دلاری را تشکیل می‌دهد.

جالب اینجاست که بیت‌کوین به مرز ۵۰ و ۶۰ درصدی که در سال های ۲۰۱۹، ۲۰۲۰ و اوایل سال ۲۰۲۱ دیده بود، نزدیک نشده است و از نظر تسلط در ۳۱ جولای ۲۰۲۱ به مرز ۴۷.۳۷ درصد رسید و تا ماه مه ۲۰۲۱ بیت‌کوین آخرین بار شاهد بود که سطح تسلط خود به بالاترین حد فعلی خود رسیده است و اکنون باید مشاهده کرد که آیا بیت‌کوین به صعود در عرصه تسلط ادامه می‌دهد، پایین‌تر می‌آید یا در سطح فعلی خود باقی می‌ماند.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱.۰۵ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۳.۵۴ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۴۷.۵۸ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۶۶ درصد افزایش داشته است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۵۲.۶۹ میلیارد دلار است که ۹۳.۳۵ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۴.۲ میلیارد دلار است که ۷.۹۶ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۴۹.۳۵ میلیارد دلار است که ۹۳.۶۶ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۰۶:۵۴ دقیقه به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۲۵ هزار و ۷۶۰.۳۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۱۴ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۸۰ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۱۷۵۰.۷۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۲۴ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۷.۵۴ درصد کاهش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۳ درصد افزایش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۲۳۶.۹۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۶.۴۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۲۲.۶۰ درصد کاهش

۵- یو اس دی کوین

قیمت:   ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۶-  ریپل

قیمت: ۰.۵۰۷۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۷۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۲.۷۲ درصد کاهش

۷-  کاردانو

قیمت: ۰.۲۶۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۶.۰۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳۰.۰۷ درصد کاهش

۸ - دوج کوین

قیمت: ۰.۰۶۱۵۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۰.۵۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۵.۴۲ درصد کاهش

۹-  سولانا

قیمت: ۱۵.۷۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۵۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۵.۹۱ درصد کاهش

۱۰ - پولکا دوت

قیمت: ۴.۵۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۷.۴۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۵.۶۴ درصد کاهش

ارسال نظر