سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد دلاری در صنعت مس

۱۴۰۲/۰۲/۱۷ - ۰۳:۰۷:۱۵
کد خبر: ۲۰۵۱۴۸

مدیرعامل شرکت ملی مس با بیان اینکه برای رفع دغدغه‌های رهبری در حوزه معدن، اجرای طرح‌های توسعه صنعت مس را با سرعت بیشتری پیگیری می‌کنیم، گفت: سرمایه‌گذاری لازم برای اجرای طرح‌های توسعه ۱۵ میلیارد دلار برآورد شده است.

به‌ گزارش مس‌پرس، دکتر علی رستمی در نشست خبری که با حضور مجید عشقی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در مجتمع مس سرچشمه برگزار شد، گفت: پیش بینی‌ها نشان می‌دهد، با اجرایی شدن این برنامه صادرات شرکت مس به ۱۰ میلیارد دلار و سود خالص به ۵ میلیارد دلار خواهد رسید. وی اضافه کرد: پیش بینی‌ها نشان می‌دهد قیمت جهانی مس نیز به بالای ۱۰ هزار دلار خواهد رسید. وی افزود: شرکت ملی مس قصد دارد با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته رتبه جهانی کشورمان را در زمینه تولید کاتد از ۱۸ به جایگاه ۵ دنیا ارتقا دهد.

وی با اعلام این خبر مبنی بر اینکه در آینده نزدیک پروژه تغلیظ با ظرفیت ۱۵۰ هزار تن در دره زار به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: پروژه تغلیظ در آلو هم در شهرستان رابر و بافت نیز آماده بهره‌برداری است که هدیه‌ای برای سهامداران و مردم شریف کشورمان خواهد بود. این دو پروژه عظیم در استان کرمان با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال در دست اجرا هستند. وی با اشاره به رکورد‌های تولید شرکت مس در سال گذشته، گفت: عبور از مرز ۳۰۰ هزار تن تولید کاتد و عبور از مرز یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن کنستانتره همچنین رکورد در تولید مولیبدن به همت جهادگران صنعت مس رقم خورده است. رستمی در ادامه از راه‌اندازی شرکت سهامی عام پروژه خبر داد و افزود: این امر ظرف چند ماه آینده محقق و سهام آن عرضه می‌شود. 

 

ارسال نظر