تشکیل کمیته سه نفره برای بررسی حادثه فوت نوجوان اراکی

۱۴۰۲/۰۳/۲۰ - ۰۳:۰۲:۱۱
کد خبر: ۲۰۷۸۵۷

شهردار اراک با اشاره به حادثه فوت یک نوجوان در یکی از پارک‌های اراک گفت: جریانی علاقه و آرزو دارد که کل کینه‌ها و شکست‌های مفتضحانه خود را در چنین فضاهایی عقده‌گشایی کند. 

دکتر علیرضا کریمی در صحن فوق‌العاده شورای شهر اراک که در خصوص بررسی حادثه سقوط مجسمه در پارک شهدای گمنام و جان باختن نوجوان ۱۱ ساله برگزار شد، با بیان اینکه مجددا مراتب تسلیت خود را به خانواده متوفی اعلام می‌کنم، اظهار کرد: در شامگاه ۱۵ خرداد در پارک شهدای گمنام حادثه تلخی رخ داد و باید همه ما از آن عبرت بگیریم.

  وی با اشاره به برگزاری یک جلسه در استانداری مرکزی با حضور اعضای شورای تامین استان، گفت: در این جلسه چگونگی وقوع این حادثه و لزوم مدیریت چنین مواردی مطرح شد تا ضمن درس گرفتن از این حادثه و جلوگیری از تکرار آن، فضا تحت کنترل درآید و مساله امنیت شهر نیز حفظ شود. وی تصریح کرد: قطعا منتظر نظر کارشناسان امر و مرجع رسمی و قضایی هستیم و مسلما دادستان اراک نتیجه بررسی را به شهروندان اعلام می‌کند. ما با حضور در خانه متوفی مراتب تالم و عذرخواهی خود را رسما اعلام کردیم و در کنار آن باید مراتب امنیت شهر و جلوگیری از تکرار این حادثه را به جا آوریم. شهردار با بیان اینکه مسوولیت این اتفاق را می‌پذیریم، اما به هرحال حادثه رخ داده است و حادثه خبر نمی‌کند، گفت: این مساله نباید دستمایه مباحث حاشیه‌ای شود، مسلما اعضای شورا این حادثه را محملی برای برخی موضوعات قرار نمی‌دهند، این نوجوان از دست رفته است ولی قطعا نباید اجازه داد که وحدت شورا و شهرداری هم از بین برود، باید در مسیر خدمتگزاری در کنار یکدیگر حرکت کنیم.

وی بیان کرد: در شهرداری کمیته سه نفره فعال شده است تا جوانب این حادثه مورد بررسی قرار گیرد و حتی از اعضای شورا و شخص رییس شورا برای حضور در جلسات کمیته نیز دعوت به عمل آمد، همچنین با برخی افراد برخورد و برای سه نفر احکامی صادر شد، هرچند که قصوری صورت نگرفته است. کریمی با بیان اینکه اراک دارای ۲۷ پارک بزرگ است که مسلما مدیریت آنها کار راحتی نیست، گفت: این حادثه به هیچ عنوان قابل توجیه نیست و باید جلوی تکرار آن گرفته شود اما مدیریت کار دشوار است، امروز با وجود ایجاد موانع در ورودی پارک‌ها، موتورسیکلت‌ها وارد می‌شوند و جولان می‌دهند، اما آیا شهرداری می‌تواند اعمال قانون کند؟ معتادان متجاهر در پارک‌ها حضور دارند و معضل ایجاد کرده‌اند و قطعا شهرداری طبق مسوولیت‌های خود اقدام می‌کند و برخوردهای لازم صورت گرفته اما نباید برخی دوستان بستر تفرقه را به واسطه این حادثه ایجاد کنند.

 

ارسال نظر