بانک‌ها پرداخت وام کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان را متوقف کرده‌اند

۱۴۰۲/۰۳/۰۹ - ۰۲:۵۳:۴۷
کد خبر: ۲۰۷۰۹۳

نایب‌رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت که بانک‌ها پرداخت وام‌های کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان را بلوکه کرده‌اند و پرداخت وام متوقف شده است.

مهرداد گودرزوند در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: با توجه به اینکه در آستانه برگزاری جلسه رای اعتماد به وزیر آموزش و پرورش هستیم، لازم است موضوع فوق‌العاده جذب معلمان آموزش و پرورش مورد بازنگری قرار گیرد؛ همچنین آیین نامه اجرایی رتبه‌بندی نیز با اصلاحاتی اجرایی شود. وی در تذکر دیگری گفت که بانک‌ها پرداخت وام‌های کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان را بلوکه کرده و پرداخت وام متوقف شده است.

نماینده رودبار در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: دو وزارت خانه کشور و کشاورزی عنایت ویژه‌ای به موضوع پرداخت فوق‌العاده ویژه نیروهایشان داشته باشند.

همچنین نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی از عدم همکاری بانک‌ها برای ارایه تسهیلات انتقاد کرد و گفت: بانک‌ها اعطای وام‌ها را قفل کرده‌اند، لذا انتظار است که سیستم بانکی با توجه به شعار سال، همکاری و فعالیت بیشتری داشته باشند.

وی عدم همکاری بانک‌ها برای ارایه تسهیلات را خطاب به رییس‌جمهور و خاندوزی وزیر اقتصاد متذکر شد و گفت: متاسفانه بانک‌ها اعطای وام‌ها را به نوعی قفل کرده‌اند، انتظار بود که سیستم بانکی با توجه به شعار سال، همکاری و فعالیت بیشتری داشته باشند، اما متاسفانه اینگونه نیست. به نظر من برخی از مدیران بانکی اعتقادی به برنامه‌های دولت ندارند و باید حتماً در این موضوع تجدیدنظر به عمل‌آید و مدیران پاکدست، انقلابی و دارای روحیه مردمی که به برنامه‌های دولت اعتماد وافر دارند، مسند کار را در دست بگیرند.

ضمناً اینکه تیم اقتصادی دولت هماهنگی لازم را ندارند و خوب است که در این خصوص تجدیدنظر شود. عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر کشور و اخطار به شورای عالی امنیت ملی در خصوص ورود اتباع بیگانه به کشور، بیان کرد: ورود غیرقانونی چندهزار نفری روزانه اتباع بیگانه به کشور و حضور حدود سه میلیون نفری غیرقانونی اتباع بیگانه، جدای از کسانی که به صورت قانونی حضور دارند، تبعات و اثرات منفی برای کشور داشته و روز به روز بیشتر خواهد شد. اگر تصمیم عاجل و اقدامی صورت نگیرد، فردا دیر است.

مردم شمال استان کرمان به ویژه شهرستان کرمان در این خصوص به‌شدت نگران هستند. نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تذکری دیگری نیز به وحیدی، وزیر کشور داشت و تأکید کرد: چرا بدون در نظر گرفتن نظر مسوولان و نمایندگان کرمان، بخشی از منطقه شهداد کرمان را به یکی از شهرستان‌های دیگر ملحق کرده‌اید؟ آیا نمی‌توانستید مشورت کنید؟ این موضوع موجبات نارضایتی جدی مردم منطقه را فراهم کرده است، امیدوارم در این خصوص تجدید نظر به عمل‌ آید.

 

ارسال نظر