توافق‌ با ۳ بندر روس‌ برای برقراری خط منظم کشتیرانی‌

۱۴۰۲/۰۳/۰۲ - ۰۴:۰۵:۲۳
کد خبر: ۲۰۶۴۸۶

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ضمن اشاره به توافق‌ با ۳ بندر روس‌ها برای برقراری خط منظم کشتیرانی‌ ایران-روسیه‌، گفت: خطوط حمل و نقل دریایی خزر تجهیز شده و این ناوگان با ۲۶ فروند شناور جنرال کارگو، ظرفیت حمل ۳۶۰۰ تی‌ای‌یو و ۱۰۴ هزار DWT بار را دارد. ‌

به گزارش فارس، محمدرضا مدرس خیابانی با اشاره به توافق ریلی رشت- آستارا که از سوی روسای جمهور دو کشور ایران و روسیه به امضا رسیده، اظهار کرد: گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در راستای همین توافق، اقدام به امضای موافقتنامه خرید و ساخت کشتی با باشگاه همگرایی کریدور شمال- جنوب کرده است.

مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه گروه کشتیرانی با در اختیار داشتن ۱۳۹ فروند کشتی در انواع مختلف، ظرفیت حمل بار ۵ میلیون DWT را دارد، گفت: کشتی‌های این ناوگان، در کنار ۲۹۴ هزار تی‌ای‌یو کانتینر ملکی و ۱۳۹۴ واگن، در آسیا و اقیانوسیه، کشور‌های CIS و سایر کشور‌های آسیایی، آفریقایی و اقیانوسیه تردد دارد. وی تصریح کرد: در این راستا خطوط حمل‌و‌نقل دریایی در دریای خزر نیز ظرف ماه‌های گذشته تجهیز شده و هم‌اکنون این ناوگان با ۲۶ فروند شناور جنرال کارگو، ظرفیت حمل بار ۳۶۰۰ تی‌ای‌یو و ۱۰۴ هزار DWT را دارد. مدرس خیابانی گفت: همچنین در حوزه حمل سراسری بار در کریدور‌های شمال به جنوب و شرق به غرب نیز برنامه‌ریزی دقیقی صورت گرفته تا با استفاده از ظرفیت‌های حمل و نقل ترکیبی، کالا از بنادر شمالی ایران به مقصد سایر بنادر حاشیه دریای خزر حمل شود.

مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه حمل بار در قالب کریدور شمال- جنوب از نظر مسافت و زمان تا ۴۰ درصد کوتاه‌تر و از نظر هزینه تا ۳۰ درصد ارزان‌تر است، گفت: انتقال حدود یک ماهه کانتینر از بنادر دنیا به مسکو در مقابل ترانزیت ۴۵ روزه از دریای بالتیک، از جمله مزایای حمل بار در قالب کریدور شمال- جنوب است. مدرس خیابانی با اشاره به قابل رقابت بودن حمل بار در قالب کریدور شمال- جنوب با حمل بار از طریق کانال سوئز گفت: حمل بار در مسیر کریدور شمال- جنوب یکی از میان‌بر‌های مهم در صنعت حمل و نقل دریایی جهان به شمار می‌رود.

 

ارسال نظر