بیشترین ساختمان‌ ناایمن در مناطق ۱۱ و ۱۲ پایتخت

۱۴۰۲/۰۳/۰۲ - ۰۴:۰۷:۴۸
کد خبر: ۲۰۶۴۹۰

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از اعلام لیست ۹۵ ساختمان ناایمن به دستگاه قضایی‌ در روز گذشته خبر داد و گفت: بیشترین تعداد ساختمان‌های ناایمن در مناطق ۱۱ و ۱۲ شهر تهران قرار دارد. به گزارش تسنیم، قدرت‌الله محمدی اظهار کرد: بعد از پیگیری‌هایی که در سال 1401 در خصوص 129 ساختمان بسیار پرخطر داشتیم، با تلاش‌هایی که انجام شد و همچنین همکاری تعدادی از مالکین تعداد این ساختمان‌ها به 95 ساختمان کاهش یافت.

وی افزود: جلسات زیادی در سازمان آتش‌نشانی با حضور مالکین ساختمان‌های ناایمن، دادستانی و همچنین نمایندگان دستگاه قضایی برگزار کردیم؛ اخطارها و همچنین فرصت‌های لازم به 95 مالک ساختمان ناایمن داده شد که متاسفانه تمکین نکردند؛ این ساختمان‌ها شامل اماکن آموزشی، بهداشتی درمانی، تجاری و مسکونی هستند. محمدی تصریح کرد: روز گذشته لیست 95 ساختمان ناایمن را تحویل دستگاه قضایی دادیم که در مسیر قضایی برای این مالکین پرونده قضایی تشکیل می‌شود و دستگاه قضایی بر اساس شرایط هر یک از این ساختمان‌ها با آنها برخورد لازم را انجام خواهد داد تا ایمنی لازم انجام شود.

وی ادامه داد: بیشترین تعداد ساختمان‌های ناایمن در مناطق 11و 12 شهر تهران قرار دارد. مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی ادامه داد: این ساختمان‌ها بیش از 10 اخطار کتبی دریافت کردند و بیش از سه جلسه حضوری هم با مالکین ساختمان‌های ناایمن برگزار کردیم و نسبت به خطرات و اینکه شهروندان زیادی در این اماکن تردد دارند، توجیه شدند که متاسفانه توجهی نکردند. محمدی اظهار کرد: در خصوص آتش‌سوزی‌هایی که ما اخطار دهیم و مالکان توجه نکنند، پرونده تشکیل و به دستگاه قضایی ارجاع می‌دهیم و همکاری دستگاه قضایی در این زمینه بسیار خوب است.

 

ارسال نظر