علت اصرار شورا بر برگزاری نمایشگاه‌ها در شهر آفتاب

۱۴۰۲/۰۲/۱۹ - ۰۴:۱۵:۳۷
کد خبر: ۲۰۵۳۷۰

رییس شورای اسلامی شهر تهران با یادآوری مصوبه شورای شهر، هیات دولت و تفاهم‌نامه رییس‌جمهور وقت مبنی بر برگزاری نمایشگاه‌ها در محل نمایشگاه شهر آفتاب، به اصرار منطقی مدیریت شهری بر برگزاری نمایشگاه‌ها در این فضا تأکید کرد.

به گزارش فارس، مهدی چمران با بیان اینکه ما از سال ۸۲ تصمیم‌گیری برای انتقال نمایشگاه‌ها را آغاز کردیم، یادآور شد: در همان سال نمایشگاه اتومبیل در محل نمایشگاه بین‌المللی برگزار شد که ترافیک سنگینی را در بزرگراه شهید چمران، خیابان سئول و معابر منطقه رقم زد، به‌طوری که عده‌ای خودروهای خود را در بزرگراه رها کردند و رفتند و روز بعد مجدداً بازگشته و خودروهای خود را بردند. پس از آن جلسه‌ای با حضور رییس‌جمهور وقت، معاون اول رییس‌جمهور، فرمانده نیروی انتظامی، وزیر صنعت، شهردار و بنده به عنوان رییس شورای شهر وقت برگزار شد.

وی ادامه داد: در آن جلسه این بحث مطرح شد که نمی‌توان به این شکل زندگی مردم را مختل کرد و پس از مباحث مطرح شده، تفاهم نامه‌ای منعقد شد و تمامی اعضای جلسه آن را امضا کردند که بر اساس آن نمایشگاه‌های پربازدید در محل نمایشگاه بین‌المللی برگزار نشود. چمران با بیان اینکه بر اساس آن تفاهم‌نامه مقرر شد که شهرداری در نمایشگاه سهیم شود و فضای دیگری را برای برگزاری نمایشگاه پیش‌بینی و معرفی کند، گفت: ما از آن زمان به دنبال این موضوع بودیم و محل فعلی نمایشگاه شهر آفتاب پیشنهاد، زمین تأمین و مناقصه برگزار شد. یک مشاور آلمانی انتخاب کردیم که طرحی را ارایه داد و در صحن شورای شهر و جلسات تخصصی معماری با حضور اساتید دانشگاه مورد بحث قرار گرفت.

وی افزود: طراحی که انتخاب کرده بودیم ۲۵ نمایشگاه بین‌المللی را در دنیا طراحی کرده و ساخته بود. برای اینکه طرح عملیاتی شود، شریک ایرانی پیدا کردند و پس از بارها رفت و برگشت طرح و گذشت سال‌ها به نمایشگاه فعلی رسیدیم. چمران با بیان اینکه در همان سال‌ها سرمایه‌گذار خارجی نیز در نمایشگاه شهر آفتاب داشتیم که اگر خودمان کار را شروع کنیم، بعد از آن سرمایه‌گذار خواهد آمد که همین اتفاق نیز افتاد؛ شهرداری با بودجه‌ای که در نظر گرفته بود، کار را آغاز کرد و به امروز رسید. رییس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه انتظار ما این بود وقتی نمایشگاه شهر آفتاب به نتیجه رسید نمایشگاه‌های پر بازدید به این فضا منتقل شود، اظهار کرد: در اولین سال نیز نمایشگاه کتاب در این فضا برگزار شد اما گفتند زیربنای کمتری دارد که زیربنا را اضافه کردیم و به ۴۵ هزار متر مربع رسید.

 

ارسال نظر